اپل

همه چیز درباره آیپد پرو ۲۰۲۰ ، ویژگی‌های تازه، قیمت و زمان عرضه

با پشتیبانی از ترک پد حالا این محصول بیش از پیش به لپ تاپ نزدیک شده است

ساعاتی پیش شرکت اپل از آیپد پرو ۲۰۲۰ رونمایی کرد.

این تفاوت قیمت به دلیل اندازه نمایشگر این محصول است که به گفته اپل، دو گزینه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی پیش روی علاقمندان خواهد بود. اگر این دو سایز دقیقا با مدل‌های سال قبل برابری می‌کند اما از پردازنده و سیستم دوربین جدیدی در آیپد پرو جدید استفاده شده است.

اپل همچنین  در کنار این محصول از مک بوک ایر ۲۰۲۰ خود رونمایی کرد.

در این محصول، از اسکنر لیدار (LIDAR) استفاده شده که می‌تواند برای عمق‌بخشی و اضافه کردن قابلیت‌های واقعیت افزوده به دوربین دستگاه بکار گرفته شود. اپل همچنین یک کیبورد جدید را برای این محصول در نظر گرفته که می‌تواند برای علاقمندان جالب توجه باشد.

این کیبورد از قابلیت تاشدن بهره می‌برد و بعد از باز شدن، فرم خاصی را مطابق با آنچه در تصویر می‌بینید، به خود می‌گیرد که مطالب روی نمایشگر به خوبی قابل رویت است و می‌توان همانند یک لپ تاپ با آن کار کرد. از سویی دیگر، آیپد پرو جدید به یک ترک‌پد مجهز است که استفاده از این دستگاه را برای کاربران لذت‌بخش می‌کند.

اپل این دستاورد خود را «کیبورد جادویی» نامگذاری کرده که درواقع، طراحی مجدد و ارتقایافته‌ای از کیبورد مک‌بوک این شرکت محسوب می‌شد این کیبورد از نور پس‌زمینه بهره می‌برد و از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود.

متاسفانه علاقمندان برای خرید این کیبورد باید تا ماه مه صبر کنند. بااین حال، کیبورد جدید با مدل سال قبل آیپد پرو نیز سازگاری دارد. قیمت این کیبورد برای مدل ۱۱ اینچی حدود ۲۹۹ دلار و برای مدل ۱۲.۹ اینچی حدود ۳۴۹ دلار تعیین شده است.

اپل امسال آیپد پرو جدید خود را به توان پردازشی بالایی مجهز کرده به طوری که این قدرت از طریق تراشه A۱۲Z Bionic تامین می‌شود. چیپستی که از هشت هسته پردازشی بهره می‌برد و به ادعای اپل، قدرت دستگاه را از بسیاری از لپ‌تاپ‌های موجود فراتر می‌برد. طول عمر باتری آیپد پرو جدید نیز ارتقا یافته و به حدود ۱۰ ساعت رسیده است. این محصول از قابلیت ارتباطی LTE پشتیانی می‌کند اما خبری از ۵G نیست.

در قسمت پشتی بدنه، از سیستم دوربینی استفاده شده که نمونه مشابه آن را در مدل آیفون ۱۱ پرو دیده‌ایم. اما در آیپد پرو از چیدمانی استفاده شده است؛ به طوری که در این دوربین، سنسورسوم از نوع لیدار است که در کنار سنسورهای واید و اولتراواید جای گرفته است.

این دستگاه در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای و مجهز به چهار ظرفیت حافظه ۱۲۸.۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی عرضه خواهد شد. قیمت پیشرفته‌ترین مدل که از نمایشگر ۱۲.۹اینچی و حافظه یک ترابایتی بهره می‌برد، حدود ۱۶۴۹ دلار تعیین شده است.

مجیک کیبورد ۲۰۲۰

با اضافه شدن ترک پد به آی پد پرو حالا این مصول بیش از پیش به کاربری لپ تاپ نزدیک شده است
با اضافه شدن ترک پد به آی پد پرو حالا این مصول بیش از پیش به کاربری لپ تاپ نزدیک شده است

اپل برای آی پد پرو ۲۰۲۰ یک مجیک کیبورد جدید معرفی کرده که این محصول را بیش از پیش به یک کامپیوتر لپ تاپ نزدیک می‌کند. این کیبورد جدید اپل یک محصول مجزاست و باید جداگانه خریداری شود  به شکل خاصی دیزاین شده و دارای بک

لایت ( چراغ زیر دکمه‌های کیبورد ) و همچنین ترک پد است. به گفته اپل نحوه قرارگیری دگمه‌ها در این کیبورد تجربه بسیار خوبی برای کاربر فراهم می‌کند. به گفته اپل این کیبورد از ماه می ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

فیل شیلر معاون ارشد اپل در بخش بازاریابی جهانی می‌گوید که آی پد پرو جدید تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای بهره گرفته که در دنیای تکنولوژی منحصر به فرد است. به گفته شیلر صفحه نمایش پیشرفته این دستگاه به همراه عملکرد قدرتمند آن ، دوربین حرفه‌ای و اسکنر لیدار یک حرکت رو به جلوی بزرگ برای آی پد پرو به شمار می‌رود.

شیلر می‌گوید: هیچ محصول دیگری شبیه آی پد پرو وجود ندارد و کاربران عاشق آن خواهند شد.

کرایگ فدریقی معاون نرم‌افزار اپل نیز می‌گوید: آی پد پرو جدید بسیار با قابلیت است و به خصوص امکان پشتیبانی از ترک پد حالا به سیستم عامل آن iPadOS اضافه شده است. به گفته فدریقی حالا اپل به بهترین شکل ممکن تجربه استفاده از ترک پد را به تجربه لمسی برای میلیون‌ها کاربر خود تلفیق کرده است.

پردازنده A12Z Bionic

آی پد پرو ۲۰۲۰ اپل همچنانکه انتظار می‌رفت بسیار قدرتمندتر شده و برای پردازشهای سنگین و پیچیده بسیار متناسب است. ویرایش ویدیوهای 4K و یا ایجاد طرح‌های سه بعدی از این محصول اپل یک غول قدرتمند ساخته که بخش مهمی از آن ناشی از پردازنده قدرتمند A12Z Bionic است.

با GPU هشت هسته‌ای و همچنین معماری پردازشی آی پد پرو ۲۰۲۰ در بالاترین جایگاه نسبت به آی پد پرو‌های قبلی می‌ایستد. حالا به کمک پردازش هشت هسته‌ای این محصول قادر به اجرای اپلیکیشن‌های نسل بعدی هستند. ضمن اینکه باتری هم در این تبلت اپل قدرتمند‌تر شده که می‌تواند این سطح از پردازش را برای مدت ۱۰ ساعت پشتیبانی کند.

وای فای سریع‌تر و همچنین کلاس سرعتی گیگابیتی LTE ( که تا ۶۰ درصد تبادل دیتا را سریع‌تر انجام می‌دهد) این محصول اپل بیش از هر تبلت دیگری دارای باندهای مختلف LTE است و برای استفاده در طول یک روز کامل یک کاربر کاملا مناسب است.

با پردازنده A12Z Bionic آی پد پرو ۲۰۲۰ اپل دارای عملکرد بسیار قدرتمندی است
با پردازنده A12Z Bionic آی پد پرو ۲۰۲۰ اپل دارای عملکرد بسیار قدرتمندی است

صفحه نمایش حرفه‌ای آی پد پرو

صفحه نمایش آی پد پرو از نوع رتینا مایع یا Liquid Retina است و هر دو نوع مدل این محصول یعنی مدل ۱۱ اینچی و مدل ۱۲.۹ اینچی از تکنولوژی یکسانی برخوردارند. این صفحه نمایش از ویژگی رنگ P3 پشتیبانی می‌کند که به کاربران در هنگام کار با عکس، ویدیو یا کار با اپلیکیشنها تصاویری شفاف با رنگهای واضح و شفاف عرضه می‌کند.

همچون برخی از آی پ پروهای قبلی این محصول نیز مجهز به تکنولوژی ProMotion  است که به طور خودکار نرخ رفرش یا Refresh rate صفحه نمایش را تا ۱۲۰ هرتز بالا میبرد. این ویژگی باعث می‌شود که تصویری بسیار صاف در هنگام اسکرول کردن صفحه ایجاد شود.

این صفحه نمایش دارای روشنایی بسیار بالاست که استفاده از آن حتی در نور روز را هم دلپذیر می‌کند.

صفحه نمایش لیکویید مایع آی پد پرو تصاویری بسیار شفاف و با رنگهای زنده ارایه می‌دهد
صفحه نمایش لیکویید مایع آی پد پرو تصاویری بسیار شفاف و با رنگهای زنده ارایه می‌دهد

دو لنز و یک اسکنر

برخلاف بعضی شایعات این آی پد جدید اپل دارای سه لنز نبود ولی جایگاه سوم مربوط به اسکنر جدیدی است که اپل در این محصول تعبیه کرده است.

آي پد پرو جدید اپل دارای یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی است که قادر به ضبط ویدیوهای 4K است و حالا یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی از نوع واید هم به آن اضافه شه که با زوم بک دو برابری قادر به ارایه تصویرهای واید است.

دوربین دو لنزی آی پد پرو

میکروفن‌هایی با کیفیت ضبط استودیویی

آی پد پرو حالا دارای پنج میکروفن با کیفیت ضبط صدای استودیویی است که قادر به ضبط صدا با جزییات بسیار و با کیفیت بسیار مناسب است. این تبلت همچنین دارای چهار اسپیکر صداست که پخش صدا از هر کدام به طور خودکار تنظیم می‌شود.

به کمک میکروفن‌های حرفه‌ای، صفحه نمایش با کیفیت و دوربین با قابلیت حالا از این محصول یک استودیویی جمع وجور ساخته که می‌تواند بخش قابل توجهی از نیازهای کاربران حرفه‌ای را برطرف کند. از جمله کسانی که به طور حرفه‌ای کار ویدیو انجام میدهند یا به دنبال محصولی برای ساخت پادکست هستند.

به کمک اپلیکیشن‌هایی چون DoubleTake که توسط FiLMiC Pro در ماه آوریل عرضه می‌شود آی پد پرو به یک استودیو پیشرفته برای کار ویدیویی تبدیل می‌شود
به کمک اپلیکیشن‌هایی چون DoubleTake که توسط FiLMiC Pro در ماه آوریل عرضه می‌شود آی پد پرو به یک استودیو پیشرفته برای کار ویدیویی تبدیل می‌شود

آی پد او اس سرانجام از ترک پد پشتیبانی می‌کند

سیستم عامل جدید آی پد پرو ۲۰۲۰ یعنی نسخه ۱۳.۴ آی پد او اس حالا از trackpad پشتیبانی می‌کند و برای نخستین بار این محصول اپل به یک قابلیت کامپیوترهای لپ تاپ مجهز شده است.

هرچند آی پد اساسا محصولی تولید شده بر اساس مدل لمسی است اما حالا با تلفیق با ترک پد یک ویژگی خاص جهان لپ تاپها را به خود اضافه کرده است. اپل می‌گوید به خوبی این قابلیت را با تکنولوژی لمسی آی‌پد تلفیق کرده تا تجربه خوشایندی از کار با آن برای کاربر ایجاد شود.

با ترک پد می‌توان کارهای مختلفی انجام داد از اسکرول کردن تا کار با عکسها و همچنین کار با مجموعه اپلیکیشنهای iWork که قابلیتهای ترک پد روی آی پد را بیشتر از پیش آنجا نشان می‌دهد.

ویژگی ترک پد تجربه جدیدی را به آی پد پرو اضافه کرده است
ویژگی ترک پد تجربه جدیدی را به آی پد پرو اضافه کرده است

مجیک کیبورد آی پد پرو ۲۰۲۰

آی پد جدید از نسل دوم قلم اپل و همچنین کیبورد هوشمند فولیو Smart Keyboard Folio که با آی پد نسل قبلی معرفی شد، پشتیبانی می‌کند اما حالا اپل برای این تبلت یک کیبورد جدید هم دیزاین کرده که بر جذابیت‌های این محصول بیش از پیش افزوده است.

این کیبورد هم به صورت مغناطیسی به آی پد متصل می‌شود و برای قرار گرفتن دستگاه روی یک سطح صاف مثل میز بسیار ایده آل است. با کمک این کیبورد می‌توان زاویه دید تبلت را تا ۱۳۰ درجه تغییر داد.

این کیبورد جدید مثل کیبوردهای سری قبل هم نقش کیبورد را دارد و هم نوعی محافظ برای صفحه نمایش به شمار می‌آید.

این کیبورد با پورت USB-C شارژ می‌شود.

مجیک کیبورد ۲۰۲۰ اپل

قیمت  مدلهای مختلف و زمان عرضه

آی پد پرو ۲۰۲۰ از هم اکنون قابل سفارش دهی از طریق سایت اپل در ۳۰ کشور جهان است و قرار است ازهفته آینده توزیع آن آغاز شود.. این آی پد در دو نسخه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی عرضه می‌شود و دارای دو رنگ نقره‌ای و خاکستری تیره است. آی پد پرو جدید دارای چهار نسخه ۱۲۸ ، ۲۵۶ ، ۵۱۲ و ۱ ترابایتی است

ارزان ترین مدل آی پد پرو ۱۱ اینچی مدل وای فای ۷۹۹ دلار و نسخه وای‌فای + سیم‌کارت دار ۹۴۹ دلار است. آی پد پرو ۱۲.۹ اینچی وای فای ۹۹۹ دلار و نسخه وای فای ـ سیم‌کارت ۱۱۴۹ دلار است.

سیستم عامل ۱۳.۴ ای پد او اس که پشتیبانی از ترک پد را با خود به همراه دارد از ۲۴ مارس به طور رایگان عرضه می‌شود. آی پد ایر ۲ و نسخه‌های بعدی ، آی پد نسل پنجم و مدل‌های جدیدتر و آی پد مینی ۴ و مدلهای جدیدتر قادر به نصب این سیستم عامل خواهند بود.

هر آی پدی که سیستم عامل iPadOS 13.4 را نصب داشته باشد می‌تواند از ویژگی ترک پد استفاده کند به این ترتیب که هم مجیک ماوس ۲ و همTrackpad 2 و هم Magic Keyboard قادر به اتصال به آی پد هستند. بنابراین اگر آی پدی دارید که این سیستم عامل روی آن نصب شود میتوانید از قابلیت اتصال ماوس به آی پد بهره ببرید.

قیمت مجیک کیبورد Magic Keyboard برای آی پد پرو ۲۰۲۰ برای نسخه ۱۱ اینچی ۲۹۹ دلار و برای نسخه ۱۲.۹ اینچی ۳۴۹ دلار است. این محصول از ماه می ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

قیمت قلم نسل دوم آی پد پرو Apple Pencil  هم ۱۲۹ دلار است همچنین قیمت کیبورد new Smart Keyboard Folio  هم ۱۷۹ دلار برای نسخه ۱۱ اینچی و ۱۹۹ دلار برای نسخه ۱۲.۹ اینچی است و تنها به رنگ خاکستری تیره موجود است.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا