اپل

آیفون 12 مینی در راه است؛ هر آنچه در مورد این گوشی می‌دانیم

چندین سال است که اپل، آیفون‌ جدید خود را در چند نسخه و مجهز به ابعاد و قیمت‌های مختلف روانه بازار می‌کند. اما اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا سنت‌شکنی کند و امسال از چهار مدل گوشی آیفون 12 رونمایی کند.

یکی از این مدل‌ها که کوچک‌ترین نسخه محسوب می‌شود، به نمایشگر 5.4 اینچی مجهز خواهد بود که آن را بین دو گوشی آیفون SE با نمایشگر 4.7 اینچی و آیفون 11 پرو 5.8 اینچی قرار می‌دهد. این گوشی جدید و نسبتا کوچک، احتمالا در روزهای پایانی سپتامبر عرضه خواهد شد. در ادامه قصد داریم تا به هر آنچه تاکنون در خصوص کوچک‌ترین مدل آیفون 12 منتشر شده، بپردازیم و با این محصول بیشتر آشنا شویم.

برخورداری از نمایشگر 5.4 اینچی OLED

مینگ-چی کو، تحلیلگر برجسته محصولات اپل و عضو مرکز تحقیقاتی TF International Securities، مدعی شد که تمامی ‌آیفون‌های جدید امسال به نمایشگر OLED مجهز خواهند بود. بنابراین، آیفون کوچک امسال نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

در حال حاضر، نمایشگرهای OLED در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار و بالارده استفاده می‌شود و بکارگیری این فناوری نمایشگر در این آیفون 5.4 اینچی می‌تواند برگ برنده آن در رقابت با نمونه‌های هم‌تراز باشد. در کل، نمایشگرهای OLED قادر به ارائه رنگ‌های مشکی عمیق‌تر و کنتراست بهتری نسبت به نمایشگرهای LCD هستند.

اپل آیفون مینی

مجهز بودن به دوربین دوگانه

شنیده‌ها حاکی از آن است که این گوشی آیفون مجهز به دوربین دوگانه روانه بازار خواهد شد. این در حالی است که آیفون‌های پیشرفته امسال اپل یعنی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس، از دوربینی سه گانه بهره می‌برند و یک سنسور لیدار را نیز در کنار خود جای خواهند داد. بنابراین، دوربین دستگاه یکی از وجوه تمایز میان این گوشی با مدل‌های آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس خواهد بود.

اپل آیفون مینی

پشتیبانی از فناوری 5G

مینگ-چی کو همچنین مدعی شد که تمامی‌مدل‌های آیفون امسال از فناوری ارتباطی 5G پشتیبانی خواهند کرد. مدل‌های آیفون 12 به عنوان اولین گوشی‌های این شرکت به حساب می‌آیند که مجهز به این فناوری روانه بازار خواهند شد. چندی پیش، برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی، مدل‌های 5G  خود را به عرضه کردند.

اپل آیفون مینی

مجهز بودن به ناچ کوچک‌تر

اپل این روزها سخت مشغول کار روی بریدگی بالای نمایشگر یا همان ناچ است تا بتواند تا جایی که می‌تواند، آن را کوچک‌تر طراحی و در دل محصولات خود تعبیه کند. در این قسمت، سنسورهای دوربین سلفی و فیس آیدی جای می‌گیرند و از این رو، حذف یا کاهش فضای آن کار راحتی نیست.

اپل آیفون مینی

با این حال، اپل امیدوار است که بتواند به کمک دانش مهندسان خود، نه تنها از اندازه ناچ کم کند، بلکه در تلاش است تا بتواند آن را در آینده نزدیک به طور کامل حذف کند. گفته می‌شود که ناچ آیفون جدید اپل در مقایسه با مدل‌های قبل، کوچک‌تر خواهد بود.

برخورداری از پردازنده‌ای قوی‌تر

اپل همواره تلاش می‌کند تا نسل جدید گوشی‌های آیفون خود را به جدیدترین و قوی‌ترین پردازنده‌های خود مجهز کند. بنابراین، انتظار رونمایی و استفاده از نسل جدید پردازنده‌های این شرکت در گوشی‌های آیفون 12، دور از ذهن نیست.

اگر اپل به همین شیوه از نام‌گذاری چیپست‌های خود ادامه بدهد، امسال احتمالا شاهد معرفی پردازنده A14 Bionic خواهیم بود. چیپستی که انتظار می‌رود از قدرت بالاتری در پردازش اطلاعات مربوط به فناوری‌های واقعیت افزوده و هوش مصنوعی ارائه دهد.

اپل آیفون مینی

استفاده از طراحی جدید

اگر شایعات و گزارش‌های منتشر شده، به واقعیت تبدیل شوند؛ نسل جدید آیفون اپل به نسبت مدل‌های قبلی این شرکت، از لحاظ طراحی شباهت بیشتری به آیپد پرو خواهد داشت. این شرکت در حال استفاده از طراحی متفاوتی در بخش‌هایی همچون بدنه و لبه‌های کناری این گوشی‌هاست که این خانواده را از مدل‌های پیشین، متمایز می‌کند.

اپل آیفون مینی

البته هنوز مشخص نیست که آیفون آیفون 5.4 اینچی نیز از این طراحی برخوردار خواهد بود یا خیر؛ اما شواهد حاکی از آن است که اپل این تغییر را در تمامی‌مدل‌های امسال اعمال خواهد کرد.

ارزان‌تر از آیفون 11

گفته می‌شود که این محصول 5.4 اینچی، با قیمت پایه 650 دلار یعنی 50 دلار کمتر از قیمت 700 دلار آیفون 11، عرضه خواهد شد. البته این قیمت با توجه به میزان حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی تغییر خواهد کرد.

اپل آیفون مینی

آغاز فروش به همراه مدل‌های دیگر آیفون 12

اپل اغلب گوشی‌های جدید خود را در ماه سپتامبر معرفی و روانه بازار می‌کند. امسال نیز احتمالا این رویه تکرار خواهد شد. البته برخی منابع خبری همچون بلومبرگ ادعا کرده‌اند که برخی از مدل‌های آیفون 12، با چند هفته تاخیر عرضه خواهد شد.

اپل آیفون مینی

تحلیلگران مرکز تحقیقاتی جی‌پی مورگان با انتشار گزارشی نوشتند که آیفون جدید اپل با دو ماه تاخیر روانه بازار خواهد شد. وب‌سایت Nikkie Asian Review نیز مدعی شد اپل احتمالا بدلیل مشکلات و محدودیت‌هایی که برای تامین‌کنندگان قطعات مورد استفاده در محصولات این شرکت و همچنین نگرانی‌ها در خصوص کاهش تقاضا بدلیل شرایط ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، گوشی‌های خد را با تاخیر چند هفته‌ای عرضه کند.

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا