استارتاپتپسی

دسته گل تپسی برای اسنپ ، رویارویی جدید دو رقیب

شب گذشته میلاد منشی پور مدیرعامل تپسی در یک توییت از ارسال دسته گل به اسنپ خبر داد اما این دسته گل نه برای تقدیر و تشکر از شرکت رقیب که در واقع طعنه‌ای از سوی کارکنان تپسی به اسنپ بود . به گفته منشی‌پور طی روزهای گذشته برای تمامی مدیران تپسی پیشنهاد همکاری فرستاده است.

منشی‌پور در توییت خود نوشت :

جدای از بی‌اثری اقدام اسنپ، به نظرم چنین کاری به قصد تخریب است و نه رقابت.اسنپ در گذشته نیز چنین اقداماتی در قبال رقبا، رانندگان و مسافرین انجام داده؛ اين اقدامات از اين پس بی پاسخ نمی‌ماند

توییت میلاد منشی پور مدیرعامل تپسی به اسنپ
توییت مدیرعامل تپسی با واکنشهای گسترده‌ای روبه رو شد. برخی کاربران از منشی‌پور پرسیدند که از کجا مطمئن است که اینکار را اسنپ انجام داده و ممکن است حساب کاربری هک شده باشد و منشی‌پور پاسخ داد موارد را دنبال کردیم همگی از سمت اسنپ بود. منشی‌پور همچنین به کاربری که اینکار را در بازار رقابت معمول تلقی کرده بود گفت: ما این عملکرد را غیر اخلاقی میدانیم چون هدف اینکار استخدام نیست و صرفا بازی با پرسنل است.

شرکت اسنپ تاکنون به این توییت واکنشی نشان نداده و مشخص نیست چرا این شرکت به یکباره به تمامی مدیران ارشد شرکت رقیب پیشنهاد کار داده است. هرچند پیشنهاد کار برای یکی دو مهره کلیدی از سوی شرکتهای رقیب امری مرسوم است اما ارسال پیشنهاد برای کل مدیران شرکت رقیب حتی در بازار ایران کم سابقه است.

رویارویی اسنپ و تپسی

اسنپ و تپسی هرچند معمولا در مقابله با جریان سنتی در کنار هم قرار گرفته‌اند اما سابقه رویارویی هم دارند.

در سال ۹۶ پس از آنکه اسنپ دسترسی رانندگانش را که از تپسی هم استفاده می‌کردند مسدود کرد باعث انتقادهای فراوانی شد که به شکایت تپسی از اسنپ در شورای رقابت منجر شد. تپسی معتقد بود اسنپ با این اقدام اقدامی انحصاری در بازار انجام داده است. شورای رقابت در نهایت به اسنپ چراغ سبز داد تا رانندگانی را که در سرویسهای رقیب هم کار میکردند مسدود کند . سرانجام اما فشارهای مختلف باعث شد اسنپ بدون سروصدا از این اقدام عقب نشینی کند.

در سال ۹۷ نیز پس از آنکه یک کاربر خطاب به اسنپ گفت که چرا از طریق اپلیکیشن‌ iOS اش دستوری برای دیدن اپلیکیشن‌های رقیب ارسال کرده این شرکت در پاسخی که این اقدام را تلویحا تایید می‌کرد اعلام کرد که از این امکان صرف نظر می‌کند.

با این حال از آن زمان تاکنون دو شرکت رویارویی جدیدی نداشتند هرچند اسنپ در این فاصله دچار مشکلات متعددی شد از جمله بعد ازپیاده کردن مسافر خانمش توسط راننده این شرکت با انتقادات زیادی مواجه شد.

همین چند روز قبل نیز انتشار ویدیوی جدید تبلیغاتی اسنپ باعث انتقاداتی شده بود.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. دوستان همه یکصدا در انجمن ها و پیج های راننده تاکسی را به هم معرفی کنید،اگر یک صدا شویم صدایمان شنیده میشه،این اپلیکیشن ها نیستن که قدرت براسون اورده این تکنولوژی نیست که قدرت واسشون اورده،این غیر متحد بودنما است که اونهارو پرقدرت کرده،وگرنه گاو شیرده چه تو این طویله چه تو اون طویله دوشیده میشه و فرقی واسه حق حقوقاتش نمیکنه،یکصدا شویم تا یکی یکی پس زده نشویم،فعلا یدپیج میشناسم snapp_driver_unhappy یعنی راننده اسنپ ناراحت

  2. پس یه سر برید خیابان گاندی نزدیک دفتر اسنپ ببینید چند نفر ایستادند و از رانندگان اسنپ درخواست همکاری با تپسی میکنند اگر راست میگویید نامه های درخواست همکاری از مدیران تپسی را که از طرف اسنپ فرستاده شده را منتشر کنید بازی کثیفی را برای از بین بردن اسنپ راه انداختید شما به این میگید رقابت سالم ؟ من بارها با تپسی مسافر سوار کردم ولی وقتی مسافر با تلفن با شخص دیگری با تلفن همراهش صحبت میکرد میگفت اسنپ گرفتم دار میام … این یعنی هنوز اسنپ اولین است

    1. محمد جان بحث سر استخدام راننده نیست بحث در مورد مدیران ارشد تپسی است که اسنپ برای همه شان درخواست کار فرستاده در حالی که معلومه عمرا هدفش استخدام این همه آدم یکجا باشه.

  3. چرا از ظلم های که در حق میلیونها راننده میشود کسی جرات حرف زدن ندارد اما برای یک مورد ساده هیاهو راه میاندازید. سر تا پای این شرکتها عیب وایراد وبی قانونی و حق خوری از رانند تا مسافر است چرا صدا از کسی در نمیاید . اگر راست میگید ووجدان دارید بیاید مدت کوتاهی راننده اسنپ یا تپسی وغیر ه شوید خیلی زود از همهدچیز سر در میاورید این خیر ها برای شما نون اب داره.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا