استارتاپویروس کرونا

مراکز درمانی، بیشترین نقاط جستجوی نقشه «بلد» هستند

شیوع ویروس کرونا باعث شده است که این روزها بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی به پرترددترین مکان‌های شهری تبدیل شوند و به این ترتیب بیشترین نقاط مورد جستجوی کاربران در فضای مجازی هم باشند. آمارهای سرویس نقشه و مسیریاب بلد هم این موضوع را تایید می‌کنند؛ تا جایی که در میان صد نقطه پرتردد روی این نقشه در فاصله روزهای بیستم تا بیست و دوم اسفند ماه، ۵۹ نقطه به بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها اختصاص دارند. هر چند اغلب این نقاط پرتردد در شهر تهران هستند، اما بد نیست بدانید که بعضی مراکز درمانی شهرهای کرج، اصفهان، نائین، تبریز، اراک، مشهد، ورامین و سمنان هم در این فهرست قرار دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که با افزایش شیوع کرونا در روزهای اخیر، میزان سفر و مراجعه مردم به دیگر نقاط شهری به خصوص مراکز خرید و تفریحی به شدت کاهش پیدا کرده است. درست به همین خاطر است که مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصدی میزان تقاضای خطوط تاکسیرانی نسبت به ماه گذشته خبر داده و اعلام کرده که این کاهش برای تاکسی‌های اینترنتی تا ۵۰ درصد هم رسیده است. در عین حال و بر اساس اعلام معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، میزان استفاده از متروی تهران تا ۶۰ درصد کاهش یافته است. گویا نگرانی از شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا مردم به قرنطینه خانگی مجاب شوند.

بر همین اساس است که چهل نقطه پرتردد ابتدای فهرست اسفند ماه در نقشه بلد، مراکز درمانی هستند تا به این ترتیب ترمینال جنوب به جایگاه چهل و یکم سقوط کند. این در حالی است که در فهرست پرترددترین نقاط این نقشه در بهمن ماه گذشته، ترمینال جنوب در جایگاه سوم قرار داشته است. جالب اینکه بهشت زهرا که در ماه گذشته بیشترین میزان جستجو در مسیریاب بلد را به خودش اختصاص داده بود، حالا در اسفند ماه در جایگاه هشتادم قرار گرفته است.

به این ترتیب حالا مراکز خرید و تفریحی مانند پالادیوم، بازار گل شهید محلاتی، برج میلاد، بام تهران، پل طبیعت، دریاچه چیتگر، بازار تهران، بوستان فدک و ترمینال‌های مسافربری به رتبه‌های پایین‌تر فهرست اسفند ماه سقوط کرده‌اند. در این میان فرودگاه امام خمینی که در فهرست مکان‌های پرتردد بهمن ماه این نقشه در جایگاه بیست و چهارم بود، در فهرست اسفند ماه وجود ندارد. اما فرودگاه مهرآباد که در فهرست بهمن ماه در جایگاه پنجاه و پنجم قرار داشت، در فهرست اسفند ماه به جایگاه پنجاه و نهم رفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا