تکنولوژی

اسکن کد QR برای اضافه کردن مخاطب در واتساپ

قابلیت جدید واتسپدر نسخه بتا

خیلی از کاربران دنیای امروز، تایپ کردن دستی شماره تلفن مخاطبان دیگر کاری قدیمی محسوب می‌شود. واتساپ هم جدیدا قابلیتی معرفی کرده که دقیقا به همین موضوع مربوط است. بر اساس گزارشی ازWABetaInfo ، قابلیت جدیدی از واتساپ به صورت بتا (آزمایشی) اضافه شده که امکان اسکن کدهای QR به برنامه اضافه شده و کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند با سرعت و به سادگی دوستان جدید خود را به لیست مخاطبان خود اضافه کنند.

افرادی که این قابلیت را امتحان کرده‌اند، می‌گویند که یک کد QR کوچک در بخش تنظیمات برنامه مشاهده می‌کنند که افراد دیگر با استفاده از اسکن این کد می‌توانند خیلی سریع به آی‌دی و شماره تلفن کاربر دسترسی پیدا کنند.

برای جلوگیری از احتمال سو استفاده، این کد QR  قابلیت باطل شدن نیز دارد( به تعداد نا‌محدود) و به همین ترتیب در صورت به اشتراک گذاری کد به صورت آنلاین و سو استفاده از آن، کاربر می‌تواند کد را باطل کرده و کد جدید دیگری دریافت کند.

این اولین بار نیست که برنامه واتساپ با کمک تکنولوژی کدهای QR ، ارتباط کاربران خود را تسهیل می‌کند. کاربران تا پیش از این نیز می‌توانستند با استفاده از این کد خیلی سریع وارد پلت فرم آنلاین مشتریان شوند.

هنوز مشخص نیست که آیا این قابلیت برای تمام 2 میلیارد نفر کاربر این شبکه اجتماعی در دسترس قرار خواهد گرفت یا خیر. اما از آنجایی که مدت‌هاست در نسخه بتا وجود دارد، احتمال می‌رود که به زودی به صورت رسمی معرفی شود.

علاوه بر این همچنان مشخص نیست که اگر کاربری نخواهد کد QR واقعی خود را به کسی بدهد، باید چه کار کند. قبلا برای این کار صرفا کافی بود تا به طرف مقابل شماره اشتباهی می‌دادید اما با وجود کد QR ، این کار آنقدرها هم ساده نیست.

منبع: engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا