پهپادتکنولوژی

آمازون پرایم ایر ، پهپاد تحویل کالای آمازون رونمایی شد

آمازون تازه‌ترین پهپاد توزیع کالا را به نام آمازون پرایم ایر Amazon Prime Air رونمایی کرده که یک دستگاه هیبریدی و قادر به فرود و صعود عمودی و پرواز طولانی است.

آمازون سرویس توزیع کالا به وسیله پهپاد را طی چند ماه آینده راه‌اندازی می‌کند اما این شرکت نگفته که چه تعداد از مشتریان و در کجا از این سرویس بهره‌مند خواهد شد.

آمازون این پهپاد را در جریان کنفرانس Re:MARS  در لاس وگاس رونمایی کرد و جف ویلک یک مدیر ارشد این شرکت گفت : ما می‌دانیم مشتریان تنها در صورتی نسبت به دریافت کالا از طریق پهپاد احساس خوبی خواهند داشت که این سیستم کاملا امن باشد.

حالا غول تجارت الکترونیکی می‌گوید پهپادهای مورد استفاده در این سیستم توزیع کالایش به اندازه پرواز هواپیماهای تجاری امن هستند.

ادعایی بزرگ برای تکنولوژی که هنوز قدمهای اولیه‌اش را برمی‌دارد.

 

 

این پهپادها از ترکیبی از تکنولوژی‌های دوربین‌های حرارتی، دوربین‌های عمیق و ردیاب صوتی برای شناسایی خطرات استفاده می‌کنند. این شرکت می‌گوید که این پهپاد به کمک یادگیری ماشینی موانعی از جمله سیمهای برق را شناسایی کند.

پهپادهای تجاری امروزی عمدتا موانع مشخص مثل درخت و ساختمان را شناسایی می‌کنند اما شناسایی سیم‌های برق هنوز یک چالش اصلی برای آنها به شمار می‌رود به نظر می‌رسد پهپادهای آمازون از این نظر بسیار پیشرفته هستند.

همچنین پره‌ها و موتور این آمازون به طو رکامل پوشیده شده و در طول پرواز و نشست و برخاست ایمنی قابل توجهی را برای پهپاد ایجاد می‌کنند.

این پهپاد دارای شش موتور است در حالی که پهپادهای معمول امروزی کوادکوپتر یا دارای چهارموتور هستند. آمازون می‌گوید داشتن شش موتور اجازه پرواز پویاتر و چالاک‌تری را به این پرنده می‌دهد. بسته‌های مشتریان هم در میانه و در بدنه پهپاد قرار می‌گیرند.

پهپادهای شرکت قادر به پرواز تا ۱۵ مایل هستند و می‌توانند زمان رسیدن کالا به مشتریان را به ۳۰ دقیقه کاهش دهند.

هنوز مشخص نیست آیا آمازون پرایم ایر نسخه نهایی پهپاد مورد استفاده در حمل کالاست یا خیر.

این شرکت جزییات این پهپاد را هنوز منتشر نکرده است.

مرتبط:

نخستین محموله آمازون با پهپاد به مشتری تحویل داده شد

آمازون و والمارت : جنگ در جهان هیبریدی

منبع

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا