اپل

چرا عرضه آیفون‌های 5G، فروش گوشی‌های اپل را کاهش می‌دهد؟

اپل امسال در ماه سپتامبر عرضه آیفون‌های جدید خود را که به فناوری 5G مجهز شده‌اند، آغاز می‌کند. اما به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، آیفون‌های 5G میزان فروش گوشی‌های اپل را کاهش خواهند داد.

اگرچه جین مانستر و ویل تامپسون، کارشناسان مرکز Loup Venture، استفاده از این فناوری را ویژگی بارز آیفون‌های امسال می‌دانند، اما نسبت به فروش فروش این گوشی ها امید چندانی ندارند. به اعتقاد آن‌ها، هنوز پوشش شبکه 5G به آن حدی نرسیده که همه افراد بتوانند از این فناوری بهره‌مند گردند و احتمالا در سال 2022 به این نقطه خواهیم رسید.

بدیهی است که نبود پوشش فراگیر 5G می‌تواند بسیاری از کاربران را از خرید منصرف کند. طبق برآورد این دو تحلیلگر، فروش آیفون‌های جدید در سال پیش رو با افتی 2 درصدی در مقایسه با سال گذشته مواجه خواهد شد.  اما این دو کارشناس، رشد فروش آیفون‌های مجهز به فناوری 5G را در سال 2022 پیش‌بینی و عنوان کرده‌اند که اپل رشدی 5 تا 10 درصدی را تجربه خواهد کرد.

طبق برآوردهای محققان، پوشش فناوری 5G در سال 2022 کامل خواهد شد و از این رو، افرادی که امسال مدل‌های 5G را انتخاب می‌کنند، احتمالا نتوانند در همه جا و به طور کامل از مزیت‌های این فناوری استفاده کنند.

شرکت‌های مخابراتی و فعال در حوزه ارتباطات نیز نسبت به آینده 5G بسیار امیدوارند و حداکثر تلاش خود را به کار بسته‌اند تا بتوانند هرچه زودتر امکان بهره‌مندی از قابلیت‌های این فناوری را برای کاربران فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا