تکنولوژیهوش مصنوعیویروس کرونا

طراحی دوربین مجهز به هوش مصنوعی با قابلیت شناسایی افراد مبتلا به کرونا

در حال حاضر و با توجه به کمبود کیت‌ها‌ی تست ویروس کرونا در جهان، افراد و همچنین نهادهای بهداشتی به استفاده از روش‌ها‌ی جایگزین همانند دماسنج‌ها‌ی روی آورده‌اند.

اما اخیرا شرکت Athena Security موفق به موفق به طراحی دوربین‌ها‌ی امنیتی شده که قادر است با کمک تصویربرداری حرارتی و البته فناور دید رایانشی مبتنی بر هوش مصنوعی، افراد مبتلا به تب و احتمالا کرونا را شناسایی کند.

برخلاف دماسنج‌ها‌ که از آن‌ها‌ تنها برای آزمایش تک تک افراد استفاده می‌شود، این دوربین‌ها‌ قادرند تعداد زیادی افراد را در یک لحظه اسکن کنند. برای مثال از این دوربین می‌توان در اماکنی همچون فرودگاه‌ها‌، فروشگاه‌ها‌ی مواد غذایی، بیمارستان‌ها‌ و غیره استفاده کرد.

لیزا فالزون، مدیرعامل Athena در این باره می‌گوید این دوربین‌ها‌ می‌توانند دمای بدن 12 نقطه از بد افراد را با دقت بسیار بالا تشیخص دهند. نرم‌افزار بکار رفته در این دوربین از مدل هوش مصنوعی برای زوم کردن روی چشم افراد بهره می‌گیرد و بهتر از سایر دستگاه‌ها‌ی موجود، دمای بدن افراد را اندازه‌گیری می‌کند.

این سیستم با کمک فناوری هوش مصنوعی، میزان دمای افراد را تعیین و موردهای مشکوک به تب و دمای بالای بدن را به نیروهای امنیتی که در محل حضور دارند، گزارش می‌دهد. فالزون می‌گوید که این سیستم قادر است در طول یک ساعت، دمای بدن حدود هزار نفر را اندازه‌گیری کند که بسیار سریع‌تر از سیستم‌ها‌ی موجود مورد استفاده در فرودگاه‌ها‌ و دیگر اماکن است.

بعد از مشاهده ویروس کرونا در چین، شرکت Athena به این نتیجه رسید که می‌تواند با کمک فناوری‌ها‌یی که توسط مهندسان این شرکت توسعه یافته، سیستمی‌را برای مشخص کردن دمای بدن افراد و احتمال ابتلا بودن آن‌ها‌ به این ویروس طراحی کند. فالزون معتقد است که با کمک سیستم‌ها‌ی این شرکت، تشخیص افراد مبتلا به کرونا کار بسیار ساده‌ای خواهد بود.

وی گفت: می‌توان از این فناوری در مکان‌ها‌یی همچون فرودگاه‌ها‌، بیمارستان، پایگاه‌ها‌ی نظامی‌و دیگر محل‌ها‌یی که ورود افراد مبتلا به کرونا می‌تواند افراد زیادی را به این ویروس مبتلا کند، استفاده کرد. فالزون همچنین این اطمینان را به افراد داد که هرگز چهره افراد توسط این سیستم ثبت نمی‌ شود و تنها دمای بدنی افرادی که از حد تعیین‌شده بیشتر باشد، ردیابی می‌شود. بنابراین، هیج نگرانی بابت مسائل مربوط به جاسوسی و یا عدم رعایت حریم شخصی کاربران وجود نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا