اپل

کدام دستگاه‌ها بروزرسانی آی او اس 14 را دریافت می‌کنند؟

نسل جدید سیستم عامل آی او اس در ماه ژوئن امسال و در خلال رویداد WWDC معرفی خواهد شد. اما سوالی که پیش می‌آید، این است که چه دستگاه‌هایی از این پلتفرم یعنی آی‌اواس 14 پشتیانی خواهند کرد.

به نظر می‌رسد که بعد از دردسرهای زیادی که iOS 13 برای کاربران محصولات اپل بوجود آورده، این شرکت تغییری را در لیست دستگاه‌های سازگار با نسخه جدید آی‌اواس 14 ایجاد نخواهد کرد و همه دستگاه‌هایی که آی‌اواس 13 را دریافت کرده‌اند، می‌توانند به این نسحه جدید بروزرسانی شوند.

طبق گزارشی که اخیرا توسط وب‌سایت فرانسوی iPhoneSoft منتشر شده، با عرضه آی او اس14 هیچ نگرانی برای کاربران دستگاه‌های نسبتا قدیمی‌اپل وجود نخواهد داشت چرا که شواهد حاکی از آنن است که تمامی‌دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از آی‌اواس 13، نسخه جدید این پلتفرم یعنی آی او اس 14 را دریافت خواهند کرد.

با این حساب، گوشی‌های آیفون 6اس، آیفون 6اس پلاس و حتی آیفون SE نیز به این نسخه جدید بروزرسانی خواهند شد؛ دستگاه‌های در بین سال‌های 2015 و 2016 عرضه شدند.

همانطور که می‌دانید، باگ‌ها و مشکلاتی که بعد از عرضه آی‌اواس 13 از سوی کاربران گزارش شد، اپل را بر این داشت تا چندین بروزرسانی جدید را عرضه کند اما به نظر هنوز هم برخی از کاربران، نتوانستند با آی‌اواس 13 خو بگیرند.

خبر خوب در رابطه با آی‌اواس 14 این است که اپل فرآیند طراحی و توسعه این نسخه را تغییر داده و بجای اضافه کردن قابلیت‌های زیاد، تمرکز خود را روی ارائه آپدیتی بی‌عیب‌ونقص و پایدار معطوف کرده است. با این حال، هنوز چند ماهی به عرضه نسخه نهایی آی‌اواس 14 باقی مانده تا زمانی که این نسخه روی گوشی ننشیند، نمی‌توان در خصوص عملکرد آن و برتری احتمالی آن نسبت به نسخه قبل اظهارنظر کرد.

 

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا