تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

امکان گزارش اطلاعات نادرست مرتبط با انتخابات آمریکا به توییتر اضافه شد

هرچه به زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا نزدیک‌تر ‌‌می‌شویم، نگاه‌ها‌ و یا بهتر بگوییم حساسیت‌ها‌ی بیشتری به سمت شبکه‌ها‌ی اجتماعی و نقش انکارناپذیر آن‌ها‌ در این رویداد بزرگ، معطوف ‌‌می‌شود.

توییتر نیز که تاثیرگذاری آن در انتخابات قبل، بر همگان ثابت شده اخیرا و به منظور جلوگیری از انتشار مطالب و اخبار جعلی و نادرست در خصوص انتخابات، امکان گزارش این اطلاعات را به پلتفرم خود اضافه کرده است. البته این امکان به ابزاری اضافه شد که پیش از این نیز در توییتر موجود بود و کاربران از آن برای گزارش اسپم، آزار و اذیت و یا حتی خودآزاری استفاده ‌‌می‌کردند؛ بدین معنی که از این پس، کاربران ‌‌می‌توانند تصاویر، متن و یا ویدیوهای حاوی اطلاعات و اخبار نادرست را گزارش دهند و یا به اصطلاح فلگ (Flag) کنند.

این قابلیت پیش از این، در کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفت که از جمله آن‌ها‌ ‌‌می‌توان به انتخابات هند و اتحادیه اروپا در آوریل 2019 و همچنین انتخابات عمو‌‌می‌بریتانیا در ماه دسامبر گذشته اشاره کرد. در واقع، کاربران با کمک این ویژگی ‌‌می‌توانند اخبار و یا هرگونه محتوای نادرست مرتبط با انتخابات را به عدم شرکت در انتخابات ترغیب ‌‌می‌کنند و یا آن‌ها‌ را دلسرد ‌‌می‌کنند، گزارش دهند.

بد نیست بدانید که در انتخابات سال 2018، توییتر بالغ بر 100 هزار اکانت را که محتواهایی را در جهت عدم مشارکت مردم در انتخابات منتشر ‌‌می‌کردند، مسدود کرد. به گفته توییتر، قابلیت مذکور برای تما‌‌می‌سال فعال نخواهد بود و این شرکت تنها در ایام انتخابات، امکان استفاده از آن را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا