آمازوناپلتکنولوژیسامسونگگوگلمایکروسافتمتا

آمازون در صدر با ارزش ترین برندهای دنیا

گوگل و اپل در رتبه‌های بعدی قرار دارند

جدیدترین گزارش «Brand Finance Global 500» منتشر شد و برای سومین سال متوالی، آمازون عنوان با ارزش‌ترین برند را کسب کرد. در این گزارش که به معرفی با ارزش‌ترین برندهای دنیا می‌پردازد، شرکت آمازون با ارزش تقریبی 220.7 میلیارد دلار در رتبه اول قرار گرفته که برای اولین بار یک شرکت توانسته ارزش خود را از مرز 200 میلیارد دلار عبور دهد. این شرکت در مقایسه با سال 2019 پیشرفت 17.5 درصدی داشته است.

دلیل این پیشرفت آمازون به گسترش سرویس‌های کلاد، سرویس‌های استریم و محصولات الکترونیکی این شرکت برمی‌گردد. در این لیست و در بین 10 شرکت برتر، گوگل با ارزش تقریبی 159.7 میلیارد دلار و اپل با 140.5 میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. اپل با سقوط 8.5 درصدی نسبت به سال گذشته، یک رتبه نزول داشته و جای خود را به گوگل داده است.

مایکروسافت هم با 117 میلیارد دلار در تعقیب این سه شرکت قرار دارد و رتبه پنجم هم به شرکت کره‌ای سامسونگ با ارزش 94 میلیارد دلار تعلق دارد. ضمنا فیسبوک با کاهش ارزش 4.1 درصدی نسبت سال قبل در جایگاه هفتم قرار دارد.

نکته قابل توجه بعدی در این گزارش، قرار گرفتن هواوی بین 10 کمپانی برتر در این لیست است که نشان از عملکرد قابل قبول این شرکت طی یک سال گذشته دارد. این در حالی است که هواوی قادر به عرضه محصولاتش در آمریکا و کشورهای غربی نیست.

در کل شرکت‌های تکنولوژی در این گزارش با ارزش کلی 986.5 میلیارد دلار، بیشترین ارزش را در مقایسه با دیگر صنایع دارند.

منبع
GSM Arena

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا