ال جیمتا

محدودیت کارمندان فیسبوک، ال جی و ریزر برای سفر به چین

به دنبال گسترش ابتلا به ویروس کرونا در چین، شرکت‌های فیسبوک و ریزر سفر کارمندان خود به این کشور را محدود کردند. شرکت ال‌جی اما هرگونه رفت‌وآمد به چین را برای کارمندان خود به طور کل ممنوع کرد.

جدای از اعمال محدودیت برای سفر به چین توسط فیسبوک، این شرکت حتی به برخی از کارمندان خود که اخیرا از چین برگشته‌اند اعلام کرده است که کارها و مسئولیت‌های خود را به صورت دورکاری و از خانه انجام دهند.

اگرچه شبکه اجتماعی فیسبوک در کشور چین، فیلتر است و کاربران چینی براحتی به آن دسترسی ندارند اما این شرکت در چین، دفاتری دارد و از برخی تولیدکنندگان چینی، قطعات مورد نیاز برای ساخت هدست‌های واقعیت مجازی و دستگاه‌های چت ویدیویی سری Portal را تامین می‌کنند.

شرکت ریزر نیز که در زمینه تولید محصولات سخت‌افزاری حوزه بازی فعالیت دارد، که تصمیمی‌مشابه با آنچه فیسبوک در پیش گرفته، اتخاذ کرده و به برخی از کارمندان خود توصیه کرد تا از خانه با این شرکت کار کنند. در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری دارای چندین دفتر در کشور چین هستند که از این طریق، محصولات مورد نیاز سخت‌افزاری خود را تهیه می‌کنند.

در این میان، شرکت کره‌ای ال‌جی هرگونه سفر کارمندان خود به چین را ممنوع اعلام کرد و به تمامی‌کارمندان خود در این کشور دستور داد تا هرچه سریع‌تر به کشورشان برگردند. آمازون نیز در این رابطه اعلام کرد که از دستورالعمل‌های  سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از ابتلا و شیوع این ویروس تبعیت خواهد کرد، اما هیچ ممنوعیتی را برای سفر به چین اعمال نکرده است.

هنوز شرکت‌های اپل، گوگل و مایکروسافت در این زمینه هیچ اظهارنظری نکرده‌اند. ویروس کرونا جان بیش از 100 نفر را در چین گرفته است و گفته می‌شود که 4 هزار نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا