متا

«مسنجر رومز» فیسبوک، رقیب جدید سرویس زوم عرضه شد

فیسبوک ساعاتی پیش عرضه جهانی قابلیت ویدیوکنفرانس منسجر رومز (Messenger Rooms) را آغاز کرد. دستاوردی که قرار است رقیبی جدید برای اپلیکیشن زوم باشد که این روزها به عنوان محبوب‌ترین ابزار برای برقراری تماس‌‌های ویدیویی و ویدیوکنفرانس‌‌ها میان افراد شناخته ‌می‌شود.

مسنجر رومز به گونه‌ای طراحی شده که قادر است تا 50 شرکت‌کننده را در تماس‌‌های ویدیویی گروهی پشتیبانی کند و به گفته فیسبوک، هیچگونه محدودیت زمانی نیز در برقراری ارتباط‌‌های تصویری وجود ندارد. این ویژگی جدید با توجه به افزایش میزان استفاده کاربران از شبکه‌‌های اجتماعی در این روزها طراحی شده است.

افراد در مسنجر رومز ‌می‌توانند اتاق‌‌ها یا همان روم‌‌هایی را ایجاد کنند، سپس فیسبوک از طریق بخش جدیدی که در بخش فید کاربران یا بواسطه ارسال نوتیفیکیشن، سایر کاربران دعوت‌شده به این تماس ویدیویی را باخبر ‌می‌کند.

به گفته فیسبوک، کاربران به زودی قادر خواهند بود تا از طریق اینستاگرام، واتساپ یا پورتال نیز به تماس‌‌های ویدیویی گروهی مسنجر رومز ملحق شوند. طبق آخرین شنیده‌‌ها، اینستاگرام نیز در آینده نزدیک به قابلیت چت گروهی ویدیویی مجهز خواهد بود تا از این طریق، کاربران بتوانند بدون نیاز به استفاده از سایر اپلیکیشن‌‌ها، با دوستان، خانواده یا همکاران خود به صورت گروهی گفت‌وگو کنند.

در حال حاضر، کاربران ‌می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌‌های مسنجر یا فیسبوک یک تماس ویدیویی گروهی را آغاز و سایر کاربران را به حضور در این تماس، دعوت کنند. این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده که حتی افراد فاقد حساب کاربری فیسبوک نیز ‌می‌توانند از آن استفاده کنند.

اخیرا مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک در خلال ارائه گزارش عملکرد مالی خود اعلام کرد که استفاده از چت‌‌های گروهی ویدیویی در اپلیکیشن‌‌های تحت مالکیت این شرکت در طی هفته‌‌های اخیر با رشدی 1000 برابری همراه است.

فیسبوک از طریق مسنجر رومز قصد دارد تا کاربران را به استفاده از چه بیشتر از پلتفرم‌‌های خود سوق دهد و بخشی از تماس‌‌های ویدیویی گروهی را از اپلیکیشن‌‌هایی همچون زوم یا حتی تیک تاک به سمت خود بکشاند.

منبع
Techcrunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا