شبکه‌های اجتماعی

آیکون IGTV از اپلیکیشن اینستاگرام حذف می‌شود

سرویس IGTV اینستاگرام قرار بود عصر جدیدی از مشاهده و اشتراک‌گذاری ویدیو در فضای مجازی را رقم بزند اما نتیجه کمی با آنچه که انتظار می‌‌رفت تفاوت دارد. یکی از سخنگوهای فیسبوک به تازگی اعلام کرده که اینستاگرام قصد دارد به زودی آیکون IGTV را از صفحه اصلی اینستاگرام حذف کند. به گفته این سخنگوی فیسبوک، درصد کمی از کاربران از این آیکون در صفحه اصلی اینستاگرام خود استفاده می‌کنند و اکثرا ویدیوهای IGTV را از فید اصلی اپلیکیشن، بخش اکسپلور، پروفایل‌های کاربران و یا اپلیکیشن IGTV می‌بینند.

قابلیت‌های زیادی طی چند ماه اخیر به سرویس IGTV اضافه شده. برای مثال کاربران می‌توانند ویدیوهای IGTV را به صورت افقی (Landscape) هم مشاهده کنند و اخیرا هم امکان آپلود مستقیم ویدیوها از طریق اپلیکیشن IGTV برای کاربران فراهم شد. با این حال، یکی از مهم‌ترین تغییراتی که قرار است در این سرویس ایجاد شود، حذف آیکون ان از صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام خواهد بود.

البته این سخنگوی فیسبوک نگفته که چرا درصد استفاده کاربران از این گزینه کم بوده. شاید این مسئله به نحوه استفاده کاربران از اینستاگرام مربوط باشد. به عنوان یک شبکه اجتماعی، اکثر کاربران از اینستاگرام برای باخبر شدن از دوستان و اشتراک‌گذاری لحظانی از زندگی‌شان استفاده می‌کنند و لزوما برای تماشای کلیپ‌های 5 دقیقه‌ای حرفه‌ای که در یوتیوب هم پیدا می‌شوند، استفاده نمی‌کنند. به این دلایل، می‌توان کمبود درآمد تولیدکنندگان محتوا برای IGTV و محبوبیت کلیپ‌های 1 دقیقه‌ای اینستاگرامی را هم اضافه کرد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا