آمازونخودروخودرو الکتریکی

با ون‌های جدید الکتریکی آمازون آشنا شوید

پروژه ساخت 100 هزار ون الکتریکی حمل بار آمازون

سپتامبر سال گذشته، آمازون 100 هزار خوردوی الکتریکی از استارتاپ آمریکایی Rivian ، برای تحویل محصولات خود سفارش داد. این قرارداد آمازون، بزرگ‌ترین قراردادی است که تا به امروز برای سفارش خودروهای الکتریکی انجام شده است. یکی از اهداف شرکت آمازون این است که تا سال 2040، به صورت کامل بدون استفاده از هر نوع سوخت کربنی سفارشات مشتریان خود را به دستشان برساند و خرید 100 هزار ون الکتریکی حمل بار، یکی از اقدامات در راستای اجرایی شدن این هدف است.

معرفی خودروی تمام الکتریک آمازون مخصوص حمل سفارشات مشتری. جف بزوس مدیرعامل آمازون

گزارش جدیدی منتشر شده که قسمتی از فرآیند ساخت ون‌های سفارشی آمازون را داخل کارخانه نشان می‌دهد.

این ون‌ها کلا، به صورت سفارشی طراحی شده‌اند. آمازون در پُست وبلاگی اعلام کرده که مدت 18 ماه زمان برده تا مدل‌های مختلف خودروهای الکتریکی بررسی شود و در آخر تصمیم بر این گرفته شده که این خودروها، خودروی ون باشند.

طراحان نیز با همکاری راننده‌ها، فاکتورهای مختلفی را در طراحی خود لحاظ کرده‌اند مانند راهکارهایی برای سرعت بخشیدن با بارگیری یا خالی کردن پکیج‌ها.

در یکی از اتاق‌های کارخانه ریویان، راننده‌ها می‌توانند با استفاده از واقعیت مجازی، این ون‌ها را آزمایش کنند. آمازون نیز اعلام کرده که نرم افزار لجستیک اختصاصی این شرکت قرار است داخل صفحات نمایش این ون‌ها تعبیه شود. در برخی از این ون‌ها، قابلیت‌های امنیتی نیز اضافه می‌شود مانند سیستم هشدار افراد پیاده و یا هشدار رانندگی بدون تمرکز.

ماکت کوچک طراحی شده از ون الکتریکی آمازون.

مهم‌ترین تفاوتی که ون های سفارشی آمازون با دیگر خودروهای حمل بار دارند، سوخت آنهاست. این ون‌های الکتریکی، در سه اندازه متفاوت تولید می‌شوند که باتری‌های هر کدام قابلیت‌های مختلف داشته و برای مسیرهای مختلف طراحی شده‌اند. آمازون اولین شرکتی محسوب می‌شود که تصمیم دارد برای ارسال سفارش خریدهای آنلاین مشتریان خود از خودروهای الکتریکی استفاده کند. شرکت UPS نیز اخیرا اعلام کرده که بنا دارد 10 هزار خودروی الکتریکی خریداری کند تا برای ارسال سفارش، مورد استفاده قرار گیرد.

اولین سری این خودروهای الکتریکی قرار است در سال 2021 به دست آمازون برسد. 10 هزار خودروی دیگر تا سال 2022 و تا 2030 تمام 100 هزار خودرو تحویل این شرکت خواهد شد. آمازون می‌گوید که استفاده از این خودروهای الکتریکی می‌تواند مانع از انتشار میلیون‌ها تن دی اکسید کربن به جو زمین شود. با این وجود، بسیاری از کارمندان آمازون معتقدند که این شرکت بزرگ می‌تواند با سرعت بسیار بیشتری به سمت استفاده از راهکارها و ابزارهای دوستدار طبیعت حرکت کند. مثلا قطع  پشتیبانی از مشتریانی که در صنعت نفت و بنزین فعالیت دارند.

آماندا کینگ، یکی از کارمندان آمازون می‌گوید:« البته جای بسی خوشحالی است که آمازون بنا دارد تا سال 2040 به شرکتی تبدیل شود که هیچ گونه آلودگی محیطی در پی نخواهد داشت اما می‌توانست این تاریخ را جلو انداخته و به 2030 نیز برساند.»

منبع: fastcompany

مدل عجیب تحویل کالا توسط راننده آمازون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا