بازیگوگل

بازی محبوب «فورتنایت» در گوگل پلی استور عرضه شد

اپیک گیمز با انتشار بیانیه‌ای از عرضه بازی محبوب فورتنایت (Fortnite) در فروشگاه اپلیکیشن گوگل موسوم به گوگل پلی استور خبر داد.

تصمیمی ‌که اگرچه شاید پیش از این‌ها می‌بایست عملی می‌شد، اما با توجه به اختلاف‌نظرهایی که میان گوگل و این توسعه‌دهنده بازی وجود داشت، به تعویض افتاد و این شرکت به ناچار، عرضه مستقل این بازی پرطرفدار برای کاربران اندروید انتخاب کرده بود.

حال با اضافه شدن فورتنایت به گوگل پلی استور، کاربران می‌توانند بدون نیاز به دانلود نرم‌افزار اپیک و یا انتخاب گوشی‌های گلکسی سامسونگ (که این بازی به صورت پیش‌فرض روی آن‌ها نصب بود)، لذت این بازی شوتر را تجربه کنند.

البته به نظر می‌رسد که اپیک گیمز چندان از این تصمیم خوشحال نیست و با نگاهی به بیانیه‌ این شرکت می‌توان دریافت که دل پُری از سیاست‌های شرکت گوگل در زمینه دریافت سود حاصل از عرضه اپلیکیشن‌ها در فروشگاه اپلیکیشن این شرکت دارد.

در بیانه اپیک گیمز آمده است: 18 ماه پس از عرضه فورتنایت برای کاربران اندروید در محیطی خارج از گوگل پلی استور، ما به یک جمع‌بندی مهم رسیدیم: شرکت گوگل، نرم‌افزارهایی را که در خارج از بستر گوگل پلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، از طریق روش‌های ناعادلانه و با بهره‌گیری از ابزارهایی که در اختیار دارد، به شکست و ضرردهی سوق می‌دهد. این فرآیند از طریق برخی اقدامات فنی و مرتبط با کسب‌وکار همانند نمایش پاپ‌آپ‌های تکراری و ترسناک برای نرم‌افزارهای دانلود یا بروزرسانی شده، سنگ‌اندازی و اعمال محدودیت برای شرکت‌ها در زمینه توافق‌ها و قراردادهای منعقدشده صورت می‌گیرد. روابط عمومی‌گوگل، منابع ارائه‌کننده اپلیکیشن‌های ساخت دیگر شرکت‌ها را در زمره بدافزارها قرار می‌دهد و از طریق گوگل پلی پروتکت، مانع از فعالیت این نرم‌افزارها می‌شود.

به همین دلیل، ما به ناچار تصمیم گرفتیم تا فورتنایت را در گوگل پلی استور برای کاربران اندروید عرضه کنیم. اما همچنان به فعالیت خود در اپلیکیشن اپیک گینز و فورتنایت در خارج از محیط گوگل پلی ادامه می‌دهیم. امیدواریم که در آینده شاهد تجدیدنظر گوگل در سیاست‌ها و قراردادهای تجاری این شرکت باشیم تا از این طریق، تمامی‌توسعه‌دهندگان و بازی‌سازان بتوانند به صورت آزادانه به کاربران اندروید دسترسی داشته باشند و تمامی‌فرآیندهای مالی را بی‌دردسر و بدون هیچگونه محدودیتی به انجام برسانند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا