اپل

چه تعداد از کاربران، آیفون‌های 5G اپل را خریداری می‌کنند؟

اگر شایعات درست از آب درآیند، در سال آینده شاهد معرفی مدل‌های 5G گوشی‌های آیفون اپل خواهیم بود. تغییری بزرگ در آیفون‌های جدید که به لطف این فناوری جدید، می‌تواند کاربران را بیش از پیش به خرید این گوشی‌ها ترغیب کند.

در همین رابطه، اخیرا تحلیلگران مرکز تحقیقاتی Wedbush با انتشار گزارشی مدعی شدند که در سال آینده میلادی، بیش از یک سوم دارندگان فعلی آیفون، مدل‌های 5G این گوشی‌ها را خریداری خواهند کرد.

طبق آخرین برآوردها، چیزی حدود 900 میلیون نفر در جهان از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند و یک سوم آن‌ها را می‌توان به طور تقریبی، 350 میلیون نفر محاسبه کرد. این تحلیلگران نوشتند: معتقدیم که آیفون‌های 5G که در سپتامبر 2020 معرفی خواهند شد، می‌توانند آغازگر چرخه تعویض گوشی در میان کاربران باشند و با استقابل قابل‌توجهی از سوی خریداران همراه شوند.

البته این پیش‌بینی‌ها از سوی Wedbush کمی‌خوش‌بینانه‌تر از آن چیزیست که برای مثال، جین مانستر، از تحلیلگران دنیای فناوری اخیرا عنوان کرده بود. مانستر معتقد است که سرمایه‌گذاران و سهامداران اپل، نگران آنند که گوشی‌های 5G نتوانند انتظارات را برآورده کنند.

وی یکی از دلایل عدم موفقیت این گوشی‌ها در بازار را کامل نبودن فناوری 5G عنوان می‌کند و می‌گوید این فناوری در مراحل آغازین توسعه خود قرار دارد و ممکن است کاربران آیفون، تمایلی برای تعویض گوشی‌های فعلی خود با این گوشی‌ها نداشته باشند و ترجیح دهند تا آیفون‌های مجهز به 5G ارتقایافته را در سال‌های بعد خریداری کنند.

البته همه این‌ها در حد حدس و گمان است و باید منتظر ماند و دید که اپل در کنفرانس ماه سپتامبر، با چه گوشی‌هایی با روی صحنه خواهد آمد و چگونه خواهد توانست کاربران را به خرید آیفون‌های خود مجاب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا