تکنولوژی

پیش‌بینی موسسه گارتنر از میزان فروش دیوایس‌های هوشمند در سال 2020

تحلیل‌گران موسسه گارتنر به تازگی جدیدترین پیش‌بینی خود را از فروش دیوایس های هوشمند در سال 2020 منتشر کرده‌اند. با اینکه سال 2020 تا حدودی شاهد افزایش میزان عرضه چنین محصولاتی هستیم، اما باید منتظر کاهش اعداد و ارقام در سال‌های بعد از آن نیز باشیم.

تحلیل‌گران این موسسه پیش‌بینی کرده‌اند که ظهور تکنولوژی 5G در دیوایس‌های جدید منجر به فروش بیش از 2.16 میلیارد دستگاه کامپیوتر در سال 2020 می‌شود. منظور از کامپیوتر PC، موبایل، ساعت‌های هوشمند و دیگر انواع کامپیوترها است. این رقم در مقایسه با سال 2019 افزایش 0.9 درصدی را نشان می‌دهد.

این افزایش ناچیز در حالی است که شرکت‌های تولیدکننده محصولات تکنولوژی در سالی که گذشت با سختی‌های زیادی روبرو بودند که از جمله آنها می‌توان به طولانی‌تر شدن چرخه ارتقا دیوایس‌ها توسط کاربران و علاقه کمتر مردم به خرید کامپیوترها به دلیل افزایش قابلیت‌های اسمارت‌فون‌ها اشاره کرد.

این در حالی است که تحلیل‌گران گارتنر در سال گذشته ابتدا پیش‌بینی کرده‌ بودند که افزایش یا کاهشی در عرضه دیوایس‌ها در سال 2019 رخ نمی‌دهد اما در ادامه با بررسی مجدد ارقام به این نتیجه رسیدند که سال 2019 شاهد کاهش 4 درصدی این ارقام خواهیم بود.

«رانجیت آتوال»، مدیر ارشد تحقیقات موسسه گارتنر در اینباره می‌گوید: «سال 2020 شاهد رشد نسبی در زمینه عرضه دیوایس‌ها خواهیم بود. افزایش دسترسی به دیوایس‌های مجهز اینترنت 5G موجب تمایل بیشتر افراد به ارتقا دیوایس‌هایشان شده و این مسئله در ادامه سبب بالا رفتن میزان عرضه دیوایس‌های تکنولوژی در سال 2020 می‌شود.»

اتوال معتقد است که در سال جاری، 12 درصد از دیوایس‌هایی که فروخته می‌شوند به اینترت 5G مجهز هستند که این رقم تا سال 2022 به 43 درصد می‌رسد. آتوال انتظار دارد که با افزایش دیوایس‌های 5G، علاقه افراد به خرید این دسته از محصولات بیشتر شود و پوشش این نسل از اینترنت در مناطق بیشتر، باعث بهبود تجربه کاربران در این زمینه گردد.

طبق پیش‌بینی او، سال 2023 و با رسیدن سهم دیوایس‌های 5G به 50 درصد از کل دیوایس‌های فروش رفته، بازار دوباره با رشد نسبی در میزان عرضه دیوایس‌ها مواجه می‌شود.

در بخشی از این گزارش آمده که فروش اسمارت‌فون‌ها در سال جاری به‌طور جداگانه 1.7 درصد افزایش خواهد داشت و این افزایش منجر به عرضه بیش از 1.78 میلیارد دستگاه موبایل می‌شود. این در حالی است که سال 2021 این رقم با یک افت ناچیز، به 1.77 میلیارد دستگاه می‌رسد و سال بعد از آن یعنی 2020، این رقم به 1.76 میلیارد دستگاه نزول پیدا می‌کند.

منبع
Tech Crunch

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا