اپلعلمیموبایلویروس کرونا

راهکار تایید شده برای ضدعفونی کردن آیفون

استفاده از پَدهای الکل دار روی آیفون هیچ منعی ندارد

با افزایش روز افزون نگرانی‌ها پیرامون بیماری کوئید-19، اپل راهکارهایی برای ضدعفونی کردن  آیفون و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی منتشر کرده است. این شرکت در راهکارهای پیشنهادی خود تاکید کرده که استفاده از الکل  برای پاک کردن صفحات نمایش و بدنه دستگاه‌ها هیچ مشکلی ندارد.

سرعت شیوع کرونا ویروس بسیار بالاست و این بیماری در مدت زمان بسیار کمی، تعداد زیادی انسان در سرتاسر دنیا را درگیر کرده است. علامت‌های این بیماری شدت‌های مختلفی دارد و در افراد بالغ سن بالاتر، ممکن است وضعیت وخیم تری ایجاد کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند یکی از اصلی‌ترین مکان‌های قرارگیری جرم‌ها و دیگر پاتو‌ژنهاست و به همین دلیل تمیز نگه داشتن آنها، اولویت و اهمیت زیادی دارد. بر اساس تحقیقاتی که تا به امروز انجام شده، کرونا ویروس می‌تواند ساعت‌ها و بعضا روزها به روی سطوح مختلف زنده باقی بماند.

قبلا از انتشار راهکارهای اپل- که روز دوشنبه منتشر شده- کاربران در مورد چگونگی تمیز کردن دستگاه‌های دیجیتالی خود سردرگم بودند. تا پیش از این گمان‌ها بر این بود که استفاده از الکل می‌تواند به دستگاه آسیب برساند به خصوص به لایه محافظتی مخصوصی که روی صفحه نمایش وجود دارد.

اپل می‌گوید:« کاربران می‌توانند با استفاده از وایپ‌های الکل ایزوپروپیل 70 درصد و یا دستمال‌های مرطوب ضدعفونی کننده Clorox، سطوح غیرقابل نفود محصولات اپل مانند صفحه نمایش، کیبورد یا قاب خارجی را ضدعفونی کنند.»

این شرکت توصیه کرده که ابتدا دستگاه خود را خاموش کرده و از مواد سفید کننده-وایتکس-استفاده نکنید. همچنین دستگاه را نباید داخل محلول ضدعفونی غوطه ور کرد و همچنین رطوبت نباید به قسمت‌های باز گوشی مانند خروجی شارژ یا خروجی سیم کارت برخورد کند.

یکی از سخنگویان شرکت گوگل نیز در ایمیلی از وبسایت Consumer Reports اعلام کرده که استفاده از دستمال‌های الکل دار ایزوپریوپیل به روی محصولات این شرکت، مانعی ندارد( مانند گوشی‌های هوشمند پیکسل). این وبسایت همچنین از سامسونگ نیز درمورد استفاده از دستمال‌های الکل دار سوال کرده و تا کنون جوابی دریافت نکرده است.

مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری‌ها اعلام کرده که محلول‌های ضدعفونی کننده دست باید حداقل شامل 60 درصد الکل باشد و تنها در این صورت از بین رفتن این ویروس محرز می‌شود.

کاربرانی که به روی گوشی‌های خود محافظ صفحه نمایش دارند نیز از بابت استفاده از این محلول‌های ضدعفونی کننده هیچ مشکلی ندارند و به علاوه می‌توانند راهکار ساده‌تر آب و صابون را نیز استفاده کنند.

دکتر جیمز دیکرسون، رئیس بخش تحقیقات علمی وبسایت Consumer Reports می‌گوید که قاب و روی صفحه محافظ گوشی خود را به دفعات در طول روز با آب و صابون می‌شوید. بر اساس گفته مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری‌ها، آب و صابون راهکار موثرتری نسبت به محلول‌های ضدعفونی کننده الکل دار است. پس اگر گوشی شما مجهز به محافظ صفحه و قاب است، بهتر است برای ضدعفونی کردن آن از همان آب و صابون استفاده کنید. البته اگر قاب‌های باتری دار دارید، این کار را نکنید.

همچنین بهتر است برای آگاه شدن از بهترین راهکار، به اعلانیه‌ها و بیانیه‌های شرکت سازنده دستگاه خود نیز توجه کنید.

منبع: consumerreports

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. صفحه‌نمایش ثانویه‌ی می ۱۱ اولترا شیائومی به قابلیت‌های بیشتری مجهز می‌شود گفت:

    نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    مشخصات و قیمت گوشی پوکو M3 شیائومی – Xiaomi Poco M3

    مشخصات و قیمت پاور بانک شیائومی می وایرلس پاور بانک WPB15ZM با ظرفیت 10000 میلی‌آمپر ساعت و امکان شارژ بی سیم

    جزئیات صفحه‌نمایش و تراشه گوشی تاشدنی میکس فولد 2 شیائومی فاش شد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا