برنامه‌هاشبکه‌های اجتماعیموبایل

توقف پشتیبانی از واتس‌اپ روی گوشی‌های قدیمی

سرویس پیغام رسان واتس‌اپ از اول ماه فوریه(اواسط بهمن ماه) روی میلیون‌ها گوشی هوشمند از کار خواهد افتاد.

دستگاه‌های اندرویدی و آیفون‌هایی که سیستم عامل منسوخ شده دارند، به زودی دیگر قادر به استفاده از هیچ کدام از برنامه‌های زیرمجموعه شرکت فیس بوک نخواهد بود.

واتس‌اپ اعلام کرده که این کار برای بالا بردن امنیت برنامه و حفاظت از حریم شخصی کاربران صورت خواهد گرفت.

گوشی‌های هوشمندی با سیستم عامل اندروید 2.3.7  یا قدیمی‌تر و آیفون‌های  iOS 8  و یا قدیمی‌تر، به زودی مشمول این طرح جدید خواهند شد.

سیستم عامل‌هایی که واتس‌اپ اعلام کرده، جزو سیستم عامل‌های منسوخ شده محسوب می‌شوند و هیچ کدام توسط شرکت اصلی سازنده، پشتیبانی نمی‌شوند.

اکثر کاربران تنها با آپدیت دستگاه‌های خود قادر خواهند بود که استفاده از این برنامه پیغام رسان را از سر بگیرند. اما تعدادی از دستگاه‌ها مانند آیفون 4 اس ، که فقط از iOS 7 پشتیبانی می‌کند- دیگر به این برنامه دسترسی نخواهد داشت.

بن وود، یکی از تحلیل گران CCS  است، وی در این‌باره اعلام کرده:« این حرکت، عوارض جانبی نیز برای این شرکت به همراه خواهد داشت. زیرا تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند آنلاین کنونی، قدیمی هستند اما واتس‌اپ چاره‌ای جز بالا بردن امنیتی فضای سرویس خود ندارد.»

واتس‌اپ، چهارمین برنامه محبوب دهه محسوب می‌شود. این شرکت اولین بار در سال 2017 هشدار مربوط به عدم پشتیبانی از برنامه  در گوشی‌های قدیمی را اعلام کرده بود. یکی از سخنگویان شرکت می‌گوید:« این تصمیم سختی برای ما بود اما می‌دانیم که انتخاب درستی است. برای ما حفظ امنیت کاربران اهمیت زیادی دارد.»

از سال 2016 موج جدیدی ایجاد شده و بیشتر برنامه‌های پیغام رسان شناخته شده، اعلام کرده‌اند که پشتیبانی از برنامه‌های‌شان را روی دستگاه‌های قدیمی متوقف خواهند کرد.

منبع: بی بی سی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا