علمی

موفقیت دانشمندان در پرینت سه بعدی ربات های انعطاف پذیر

احتمالا در آینده خیلی نزدیک ساخت ربات های انعطاف پذیر کوچک با استفاده از پرینت سه بعدی عادی امکان‌پذیر می‌شود.

محققین دانشگاه سن دیگو آمریکا به تازگی روشی را برای پرینت سه بعدی ربات های انعطاف پذیر حشره مانند ابداع کرده‌اند که به سرعت، با هزینه بسیار کم و بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته امکان‌پذیر است.

هدف از ابداع این روش پرینت اشیاء و اسکلت‌های انعطاف‌پذیر با استفاده از صفحات پلی‌کربنات نازک و انعطاف‌پذیر بوده است.

همانند ساختار حشرات که ساختار نرم و انطعاف‌پذیری دارند، امکان پرینت یک سری بخش‌ها با سختی و استحکام بسیار زیاد در این روش وجود دارد. این روش در مقایسه با تولید ربات‌های فعلی که ساختار سخت دارند و فقط در برخی نقاط دارای انعطاف پذیری هستند، کاربردی و نوآورانه محسوب می‌شود.

با استفاده از این روش، پرینت هر بخش از اسکلت انعطاف پذیر حدود 10 دقیقه طول می‌کشد و اسمبل کردن کل ربات چیزی حدود 2 ساعت زمان می‌برد. پرینت هر قطعه از این ربات کمتر از 1 دلار هزینه دارد و گفته می‌شود پردازنده، سنسورها و باتری پرهزینه‌ترین بخش‌های این دسته از ربات های انعطاف پذیر خواهند بود.

این روش به محققان امکان تولید ربات بدون سختی و در کمترین زمان ممکن را می‌دهد اما هدف اصلی از ابداع این روش، تولید انبوه ربات‌ها بدون دخالت انسان است. این روش می‌تواند منجر به تولید ربات‌هایی شود که قادرند وظایف ماشین‌های پیشرفته بزرگ امروزی را با هزینه و ریسک کمتر انجام دهند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا