گوگل

درآمد گوگل از تبلیغات در یوتیوب چقدر است؟

گوگل با انتشار گزارشی اعلام کرد که در سال 2019 میلادی، بالغ بر 15 میلیارد دلار را از طریق تبلیغات در پلتفرم اشتراک ویدیوی یوتیوب به دست آورده است.

این رقم نشان می‌دهد که حدود 10 درصد از مجموع درآمدهای آلفابت (شرکت مادر گوگل) از طریق تبلیغات در یوتیوب بدست آمده است. گوگل همچنین اعلام کرد که درآمدهای این شرکت از کسب و کار فضای ابری (کلاد) نیز در طی یک سال گذشته، افزایش داشته است.

ساندار پیچای، کسی که به طور همزمان، مدیرعامی‌آلفابت و گوگل را برعهده دارد در این خصوص گفت: از اینکه توانستیم همچنان به پیشرفت خود در دو بخش سرچ و یوتیوب ادامه داده و آن را گسترش دهیم، بسیار خوشحالم.

این گزارش و مقایسه آن با درآمدهای تبلیغاتی یوتیوب از سال 2017 تاکنون، نشان می‌دهد که این بخش به سرعت در حال رشد و پیشرفت است. به نحوی که گوگل توانسته در سال گذشته میلادی، دو برابر درآمد بیشتر را از طریق تبلیغات در یوتیوب به نسبت سال 2017 بدست آورد.

ساندار پیچای همچنین، اطلاعاتی را در خصوص کسب و کار سرویس پولی و اشتراکی یوتیوب منتشر و اعلام کرد که در حال حاضر، بیش از 20 میلیون نفر در جهان جزو مشترکان یوتیوب پریمیوم و یوتیوب موزیک هستند و 2 میلیون نفر از یوتیوب تی‌وی جزو مشترکان یوتیوب تی‌وی هستند. در مجموع، درآمد غیرتبلیغاتی یوتیوب حدود 3 میلیارد دلار عنوان شده است.

با این حال، اخیرا عملکرد پلتفرم‌هایی همانند یوتیوب، فیسبوک و غیره بیش از پیش در کانون توجهات قرار گرفته و اتهاماتی علیه این شرکت‌ها در خصوص عدم حفاظت از اطلاعات و حریم شخصی کاربران مطرح شده است. چندی پیش نیز کمیسیون تجارت آمریکا موسوم به FTC، شرکت گوگل را به دلیل نقض قانون مرتبط با حفاظت از حریم خصوصی کودکان زیر 13 سال (COPPA) توسط یوتیوب به پرداخت جریمه سنگین چند میلیون دلاری محکوم کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا