اپل

رکوردشکنی اپل در سه ماهه چهارم 2019

تیم کوک، مدیرعامل اپل با انتشار گزارشی در خصوص عملکرد این شرکت در سه ماهه پایانی سال 2019 میلادی، آمارهای جدیدی را در خصوص میزان دستگاهی فعال این شرکت و همچنین بروزرسانی این دستگاه‌ها به نسخه‌های جدید پلتفرم این شرکت ارائه داد.

طبق آنچه اعلام شده، اپل توانست در سه ماهه منتهی به پایان ماه دسمبر درامدی بالغ 91.8 میلیارد دلار را بدست آورد. این یعنی، تعداد دستگاه‌هایی که هم‌اکنون در اختیار کاربران است بیشتر از هر زمان دیگریست.

سال گذشته و در چنین زمانی، تیم کوک اعلام کرد که 1.4 میلیارد دستگاه فعال متعلق به این شرکت در دست کاربران وجود دارد که از این میان، 900 میلیون دستگاه گوشی آیفون است. اما ساعاتی پیش اعلام شد که میزان دستگاه‌های فعال اپل با رشدی محسوس به 1.5 میلیارد رسیده است.

اگرچه هنوز به طور دقیق مشخص نیست که از این میزان، چه تعداد متعلق به گوشی‌های آیفون است اما به گفته کارشناسان، احتمالا به مرز یک میلیارد دستگاه رسیده و یا نزدیک شده است چرا که طبق روال‌های قبل، هر ساله چیزی حدود  100 میلیون نفر به کاربران این گوشی‌ها اضافه می‌شوند.

کوک همچنین اعلام کرد که میزان تقاضا برای ایرپاد و اپل واچ سری 3 در این بازه زمانی، همانند سه ماهه‌های قبل نبود و با افت همراه شد. از طرفی دیگر، اپل اعلام کرد که در حال حاضر، حدود 80 درصد از دارندگان آیفون‌ها و آیپدهایی که از چهار سال قبل تاکنون معرفی شده‌اند بروزرسانی آی او اس 13 و آیپد او اس 13 را دریافت کرده‌اند.

اپل امسال از نسل جدید آیفون‌های خود که احتمالا به فناوری 5G مجهز خواهند بود رونمایی خواهد کرد و باید منتظر ماند و دید که آیا این شرکت می‌تواند با فناوری مذکور و البته تغییراتی که در طراحی، سخت‌‎افزار و نرم‌افزار آیفون‌های 12 خود اعمال خواهد کرد، به این روند صعودی خود ادامه دهد یا خیر.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا