دیوار

«کنار دیوار»؛ راهکار جدید پلتفرم دیوار برای حل مشکلات کاربران

دیوار در راهکاری تازه به نام «کنار دیوار»، افزونه‌های بسیاری را در بخش‌های مختلف به پلتفرم خود اضافه کرده است. در این مسیر جدید که با هدف بهبود تجربه کاربران‌ با ایجاد نوآوری باز در همکاری با اکوسیستم فناوری کشور در حال طی شدن است حالا کاربران دیوار می‌توانند از خدمات شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های دیگر در مراحل انجام معامله استفاده کنند تا تجربه‌ای امن‌تر و راحت‌تری داشته باشند.

دیوار در حال حاضر بیشتر از ۵۳ میلیون کاربر دارد و روزانه ۵۰۰ هزار آگهی در این پلتفرم ثبت می‌شود. افزایش امنیت و ایجاد اطمینان برای کاربران در حین معامله، همیشه یکی از دغدغه‌های دیوار بوده و این امکان جدید با استفاده از شرکت‌های سرویس دهنده‌ای خارج از دیوار، در همین راستا به این پلتفرم اضافه شده است.

رویکرد تازه دیوار

اشکان آرمندهی،مدیرعامل دیوار درباره «کنار دیوار» به عنوان رویکردی جدید می‌گوید: این تغییر رویکرد که از ابتدای امسال به سراغ آن رفتیم برای این در پیش گرفته شده که در گام‌های بعدی معامله به جای اینکه ما خودمان وارد شویم تصمیم گرفتیم شرکت‌هایی را دخیل کنیم که به صورت تخصصی می‌توانند به کاربران در این مراحل کمک کنند.

به گفته او دیوار در حال حاضر به این سرویس نگاه تجاری ندارد و بیشتر به دنبال خلق ارزش در مسیر معاملات کاربران است تا مسائل و مشکلات آنها از طریق سرویس‌های بیرونی حل شود. آرمندهی می‌گوید: هدف نهایی ما این است که کاربر برای گام‌های معامله خود در همه بخش‌ها و دسته‌ها حق انتخاب متنوعی داشته باشد و در این رقابت، شرکت‌ها برای گرفتن سهمی از کاربران تلاش کنند بهترین سرویس را ارائه کنند.

از پرداخت امن تا ارسال آسان

«کنار دیوار»، بستری برای افزودن اطلاعات و خدمات به دیوار است و شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها با ارائه‌ خدمات خود در کنار دیوار، می‌توانند ضمن توسعه کسب و کار، به کاربران کمک کنند تجربه‌ خرید و فروش بهتری را تجربه کنند.

به گزارش اتاق خبر دیوار، سرویس‌هایی که از طریق «کنار دیوار» به پلتفرم دیوار اضافه شده‌اند متنوع هستند و تعداد آنها در حال افزایش است. تا این لحظه بیشتر از ۳۰ سرویس‌دهنده هستند که در کنار دیوار خدمت ارائه می‌دهند، بقیه سرویس‌دهنده‌ها هم در حال آماده کردن محصول و افزونه‌شان هستند.

  • پرداخت امن برای معامله مطمئن

با اضافه شدن افزونه‌ای‌هایی مثل «تومن» به چت دیوار، حالا خریدار یا فروشنده‌ می‌تواند در هنگام مکالمه متنی، با انتخاب «پرداخت امن»، با خیال راحت و بدون نگرانی بابت کلاهبرداری، مبلغ مورد توافق‌شان را پرداخت کنند. پولی که برای خرید کالا یا خدمات یا بیعانه از این طریق پرداخت می‌شود در حسابی واسطه‌ قرار می‌گیرد و تنها پس از تایید کاربر به حساب طرف مقابل منتقل می‌شود و به این شکل ریسک کلاهبرداری با این روش از بین می‌رود.

  •  ارسال آسان

با توجه به مشکلاتی که خریداران برای ارسال و دریافت کالا با آن روبه‌رو بوده‌اند، اپلیکیشن دیوار به بهبود فرایند ارسال و دریافت محصول توسط کاربران پرداخته است. در راستای رفع چالش‌ها برای انتقال کالا بین فروشندگان و خریداران و همچنین مدیریت فرایند ارسال کالا، سرویس‌های ویژه حمل‌ونقل در این اپلیکیشن در قالب افزونه‌ها اضافه شده است. کاربران دیوار در بخش چت دیوار می‌توانند اکنون از سرویس‌های همچون تپسی‌پک، اسنپ‌(موتور و وانت)،پستکس(در شهرهای به غیر از تهران)، و پادرو(در دسته کالاهای شخصی) استفاده کنند.

  • احراز هویت ویدیویی؛ استاندارد جدید امنیت

دیوار برای افزایش امنیت معاملات کاربران و کاهش کلاهبرداری، سرویس احراز هویت دیجیتال(ویدیویی) را راه‌اندازی کرده است.

پیش از این کاربران دیوار می‌توانستند با وارد کردن شماره موبایل و کد ملی خود احراز هویت اولیه‌ای را به وسیله سامانه «شاهکار» انجام دهند. اکنون با اضافه شدن احراز هویت ویدیویی که مانند احراز هویت آنلاین برای باز کردن حساب بانکی است، فروشنده کالا یا ارائه دهنده خدمات می‌تواند با ارسال ویدئویی کوتاه احراز هویت تصویری را از سرویس‌های همکار دیوار دریافت کند. استفاده از این ویژگی در همه دسته‌های دیوار برای کاربران فراهم شده است.

کسانی که از طریق دیوار اقدام به فروش کالا یا ارائه خدماتی مانند تعمیرات و… می‌کنند به این شکل هویت‌شان به‌صورت رسمی تایید و ثبت می‌شود و دیگر کاربران هم با مشاهده احراز هویت تصویری آگهی‌گذار، مطمئن می‌شوند همان فردی است که تصویرش در آگهی وجود دارد یا خیر؛ شبیه تایید هویت راننده‌‌های تاکسی اینترنتی.

می‌توانید جزئیات و روش استفاده از احراز هویت ویدیویی را اینجا بخوانید.

  • قرارداد سریع و دیجیتال

یکی دیگر از افزونه‌های جدید دیوار که به تسهیل فرایند شناختی و پرداختی خریداران و فروشندگان می‌پردازد‌، امضانو است که در حوزه امضای الکترونیکی فعالیت می‌کند. با این افزونه، کاربران ضمن خریدی مطمئن، افزایش اعتبار و کاهش کلاهبرداری، از ابزارهای متفاوت و کارهای کاغذی و فیزیکی هم فارغ می‌شوند. با این افزونه کاربران می‌توانند به صورت آنلاین و با استفاده از امضای دیجیتال قراردادهای لازم بین خود را آماده و نهایی کنند.

  • کارشناسی تخصصی

اپلیکیشن دیوار با هدف کاهش امکان کلاه‌برداری و مشخص شدن اصالت و قیمت مناسب، افزونه‌های جدیدی را اضافه کرده است. این افزونه‌ها با همکاری شرکت‌های معتبری ازجمله کارنامه و همراه مکانیک (در حوزه خودرو) ، الوملک (در حوزه ملک) و تانک (در حوزه موبایل) در پلتفرم دیوار فراهم شده‌اند.

در دسته‌بندی املاک، کاربران می‌توانند برای فهمیدن قیمت مناسب ملک، از نظر و تخصص مشاورین و کارشناسان شرکت الوملک استفاده کرده و قیمت واقعی و استاندارد ملک مورد‌نظر را در آگهی خود قرار دهند یا به عنوان خریدار قیمت کارشناسی دریافت کنند.

درخصوص دسته‌بندی خودرو نیز متخصصین و کارشناسان شرکت‌های کارنامه و همراه‌مکانیک، بررسی‌های دقیق روی خودرو انجام داده و قیمت مناسب و جزئیات وضعیت خودرو توسط متخصصان این شرکت‌ها اعلام می‌شود.

مسیر اضافه‌شدن به «کنار دیوار»

هر چند «کنار دیوار» با حضور شرکت‌های اکوسیستم استارت‌آپی فعالیت خود را آغاز کرده اما بقیه ارائه‌کنندگان خدمات اینترنتی هم می‌توانند در حوزه‌های پنل‌‌ کسب و کاری، محتوای آگهی‌ها و چت، افزونه‌های خود را توسعه داده و با فعال‌سازی آن روی دیوار مشتری مناسب خدمات خود را پیدا کنند.

صدرا علی‌آبادی،مدیر ارشد محصول دیوار هم با اشاره به اینکه تاکنون بدون اینکه اعلام عمومی شود ۴۰ سرویس‌دهنده به این پلتفرم اضافه شده‌اند در رابطه با شرایط اضافه شدن شرکت‌ها به کنار دیوار می‌گوید: ما به صورت کلی هیچ محدودیتی برای پذیرش همکاری با سرویس‌دهنده‌ها نداریم؛ در واقع این یک پلتفرم باز است که هر سرویس‌دهنده‌ای می‌تواند خدماتش را در آن ارائه کند. مستندات فنی لازم هم در گیت‌هاب «کنار دیوار» در دسترس برنامه‌نویس‌ها قرار گرفته است. در حال حاضر اما هنوز در مرحله آزمایشی هستیم و اضافه شدن سرویس‌های جدید با اولویت‌بندی بر اساس اهمیت برای بهبود تجربه کاربران دیوار صورت می‌گیرد. به همین دلیل ممکن است موافقت با برخی درخواست‌ها در این رابطه نیاز به زمان بیشتری داشته باشد.

به گفته او طبیعی است، کسب و کارهایی که در رقابت مستقیم با دیوار باشند کنار دیوار فضای مناسبی برای آنها نخواهد بود. چون دیوار این امکان را برای هماهنگ کردن نیازهای کاربران و برای تکمیل کردن زنجیره خدمات دیوار فراهم کرده است.

«کنار دیوار» همین حالا برای سرویس‌های پرداخت امن، ارسال کالا و احراز هویت گردش مالی ماهانه ۱۰ میلیارد تومان به وجود آورده و نشان داده که شرایط مناسبی را برای شرکای تجاری دیوار داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا