استارتاپویروس کرونا

نمایش نواحی پرتردد عابران پیاده در مسیریاب «نشان»

نقشه و مسیریاب نشان از امروز ویژگی جدیدی را به این پلتفرم اضافه کرده که امکان مشاهده نقاط پرتردد سطح شهر را به کاربران می‌دهد.

این قابلیت در شرایط فعلی که ویروس کرونا در حال گسترش است و افراد باید از حضور در مکان‌های شلوغ و پرتردد شهر خودداری کنند، می‌تواند کاربردی باشد.

داوود امینی – مدیر تیم تخمین ترافیک و داده‌کاوی نشان – در توضیح فرایند استفاده از این لایه جدید گفت: «با روشن کردن این لایه، نواحی پرتردد پیاده با رنگ‌های زرد و نارنجی بر روی نقشه نمایش داده می‌شوند و به کاربرها کمک می‌کند تا از این نواحی دوری کنند. همچنین نواحی بنفش روی نقشه نیز مکان‌های پرتردد 24 ساعت گذشته را به کاربران نشان می‌دهد. به گفته امیتی این داده‌ها به صورت ساعتی به‌روزرسانی می‌شوند.

نواحی پرتردد عابران پیاده در مسیریاب «نشان»

ضمنا کاربران نشان می‌توانند گزارشات خود را برای ثبت نواحی پرتردد و شلوغ بر روی نقشه برای نشان ارسال کنند. این گزارشات در کنار داده‌کاوی سوابق سفر به اصلاح و به‌روزرسانی این لایه کمک می‌کنند.

البته همان‌طور که این روزها همواره تاکید می‌شود، بهترین راه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، ماندن در خانه است اما در صورت اجبار برای خروج از خانه، این اطلاعات تا حدودی می‌توانند از ورود به نقاط پرتردد جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا