اپل

تولید آیفون 12 تا یک ماه دیگر آغاز می‌شود

در میان انبوه شایعات پیرامون زمان تولید و عرضه گوشی‌های آیفون 12، اخیرا وب‌سایت Digitimes مدعی شد که روند تولید این خانواده از آیفون‌های جدید از ماه ژوئیه آغاز خواهد شد.

طبق آنچه اعلام شده، مراحل تست مهندسی این گوشی که مهر تاییدی بر طراحی نهایی و قابلیت‌های دستگاه خواهد بود، در ماه جاری میلادی به اتمام می‌رسد. این فرآیند با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که در در پی آن در روند ساخت و طراحی دستگاه بوجود آمده بود، متوقف شد و اکنون به روال عادی خود بازگشته است.

البته هنوز زمان دقیقی را نمی‌توان برای عرضه مدل‌های آیفون 12 اعلام کرد اما اپل احتمالا با برگزاری رویدادی خاص در ماه سپتامبر از این گوشی‌ها رونمایی خواهد کرد. با این حال، برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که آیفون‌های 2020 زودتر از ماه اکتبر به دست مشتریان نخواهند رسید و احتمالا در ماه‌های نوامبر یا دستامبر عرضه خواهند شد.

طبق آخرین شنیده‌ها، اپل امسال قصد دارد تا از چهار مدل گوشی آیفون جدید رونمایی کند که از همه آن‌ها به پنل نمایشگر OLED مجهز خواهند بود. در این میان، دو مدل آیفون پرو عرضه خواهد شد که از نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی بهره می‌برند. دو مدل دیگر نیز به نمایشگر 5.4 اینچی و 6.1 اینچی مجهز خواهند بود.

یکی از ویژگی‌های بارز آیفون‌های امسال را باید پشتیابنی آن‌ها از فناوری 5G دانست. اگرچه پیش از این برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی، مدل‌های 5G خود را عرضه کرده‌اند اما آیفون‌های 5G اپل در مقطعی که با پوشش بیشتری از این فناوری همراه است، به دست کاربران خواهند رسید.

از دیگر قابلیت‌های آیفون‌های 2020 می‌توان به برخورداری از دوربینی پیشرفته در این دستگاه‌ها اشاره کرد. دوربین آیفون‌های امسال به ویژگی‌هایی همچون پشتیبانی برخی از مدل‌ها از سنسور لیدار، ارتقای قابلیت زوم اپتیکال و تغییراتی که به ارتقای کیفیت تصاویر ثبت‌شده کمک خواهد کرد، مجهز خواهند بود. در این میان، برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که آیفون 12 احتمالا از قابلیت فیلمبرداری در حالت پرتره نیز برخوردار خواهد بود.

در خصوص نمایشگر نیز باید گفت که انتظار می‌رود در مدل‌های آیفون 12 پرو از پنل‌های 120 هرتزی پروموشن (ProMotion) استفاده شود. این فناوری منجر به ارتقای قابلیت واکنش‌پذیری نمایشگر و عملکرد یکنواخت‌تر نمایشگر خواهد شد.

همچنین، اسپیکرهای آیفون 12 نیز تغییرات جدیدی را به خود می‌بینند به طوری که توان خروجی آن‌ها با افزایشی 10 تا 15 درصدی همراه خواهد بود. افزایش سرعت وای فای نیز از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار برای این گوشی‌هاست.

و در پایان باید گفت گه در طراحی آیفون‌های 2020 با مدل‌های پیشین اپل، تغییراتی اعمال خواهد شد. گفته می‌شود که مدل‌های امسال، از لبه‌های کناری مستطیلی‌تری برخوردار خواهند بود که ظاهری شبیه به آیفون 4 را برای محصول به ارمغان خواهد آورد.

 

منبع
BGR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا