ایلان ماسک

تهدید ایلان ماسک به انتقال مقر تسلا به یک ایالت دیگر

به نظر اعمال قوانین و محدودیت‌های سفت و سخت در ایالت کالیفرنیا در پی شیوع ویروس کرونا، ایلان ماسک را کلافه کرده و احتمالا وی را به اتخاد تصمیماتی غیرمنتظره سوق خواهد داد. وی اخیرا تهدید کرد که اگر شرایط به همین منوال پیش رود، مقر تسلا را به ایالتی دیگری همانند نوادا یا تگزاس منتقل خواهد کرد.

ایلام ماسک که طبق برنامه‌ریزی‌های خود قصد داشت تا کارخانه اینش شرکت در شهر فریمانت کالیفرنیا را بازگشایی کند، اما با مخالفت مقامات شهرستان آلامدا روبه‌رو و به او اعلام شد که به دلیل پابرجا بودن سیاست‌های ماندن در خانه، اجازه چنین کاری را ندارد و می‌بایست تا یکم ژوئن یعنی حدود 20 روز دیگر صبر کند.

مقامات آلامدا در این خصوص عنوان کردند که شروع مجدد و زودهنگام فعالیت‌ها می‌تواند منجر به سرعت بخشیدن به انتشار این ویروس شود و ثبات نسبی را که هم اکنون برمنطقه و سیستم بیمارستانی حاکم است، به مخاطره خواهد انداخت.

ماسک که در طی یک هفته اخیرا و به دلیل اظهاراتش در خصوص محدودیت‌ها در کالیفرنیا و شهرستان الامدا، خبرساز شده بود، سعی داشت تا از این طریق مسئولان محلی را تحت فشار قرار دهد و اجازه بازگشایی کارخانه تسلا را در این منطقه به وی دهند.

وی در این باره نوشت: صراحتا می‌گویم که این آخرین بار است. تسلا اکنون مقر و همچنین برنامه‌های آینده خود را به تگزاس یا نوادا منتقل خواهد کرد. حتی اگر به فعالیت تولید خود در فریمانت ادامه دهیم، همه چیز به رفتار با شرکت تسلا در آینده بستگی خواهد داشت.

با توجه به بازگشایی برخی از کسب و کارهای کم‌خطر در ایالت کالیفرنیا، ایلان ماسک  نسبت به این موضوع اعتراض کرد و گفت که اقدامات مسئول موقت و کارنابلد بهداشت آلامدا، در تناقض با اقدامات فرماندار، رئیس جمهور و آزادی اساسی و عقل سیلم است.

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا