شبکه‌های اجتماعی

ادمین اینستاگرام میخوام. از کجا پیدا کنم؟

چکیده : ادمین اینستا میخوام. چطوری و از کجا پیدا کنم؟ اگر این سوال شما هم هست، این مطلب را در مورد استخدام ادمین اینستاگام بخوانید

سرتان شلوغ است و برای مدیریت اینستاگرامتان به ادمین نیاز دارید؟‌ ادمین اینستاگرم، مسیری مثبت و موفقیت آمیز را برای پیج اینستاگرامی شما رقم می‌زند. ادمین با ساخت و طراحی پست، آپلود محتوا، پاسخگویی به دایرکت‌ها و کامنت‌ها، قبول یا سفارش تبلیغات و…، موجب می‌شود پیج شما همیشه بروز بماند، فالوئر جذب کنید و در نهایت مخاطبان خود را به مشتری تبدیل کنید. اگر شما هم به دنبال پیدا کردن ادمین اینستاگرام برای پیج خود هستید، این مطلب را بخوانید.

فواید استخدام ادمین اینستاگرام

ادمین حرفه‌ای باید به خوبی این شبکه اجتماعی را بشناسد. یعنی به خوبی با این اپلیکیشن آشنایی داشته و از امکانات مختلف آن استفاده کند. استخدام ادمین، فواید زیر را به همراه دارد:

شناسایی رقبا

ادمین باید رقبا را به خوبی بشناسد و بتواند به خوبی به مالک پیج اینستاگرام در موردشان مشاوره دهد. یکی از مهمترین وظایف ادمین هم، شناسایی بزرگترین و حرفه‌ای ترین رقبا است تا از نقاط قوت آنها ایده بگیرد و نقاط ضعف آنها را در پیج خودش برطرف کند.

آشنایی با روش‌های تبلیغات در اینستاگرام

ادمین باید تمامی‌ روش‌های تبلیغات در اینستاگرام را بشناسد و مناسب ترین نوع را با توجه به هدف پیج انتخاب کند. تبلیغات با کمک اینفلوئنسرهای اینستاگرام، وبلاگ نویسان اینستاگرام یا تبلیغات در صفحاتی که تعداد فالوور بالایی دارند، رایج ترین روش‌های تبلیغات در اینستاگرام است.

جذب فالوور

کسب درآمد در اینستاگرام بدون افزایش فالوور امکان پذیر نیست. ادمین باید از روش‌های مختلفی برای جذب فالوور استفاده کند.

استفاده از هشتگ‌ها و کپشن‌های اینستاگرام

مهمترین ابزار تبلیغات حرفه‌ای در اینستاگرام، آشنایی ادمین با نحوه کپشن نویسی و هشتگ زدن است.

استفاده از امکانات اینستاگرام

ویژگی‌هایی مانند Story، Live و Reel برخی از مهم ترین ابزارهای گسترش کسب و کار در اینستاگرام هستند. ادمین اینستاگرام می‌داند که چگونه با این ویژگی‌ها کار کند.

پاسخ به نظرات و پیام‌های کاربران

مهمترین وظیفه ادمین، برقراری تعامل با کاربران است تا حس اعتماد را در آنها ایجاد کند. بنابراین او باید به خوبی و به شکلی سازنده و حمایتگرانه به نظرات مخاطبان و مشتریان احتمالی پاسخ دهد.

در هنگام استخدام ادمین به چه نکاتی باید توجه کنید؟

باید در حین استخدام ادمین اینستاگرام به موارد زیر دقت کنید:

مهارت‌های نوشتاری ادمین اینستاگرام

پست گذاری و کپشن نویسی مستلزم مهارت‌های نویسندگی است. فردی با مهارت‌های نوشتاری قوی می‌تواند اهداف کسب و کار شما را به طور کارآمد به مخاطبان هدف منتقل کند و صدای دلنشین برندتان شود.

تجربه کار با اینستاگرام

شاید بدیهی به نظر برسد، ولی ادمین حرفه‌ای، خوره اینستاگرام است. او به مهارت در بازاریابی دیجیتال و تجربه در حوزه تخصصی کسب و کارتان نیاز دارد. باید فرهنگ و لحن اینستاگرام را بشناسد. دانش او شامل نحوه پست گذاشتن و آشنایی با ابزارهای تحلیلی است.

مهارت‌های خدمات مشتری

اگر پیج اینستاگرامتان در خط مقدم تعامل با مشتری است، پس ادمین اینستاگرام باید بداند که چگونه با مشتریان به طور مناسب، ارتباط برقرار کند. او باید تعاملات مثبت و منفی در اینستاگرام را مدیریت کرده و در این مسیر لحن برندتان را لحاظ کند.

ادمین اینستاگرام

مهارت‌های طراحی و گرافیکی

ادمین اینستاگرام یک طراح گرافیک تمام عیار نیست، ولی دید هنری نسبت به عکس‌ها و ویدئوهای پست شده در پیجتان دارد. به دنبال شخصی بگردید که بتواند عکس‌های جذاب بگیرد و تجربه تولید تصاویر گرافیکی ساده را دارد.

مهارت‌های سازمانی

ادمین اینستاگرام باید به طور همزمان چند وظیفه را انجام دهد؛ بنابراین باید بین تمام وظایف خودش تعادل برقرار کند و از ضرب‌الاجل‌ها و زمان‌بندی‌ها در تولید محتوا پیروی کند.

مراحل استخدام ادمین اینستاگرام

بسیاری از افراد و کسب‌وکارها، مدیریت شبکه‌های اجتماعی خودشان از جمله اینستاگرام را به کارشناسان این حوزه واگذار می‌کنند. برای استخدام فرد مناسب به عنوان ادمین اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

نیازهای پیج اینستاگرام خودتان را مشخص کنید

در چه جنبه‌هایی از مدیریت اینستاگرام به کمک نیاز دارید؟ این موارد شامل تولید محتوا، پست گذاری، تعامل با فالوورها، پاسخ به نظرات و پیام‌ها، هشتگ زدن و تحلیل بازده پیج است.

فرد مناسب را شناسایی کنید

به دنبال مدیران شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌های بازاریابی دیجیتال یا فریلنسرهایی بروید که در مدیریت اینستاگرام تخصص دارند. نمونه کارها و نظرات مشتریان آنها را بررسی کنید تا تخصص و کیفیت کارشان را ارزیابی نمایید.

برای آشنایی با ادمین‌های تازه کار تا حرفه‌ای می‌توانید به سایت‌های فریلنسری و دورکاری مثل کارلنسر مراجعه کنید. اگر به دنبال همکاری با تیم مدیریت اینستاگرام هستید هم به آژانس‌های تبلیغاتی و تولید محتوا مراجعه کنید. این سایت‌ها، پکیج‌هایی با قیمت‌های مختلف دارند که خدمات مختلفی را در حوزه مدیریت پیج اینستاگرام را در اختیارتان قرار می‌دهند. توجه داشته باشید که اگر هزینه برایتان مهم است، استخدام ادمین در سایت‌های فریلنسری مثل کارلنسر، بسیار به صرفه‌تر از شرکت‌های ارائه دهنده ی مدیریت پیج است،

لینکدین هم به عنوان فضایی برای معرفی مشاغل مختلف، رزومه ادمین‌ها را در اختیارتان قرار داده و می‌توانید برایشان پیام ارسال کنید.

مصاحبه و صحبت با ادمین اینستاگرام

با کارجویان یا آژانس‌های بالقوه تماس بگیرید و مصاحبه‌هایی را برای صحبت در مورد نیازها، اهداف و چشم انداز اکانت اینستاگرام خودتان ترتیب دهید. در مورد رویکردشان در تولید محتوا، استراتژی‌های تعاملی و نحوه سنجش موفقیت پیج، از آنها سوال بپرسید. سایت‌های فریلنسینگ مثل کارلنسر دارای قابلیت چت رایگان و ارسال پیام برای فریلنسرهای مدنظرتان هستند. در صورت ثبت پرو‌ژ‌های تمام وقت استخدام ادمین اینستاگرام در این سایت ها هم، اطلاعات تماس فریلنسر در اختیارتان قرار می‌گیرد تا به طور مستقیم با او تماس بگیرید.

سوابق کاری را بررسی کنید

از ادمین بخواهید تا نمونه‌هایی از اکانت‌های اینستاگرامی را که در حال حاضر مدیریت می‌کند یا در گذشته مدیریت کرده‌ را به شما نشان دهد. در این حالت با سبک کاری، خلاقیت و ثبات طراحی او آشنا می‌شوید.

اینستاگرام

مذاکره در مورد استراتژی مدیریت محتوا

در طول فرآیند مصاحبه یا صحبت با ادمین یا تیم مدیریت اینستاگرام، در مورد استراتژی‌های بالقوه برای اکانت اینستاگرام خودتان صحبت کنید. ادمین ماهر باید بتواند راه‌هایی برای افزایش حضور آنلاین، افزایش تعامل و دستیابی به مخاطبان هدف را پیشنهاد دهد.

انتظارات و محدودیت‌ها را تعیین کنید

انتظاراتتان از ادمین اینستاگرام ، از جمله تعداد پست‌ها، موضوعات محتوایی، زمان پاسخ‌دهی و گزارش‌دهی را به وضوح مشخص کنید.

  • شرایط مذاکره: درباره قیمت‌ها، زمان‌بندی پرداخت و هر گونه هزینه اضافی برای تولید محتوا، تبلیغات یا سایر خدمات، گفتگو کنید.
  • دوره آزمایشی: یک دوره آزمایشی برای همکاری با ادمین را در نظر بگیرید تا هماهنگی او با نیازها و ترجیحات خودتان را ارزیابی کنید.
  • ارتباط و همکاری: با ادمین استخدام شده به منظور ارائه بازخورد، بحث در مورد استراتژی‌ها و انجام هرگونه تغییرات لازم، به راحتی ارتباط برقرار کنید.

عقد قرارداد

هنگامی ‌که با ادمین در مورد شرایط فوق به توافق رسیدید، قراردادی تهیه کنید که تمام جزئیات مورد توافق، از جمله مسئولیت‌ها، انتظارات، زمان بندی‌ها و غرامت را مشخص کند. در سایت‌های فریلنسینگ مثل کارلنسر به راحتی می‌توانید هزینه قرارداد را به طور امانی به حساب سایت واریز کنید تا این مبلغ بعد از انجام کار و اعلام رضایت شما از ادمین، به حساب او واریز شود. در صورت بروز هر گونه اختلاف نظر میان شما و ادمین هم، تیم داوری یا پشتیبانی این سایت‌ها وارد عمل خواهند شد.

دسترسی و مجوزها

احتمال زیاد لازم می‌شود تا به ادمین اجازه دسترسی مستقیم به حساب اینستاگرام خودتان را بدهید. به جای این کار و برای امنیت بیشتر، می‌توانید از پلتفرم‌های مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کنید و دسترسی غیر مستقیم برای مدیریت پیج به ادمین خود بدهید.

به روز رسانی و گزارش منظم

انجام به روز رسانی و تهیه گزارش‌های منظم در مورد عملکرد حساب اینستاگرام خودتان را مطالبه کنید. این گزارش شامل داده‌ها در مورد رشد فالوور، نرخ تعامل و اثربخشی انواع مختلف محتوا است.

جمع بندی و نتیجه گیری

  • ادمین اینستاگرام، وظایفی مثل مدیریت پیج، تولید و درج محتوا، کپشن نویسی، تبلیغات، پاسخگویی به کامنت‌ها و دایرکت‌ها، افزایش فالوور و… را به عهده دارد. این که ادمین مورد نظر شما، دقیقا باید چه کار یا کارهایی را انجام دهید، به نیازهای شما و توافق شما با او بستگی دارد.
  • برای پیدا کردن و استخدام ادمین می‌توانید از سایت‌های فریلنسری و دورکاری و با شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. در لینکدین هم می‌توانید متخصصان مختلفی را پیدا کنید. دسترسی به تعداد زیادی از ادمین‌ها و مشاهده امتیازات و نمونه کارهای آن‌ها، سیستم پرداخت امن، هزینه پایین تر و استخدام با قیمت توافقی، از مزایای اصلی سایت‌های فریلنسری به شمار می‌روند.
  • تمام نیازهای خود را به صورت شفاف با ادمین مطرح کنید که دقیقا به چه کارهایی نیاز دارید
  • امنیت پیج‌تان هم فراموش نشود.

آیا شما برای پیج خود، ادمین استخدام کرده اید؟ تجربیات خود را برایمان بنویسید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا