متا

دسترسی به مسنجر رومز برای کاربران اینستاگرام فراهم شد

دستاورد جدید مهندسان فیسبوک به نام مسنجر رومز که از آن به عنوان رقیب جدی اپلیکیشن ویدیوکنفرانس زوم یاد می‌شود، اکنون از طریق دایرکت اینستاگرام برای کاربران قابل دسترسی است.

بروزرسانی جدید ارائه شده برای اینستاگرام، به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق دایرکت، اتاق‌های گفت‌وگوی ویدیویی مسنجر رومز را ایجاد کنند. این ویژگی جدید که هم‌اکنون در حال عرضه برای کاربران اینستاگرام در سراسر جهان است، به دنبال افزایش میزان استفاده از تماس‌های ویدیویی در ایام همه‌گیری ویروس کرونا مهیا و ارائه شده است.

فیسبوک با اضافه کردن مسنجر رومز به اینستاگرام، امکان استفاده از ویژگی را در پلتفرم‌های مختلف خود فراهم کرده است. برای استفاده از این قابلیت، ابتدا می‌بایست اکانت اینستاگرام کاربران با یک اکانت فیسبوکی در ارتباط باشد. این امر سبب می‌شود تا کاربران بجای قابلیت تماس ویدیویی اینستاگرام، وارد حساب کاربری خود در فیسبوک یا مسنجر شوند و با نام واقعی خود در تماس‌های ویدیویی حاضر شوند.

از جمله قابلیت‌هایی که در براقراری ارتباط‌های ویدیویی از طریق مسنجر رومز وجود دارد و در تماس ویدیویی اینستاگرام مشاهده نمی‌شود، امکان استفاده از فیلترهای نوری برای چهره و تغییر پس‌زمینه با توجه به محیطی که کاربر در آن قرار دارد، است.

همچنین با مسنجر رومز می‌توان ارتباط‌های تصویری با تعداد افراد بیشتری (تا 50 نفر) را برقرار کرد، این در حالیست که تماس ویدیویی اینستاگرام تنها حداکثر از 6 نفر پشتیبانی می‌کند.

با این حال، فیسبوک در حال یکپارجه‌سازی هرچه بیشتر سرویس‌ها و پلتفرم‌های خود است و قطعا در آینده نزدیک، خبرها و جزییات بیشتری در خصوص ارتباط بیشتر میان اپلیکشین‌های این شرکت منتشر خواهد شد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا