تکنولوژی

اولین سرمایه گذاری شرکت Grammarly

گرمرلی-Grammarly- یک نرم افزار ساخته شده توسط یک شرکت آمریکایی با همین نام است. این نرم افزار، با استفاده از تکنولوژی به مردم کمک می‌کند تا با یکدیگر ارتباط کاربردی‌ترو قاعده‌مندتری برقرار کنند.

شرکت گرمرلی حالا برای اولین بار در تاریخ 11 ساله خود، اولین سرمایه گذاری خود را انجام داده و حالا بخشی از اولین دوره جذب سرمایه شرکت مهندسی حوزه هوش مصنوعی Docugami محسوب می‌شود. طی این دوره جذب سرمایه، کلا 10 میلیون دلار سرمایه برای شرکت Docugami جمع آوری شده است.

برند هوور، مدیر عامل گرمرلی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که این سرمایه گذاری موقعیتی استثنائی برای رسیدن به اهداف آینده شرکت است و در عین حال فرصتی ایده آل برای پشتیبانی از شرکتی هم جهت با گرمرلی است. یکی از اهداف این سرمایه گذاری، ارتقا سطح کیفیت ارتباطی کاربران معرفی شده است.

مدیرعامل گرمرلی- برد هوور-
ارتباط بین دو شرکت گرمرلی و Docugami بعد از آشنایی مدیران عامل دو شرکت، آقای هوور و آقای شاون پاولی در طی مراسمی در سال گذشته آغاز شد. هر دو فرد اعلام کرده‌اند که فعلا در کوتاه مدت، برنامه‌ای برای به اشتراک گذاری تکنولوژی‌ها و محصولات شرکت‌های خود ندارند اما این اتفاق در آینده غیر محتمل نیست.

هوور می‌گوید:«هر دو شرکت هدف‌های مشابه و هم سطح داشته و هر دو تلاش می‌کنند که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، به افرادی کمک کند که در برقراری ارتباط مشکل دارند.»

گرمرلی از ابتدا به عنوان یک سرویس تشخیص گرامر و اسپل زبان انگلیسی شناخته شد و حالا سرویس خود را با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف گسترش داده است. مثلا قابلیت تشخیص لحن-Tone Detector- به این سرویس اصافه شده تا کاربران بتوانند بهتر درک کنند که کلماتشان تا چه میزان تاثیر دارد.

این شرکت همچنین پلاگین‌ها و ابزارهای جدیدی نیز معرفی کرده که برای پلت فرم‌های ارتباطی و نوشتاری مختلف، کاربرد دارند.

شرکت گرمرلی حالا با رقیب جدیدی روبرو شده است: شرکت مایکروسافت که سرویس جدید Microsoft Editor را اخیرا برای مرورگرهای کروم و Edge خود معرفی کرده است.

Docugami با استفاده از هوش مصنوعی به شرکت‌های مختلف کمک می‌کند تا اطلاعات را از اسناد بدون ساختار قاعده مند، استخراج و درک نمایند. پاولی یکی از خالقان زبان اکس‌ام‌ال 1.0- XML 1.0 – ، Microsoft InfoPath، و فرمت‌های فایل‌های مایکروسافت آفیس محسوب می‌شود.

پاولی می‌گوید که که دو شرکت Docugami و گرمرلی، طول موج مشترکی دارند و شرکت Docugami مفتخر است که اولین سرمایه گذاری شرکت گرمرلی را پذیرا شده است.

شاون پاولی مدیرعامل Docugami

میزان دقیق سرمایه گذاری شرکت گرمرلی اعلام نشده است اما Docugami عنوان کرده که طی اولین دوره جذب سرمایه خود، 10 میلیون دلار سرمایه دریافت کرده است اما میزان دقیق اشتراک گرمرلی از این بودجه اعلام نشده است.

گرمرلی پاییز سال گذشته، برای خود سرمایه‌ای معادل 90 میلیون دلار جمع آوری کرد و ارزش شرکت خود را به بیش از 1 میلیارد دلار رساند. جریان نقدینگی شرکت همیشه مثبت بوده و تقریبا تمام عمر خود سود زا بوده است و به گفته آقای هوور، این انعطاف را داشت که در دوره جذب سرمایه Docugami شرکت کند.

هوور اذعان کرده که گرمرلی برای سرمایه گذاری در شرکت‌های دیگر، فعلا برنامه‌ای ندارد اما همچنین اعلام کرد:« زمانیکه با تیم خوبی آشنا شویم و بدانیم که می‌توانیم با آن تیم در حوزه‌های مختلف فعالیت خود پیشرفت کنیم، گزینه سرمایه گذاری قطعا روی میز خواهد بود.»

منبع: geekwire

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا