خودروخودرو الکتریکی

پیکاپ الکتریکی شرکت نیکولا در راه است

شرکت نیکولا کورپوریشن که اخیرا به تولید محصولات الکتریکی و عاری از آلایندگی روی آورده، جا پای بزرگانی همچون تسلا، فورد و جنرال موتورز گذاشته، قصد دارد تا از پیکاپ الکتریکی خود تحت عنوان Badger رونمایی کند.

اگرچه مدل پیشین این خودرو می‌تواند هیدروژن موجود در باک خود را به برق تبدیل و به موتورها تزریق کند، اما قرار است نسخه جدیدی از پیکاپ Badger عرضه شود که از یک باتری جداگانه بهره می‌برد و به لطف آن، می‌تواند به طور مستقل، انرژی مورد نیاز برای حرکت خودرو را تامین کند.

در حال حاضر، نیکولا از فناوری سوخت هیدروژنی در کامیون‌های خود استفاده می‌کند و قصد دارد تا در آینده نزدیک، کامیون‌ها و تریلی‌های مجهز به باتری را نیز به بازار عرضه کند تا رانندگان بتوانند برای مسافت‌های نسبتا کم و متوسط، از این انرژی پاک برای جابجایی استفاده کنند.

تروور میلتون، مدیرعامل و بنیانگذار نیکولا در این رابطه عنوان کرد: تکنولوژی‌های ما در زمینه کامیون‌ها میلیاردها دلار می‌ارزد و ما به این نتیجه رسیدیم که چرا از این فناوری‌ها در پیکاپ‌های خود استفاده نکنیم؟ سالهاست که در زمینه توسعه پیکاپ‌ها کار  و تلاش کرده‌ایم و به نظر می‌رسد که اکنون وقت آن رسیده تا محصولی را به بازار عرضه کنیم که بتواند یک روز کامل و بدون اتمام شارژ، در خیابان‌ها حرکت کند.

پیکاپ الکتریکی شرکت نیکولا

طبق گفته میلتون، پیکاپ Badger می‌تواند از یک باتری الکتریکی جدید و با ظرفیت بالا بهره خواهد برد که می‌تواند با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای پیمودن 600 مایل (965 کیلومتر) را تامین کند.

همچنین اینن پیکاپ می‌تواند نیروی معاول 900 اسب بخار را ارائه دهد و ظرف مدت زمان 2.9 ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند.

پیکاپ الکتریکی شرکت نیکولا

استفاده از باتری در خودروهای مجهز به سوخت هیدروژنی می‌تواند بسیاری از مشکلات نیکولا و خودروهای این شرکت را حل کند چراکه ایستگاه‌های هیدروژنی بسیار کمی‌در جاده‌ها وجود دارند و با تعبیه این باتری، می‌توان با خیال  راحت‌تری در جاده‌ها حرکت کرد. البته نیکولا قصد دارد تا شخصا وارد عمل شو و صدهای ایستگاه هیدروژنی را برای محصولات خود احداث کند.

پیکاپ الکتریکی شرکت نیکولا

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا