بازیتکنولوژی

نسل جدید ایکس‌باکس با قیمتی‌ ارزان‌تر در راه است

مایکروسافت در تدارک دو مدل جدید کنسول‌های بازی ایکس‌باکس برای عرضه در تعطیلات سال نوی میلادی است. طبق گفته یک منبع مطلع و نزدیک به مایکروسافت، این شرکت قرار است در آینده بسیاری نزدیک، نسل دوم کنسول ایکس‌باکس خود را که با اسم رمز Lockhart شناخته می‌شود، به بازار عرضه کند.

اگر خاطرتان باشد، مایکروسافت در اوایل امسال و در خلال کنفرانس E3 از برنامه‌های خودو برای پروژه اسکارلت ایکس‌باکس سخن گفت اما حرفی از این دو کنسول نزد. چندی پیش، وب‌سایت «ویندوز سنترال» مدعی شد که Lockhart حدود یک سال پیش در دستور کار این شرکت قرار گرفته بود.

با این حال، ردموندی‌ها قصد دارند تا دو کنسول جدید را که مدل‌هایی جدیدی از ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس خواهند بود، عرضه کنند. گفته می‌شود که Lockhart، به یک دیسک درایو مجهز و شبیه به ایکس‌باکس وان All-Digital Edition خواهد بود.

مایکروسافت احتمالا از مشخصات سخت‌افزاری نسبتا ضعیف‌تری در این کنسول در مقایسه به کنسول اصلی پروژه اسکارلت که با اسم رمز Anaconda شناخته می‌شود، استفاده خواهد کرد.

گفته می‌شود که مایکروسافت در طی چند ماه اخیر، در حال دریافت بازخورد توسعه‌دهندگان نسبت به عملکرد نسل جدید کنسول‌های خود بوده است. اگرچه هنوز اطلاعاتی در خصوص مشخصات سخت‌افزاری Lockhart اعلام نشده اما گفت می‌شود که این کنسول در تعطیلات سال 2020 به دست خریداران خواهد رسید.

اما Anaconda به معنی واقعی کلمه، یک کنسول بازی قدرتمند خواهد بود. به گفته منابع آگاه، این کنسول از توان گرافیکی بسیار بالایی برخوردار خواهد به طوری که قدرت گرافیکی آن حدود 10 هزار ترافلاپس پیش‌بینی شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که Lockhart، به نسل جدیدی از پردازنده‌ها مجهز خواهد بود اما سرعت کلاک آن در مقایسه به پردازنده Anaconda کمتر خواهد بود. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چه قمیتی را برای این محصولات در نظر گرفته است.

اخیر فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس در مصاحبه‌ای، اگرچه به شایعات در خصوص عرضه دو کنسول جدید پاسخی نداد، اما اعلام کرد که این شرکت در عرضه کنسول‌های ایکس‌باکس وان، یاد گرفت تا قیمت و مشخصاتی خارج از عرف را برای محصولات خود در نظر نگیرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا