تکنولوژی

پشتیبانی از بازی‌های ویندوز در ایکس‌باکس سری ایکس

یکی از ویژگی‌هایی که برای کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس سری ایکس تایید شده، پشتیانی آن از بازی‌های متعلق به تمامی‌کنسول‌های این شرکت است.

بدین معنی که حتی آن‌هایی که تاکنون جزو کاربران ایکس‌باکس وان بودند می‌توانند به راحتی و بدون دردسر، همه بازی‌های خود را روی این کنسول جدید اجرا کنند. با این حال، اخیرا اطلاعات تازه‌ای بدست آمده که نشان می‌دهد که قابلیت‌های ایکس‌باکس سری ایکس فراتر از این‌هاست.

طبق آنچه ادعا شده، احتمالا نسل جدید کنسول ایکس‌باکس به قابلیتی به نام  Windows Mode مجهز خواهد بود که به لطف آن، قادر به پشتیبانی از تمامی‌بازی‌های ویندوز خواهد بود. به عبارتی دیگر، این کنسول می‌تواند با ویندوز 10 بوت شود و به دنبال آن، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های ویندوزی را اجرا کند.

البته هنوز جزییاتی در خصوص کارکرد Windows Mode اعلام نشده و مشخص نیست که آیا این ویژگی صرفا برای اجرای بازی طراحی شده یا اینکه می‌تواند کنسول ایکس‌باکس سری ایکس را به یک پی‌سی تبدیل کند.

گفته می‌شود که فروشگاه‌های استیم و اپیک گیمز استور نیز در این کنسول تعبیع شده و  کاربران می‌توانند به مجموعه بازی‌های خود در این دو فروشگاه از طریق این کنسول دسترسی داشته باشند. اگر این ادعا به واقعیت تبدیل شود می‌توان گفت که به نظر می‌رسد مایکروسافت با این ویژگی‌ها قصد دارد تا نگاه کاربران بیشتری را به خود جذب و آن‌ها را به خرید این کنسول ترغیب کند.

منبع
Ubergizmo

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا