تکنولوژیموبایل

رشد فروش گوشی های هوشمند در سال 2020

سال گذشته، فروش گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی برای اولین بار در طی سال‌های اخیر با کاهش همراه بود و نتایج بررسی‌های موسسه تحقیقاتی گارتنر نیز با تایید این مساله، افت فروش 2 درصدی گوشی‌ها را در سال 2019 نشان داد.

اما این شرکت نسبت به سال جدید میلادی یعنی 2020، امیدوار است و اعلام کرده که فروش گوشی‌های هوشمند در این سال، باری دیگر به روند صعودی خود باز خواهند گشت. پیش‌بینی این شرکت از افزایش فروش 3 درصدی در بازارهای جهانی حکایت دارد.

اگرچه این رشد فروش، چندان قابل‌توجه نیست اما با توجه به رکود این صنعت در طی یکی دو سال اخیر، همین 3 درصد هم می‌تواند نشان از یک پیروزی برای تولیدکنندگان باشد. از جمله عواملی که می‌تواند به افزایش فروش گوشی‌ها منجر شود، استفاده از فناوری 5G در این محصولات است.

قابلیتی جدید که اخیرا مورد توجه تولیدکنندگان اسمارت فون‌ها قرار گرفته و اگرچه در سال 2019، چند مدل گوشی 5G به بازار عرضه شدند اما در سال جاری میلادی، به تعداد این شرکت‌ها و همچنین گوشی‌های هوشمند تحت این فناوری اضافه خواهد شد.

در این میان، شرکت اپل نیز به احتمال فراوان چند مدل آیفون 5G را عرضه خواهد کرد که می‌تواند کاربران بیشتری را به خرید آیفون‌های جدید ترغیب کند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که عرضه گوشی‌های 5G، بیش از همه در چین و کشورهای آسیا اقیانوسیه مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

طبق گفته تحلیلگران، در این دو منطقه شاهد افزایش فروش 5.1 و 5.7 درصدی در مقایسه با سال گذشته خواهیم بود. برای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز رشد فروش 5.9 درصدی پیش‌بینی شده است.

البته قابلیت 5G تنها یکی از برگ برنده‌های تولیدکنندگان برای کشاندن کاربران به سمت خود است و باید در کنار آن، به فکر اعمال تغییراتی جدید در عملکرد و ارتقای سایر قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند نیز باشند تا بتوانند از این طریق، میزان فروش خود را افزایش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا