استارتاپکافه بازار

پاسخ بنیانگذار کافه بازار به انتقاد یک استارتاپ

بنیانگذار کافه بازار در واکنش به این انتقاد که استارتاپ‌های بزرگ ایرانی مثل اسنپ و کافه بازار با پیشنهاد حقوق بالا، تلاش به جذب نیروهای کار متخصص استارتاپ‌های کوچک‌تر می‌کنند، در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «ما هم از صفر شروع کردیم و در مراحل مختلف جذابیتهای متنوعی برای همراهانمان ایجاد کردیم.»

روز گذشته استارتاپ «ابر زس» با انتشار یک مطلب در وبسایت خود، مستقیما اسنپ را به پیشنهاد دادن به اعضای مجموعه ابر زس متهم کرد و این عمل  به اصطلاح «هد هانتینگ» را امری غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای از طرف اسنپ توصیف کرد. البته به اعتقاد ابر زس، این امر در تمام دنیا و در شرکت‌ها و استارتاپی که پشت‌شان به سرمایه‌گذاران گرم است همواره رخ می‌دهد اما چنین نگرشی در کل نتایج زیانباری دارد.

این استارتاپ در مطلب روز گذشته خود به مدیرعامل کافه‌بازار نیز اشاره کرده که در گذشته در یک مطلب از این حرکت حمایت کرده و آن را نوعی حمایت از برنامه نویسان داخلی اعلام کرده بود. به اعتقاد ابر زس، این نوع تفکر در دراز مدت تاثیرات منفی و معکوس خواهد داشت.

حسام آرماندهی روز گذشته در توییتر خود در واکنش به این مطلب نوشت: « هنوز هم شرکتهایی معترض به جذب استعدادها با حق و حقوق از دید ایشان بالا، توسط کافه بازار و شرکتهای مرتبط هستند. ما هم از صفر شروع کردیم و در مراحل مختلف جذابیتهای متنوعی برای همراهانمان ایجاد کردیم.»

در ادامه ژوبین علاقبند، مدیرعامل قبلی اسنپ در ادامه توییت میرآرماندهی نوشت: « دادن پیشنهاد کار به نیروهای متخصص شرکت های دیگر، اگر واقعی باشد هیچ ایرادی ندارد و حق هر کارمند متخصصی هست که در بهترین شرایط کار کند. شرکتها هم همانطور که برای سهم بازار رقابت می‌کنند برای نگهداری و یا جذب نیروهای کاری هم باید رقابت کنند.»

علاقبند افزود: « همانطور که رقابت بین شرکتها برای مشتریان شرایط بهتری ایجاد می‌کند و قیمتها را تعدیل می‌کند، رقابت برای جذب نیروها، بهترین شرایط را برای نیروهای متخصص پیش می اورد.»


در مورد شیوه جذب استارتاپها شما چه نظری دارید؟ آیا دادن پیشنهاد کار به کارکنان دیگر شرکتها غیر اخلاقی است یا امری مرسوم به شمار می‌رود؟ در بخش نظرات دیدگاه‌های خود را مطرح کنید.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا