مایکروسافتویروس کرونا

سایه کرونا بر سر محصولات سرفیس و ویندوز مایکروسافت

مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرد که برآوردهای این شرکت در خصوص فروش محصولات سرفیس و همچنین مجوز استفاده از ویندوز در سایر دستگاه‌ها در ماه‌های پیش رو، به دلیل شیوع ویروس کرونا محقق نخواهد شد.

همانند دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری که عملکردشان در تولید و عرضه محصولات، تحت الشعاع ظهور ویروس کرونا قرار گرفته، مایکروسافت نیز نتوانست خود از آثار سوء این ویروس در امان نگه دارد. این شرکت با انتشار بیانیه‌ای نوشت: اگرچه طبق پیش‌بینی‌ها، افزایش تقاضا را برای محصولات ویندوزی‌‎مان متصور بودیم اما احتمالا در سه ماهه دوم سال جاری، سرعت عملکرد زنجیره تامین محصولاتمان با افتی نسبی همراه خواه شد.

متاسفانه این شرک، اطلاعاتی را در خصوص میزان درآمدهای مورد انتظار برای این بازه زمانی ارائه نکرد اما اعلام کرد که این درآمد، مطابق با انتظارات این شرکت در زمینه فروش محصولاتی همچون پی‌سی‌ها، سرفیس‌ها و دستگاه‌های ویندوزی متعلق به سایر شرکت‌ها نخواهد بود.

مایکروسافت پیشتر اعلام کرده بود که درآمد حاصل از عملکرد این شرکت در زمینه کامپیوترهای شخصی چیزی بین 10.75 تا 11.15 میلیارد دلار خواهد بود. اگر خاطرتان باشد در آخرین گزارش مربوط به عملکرد سه ماهه این شرکت، درآمد 36.39 میلیارد دلاری و سود 11.6 میلیارد دلاری اعلام شده بود. همچنین، میزان فروش محصولات سرفیس نیز با رشدی 6 درصدی به نسبت مدت زمان مشابه سال قبل‌تر از آن، همراه شد.

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که با نهادهای فعال در زمینه بهداشت و سلامت در جهان همکاری خواهد کرد تا بتواند سلامت کارکنان خود را تامین کند. این شرکت همچنین، هزینه‌ای را برای مبارزه با یروس کرونا اختصاص داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا