اسپیس ایکستکنولوژیفضا

نگاهی به تسلا سایبرتراک در لباس یک ماه‌نورد

هفته گذشته، اسپیس ایکس با فرستادن فضانوردان ناسا با موشک فالکون 9 به ایستگاه بین المللی فضای تاریخ‌سازی کرد و گام بزرگی را در زمینه سفرهای فضایی تجاری برداشت.

همچنین این دستاورد، راه را برای ماموریت‌های بعدی فضایی اسپیس ایکس در آینده باز می‌‍کند. حال اگر روزی پای این شرکت به کره ماه باز شود، شاید از وانت الکتریکی سایبرتراک خود به عنوان ماه‌نورد استفاده کند. در همین رابطه، اخیرا یکی از کاربران اینستاگرام با نام Charlie Automotive، تصاویر رندرشده جدیدی را از نسخه احتمالی ماه‌نورد تسلا سایبرتراک منتشر کرده است.

همانطور که مشاهده می‌‍کنید، این محصول از سه محور مجهز به شش چرخ بهره می‌‍برد و از لحاظ ظاهری نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد. زمانی که تسلا از این وانت الکتریکی رونمایی کرد، بسیاری از کاربران آن را متعلق به دنیای گجت‌های عملی-تخیلی می‌‍دانستند؛ با این، در طراحی جدید استفاده از تایرهای  Knobby، بکارگیری مواد سبک در ساخت بدنه و تعبیه یک دیش برای برقراری ارتباط، سایبرتراک ماه‌نورد را به محصولی قابل باور تبدیل کرده است.

اگرچه این مهندسان تسلا هستند که می‌‍بایست در خصوص امکان تغییر کاربری سایبرتراک و تبدیل آن به یک کاوشگر فضایی اظهارنظر کنند، اما ظاهر این خودرو نشان می‌‍دهد که می‌‍تواند گزینه مناسبی برای بررسی به منظور استفاده در کاوش‌های فضایی سال‌های بعد باشد.

اسپیس ایکس تاکنون هیچ حرفی در خصوص ماموریت‌های احتمالی این شرکت در این حوزه نزده اما شواهد نشان می‌‍دهد که ایلان ماسک نسبت به ثبت دستاوردهایی جدید در عرصه فضا بی‌میل نیست.

نگاهی به تسلا سایبرتراک در لباس یک ماه‌نورد

منبع
Cnet

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا