تکنولوژی

یازدهمین شرکت نوآور جهان؛ KaiOS Technologies، سیستم عاملی در مسیر ترقی

KaiOS Technologies یازدهمین شرکت نوآور جهان از میان پنجاه شرکت نوآور جهان به انتخاب مجله Fastcompany است.

سیستم عامل KaiOS یکی از کم‌نام و نشان‌ترین پلتفرم‌های موبایلی در جهان به شمار می‌رود که علی‌رغم همه گمنامی‌خود، توانسته در طی سال‌های اخیر طرفداران زیادی را در برخی از کشورهای جهان به خود جلب کند.

شرکت هنگ کنگی KaiOS Technologies، به جای طراحی سیستم‌ عاملی مجهز به قابلیت‌های متنوع برای گوشی‌های هوشمند قدرتمند، تمرکز خود را روی طراحی پلتفرمی‌ معطوف کرده که با وجود سادگی در طراحی، بسیاری از اپلیکیش‌های کاربردی از قبیل یوتیوب، گوگل مپ، فیسبوک، واتس‌اپ و چند برنامه دیگر ساخت مهندسان این شرکت را در دل خود جای داده است.

این سیستم عامل هرگز قابل مقایسه با اندروید و iOS نیست، اما طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، بالغ بر 150 میلیون نفر در جهان از آن استفاده می‌کنند. دستگاه‌های مجهز به KaiOS بسیار ارزان‌قیمت هستند و با کمترین بودجه می‌توان از امکانات و قابلیت‌های آن استفاده کرد.

شرکت مذکور همچنین، یک فروشگاه اپلیکیشن مجزا را برای دارندگان دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل طراحی کرده که جزو نقاط قوت KaiOS به حساب می‌آید. شاید باورش کمی‌سخت باشد، اما در حال حاضر این سیستم عامل بعد از اندروید، دومین سیستم عامل محبوب و پرکاربرد نزد کاربرانی از کشورهای هند، اندونزی، روآندا و نیجریه به شمار می‌رود.

در سال 2019، شرکت گوگل به کمک KaiOS Technologies آمد و بخشی از هزینه سرمایه‌گذاری این شرکت را متقبل شد. دیزنی نیز با عقد قراردادی با این شرکت توانست شخصیت‌های کارتونی خود را در قالب انواع بازی، والپیپر و کتاب‌های الکترونیکی به KaiOS اضافه کند.

سباستین کدویل، مدیرعامل KaiOS در این باره می‌گوید: این یک استراتژی مهم برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ در دنیاست که می‌توانند با کمک آن، به میلیاردها نفر دسترسی داشته باشند. امروز، می‌توان از طریق KaiOS با این افراد که قدرت خرید گوشی‌های هوشمند را ندارند، ارتباط داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا