نمایشگاه 2020 CES

متفاوت ترین محصولات روز اول CES 2020

نمایشگاه 2020 CES از امروز به صورت رسمی آغاز می‌شود اما حواشی جنجالی این نمایشگاه از چند روز پیش شروع شده است.

افتتاحیه نمایشگاه CES 2020 آغاز شده و در آن بیش از 100 شرکت از سرتاسر دنیا، قبل از آغاز رسمی نمایشگاه، دمو یا پیش نمایشی از محصولات خود را معرفی کردند.

مراسم پیش نمایش یا افتتاحیه CES، بیشتر شامل استارت‌آپ‌های کوچکی می‌شود که محصولات تکنولوژیک خلاقانه و خیلی وقت‌ها عجیب غریب خود را معرفی می‌کنند. در واقع، یکی از اهداف بزرگ‌ترین نمایشگاه محصولات و گجت‌های الکتریک CES، معرفی طیف متنوعی از محصولات است که می تواند قسمتی از آینده دنیای تکنولوژی را به ما نشان دهد.

در ادامه، به صورت خلاصه به تعدادی از محصولات یا سرویس‌هایی اشاره می‌کنیم که در طول مراسم افتتاحیه، توجه بسیاری را به خود جلب کردند.

ربات با احساس Lovot

ربات‌ها، مورد علاقه بسیاری از مردم هستند، اما ژاپنی‌ها ظاهرا به داشتن دوست‌های رباتیک علاقه زیادی دارند. به همین دلیل جای تعجبی نبود که شرکت ژاپنی Groove X، ربات دوست داشتنی Lovot را معرفی کرد.

Lovot، یک موجود پشمالوی کوچک است که 50 سنسور، یک دوربین 360 درجه، یک میکروفون و یک دوربین دماسنجی دارد که می‌تواند با آن، انسان را از دیگر اشیا تمیز دهد. تمام این تکنولوژی های به کار رفته در Lovot ، باعث می‌شود که این ربات بسیار شبیه انسان باشد. Lovot  حتی تفاوت بین شبیه سازی و واقعیت را متوجه می‌شود، قلقلکش می‌گیرد و می‌خندد و اگر نوازشش کنید، خوشحال می‌شود. بانمک‌ترین قسمت، این است که شرکت Groove X برای Lovot لباس‌های مختلفی طراحی کرده که ظاهر این ربات را تغییر می‌دهد. ربات Lovot ماه گذشته در کشور ژاپن، با قیمت 3000 دلار برای فروش عرضه شد.

گجتی برای کمک به مدیتیشن

آیا تکنولوژی می‌تواند در زمینه مدیتیشن نیز کاری برای انسان انجام دهد. البته برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی در این زمینه تولید شده‌اند مثل Calm  که برنامه بسیار محبوبی است اما در حوزه سخت افزاری چه؟

با Muse آشنا شوید، به خصوص نسخه جدیدترش: Muse S . این گجت در واقع یک هدبند است که می‌تواند با استفاده از تکنولوژی، کیفیت مدیتیشن فرد را بالاتر ببرد. شرکت سازنده ادعا می‌کند که این گجت می‌تواند بر اساس داده‌های دریافتی از فعالیت‌های مغز، کاری کند که فعالیت مدیتیشن، راحت‌تر صورت گیرد. این محصول، قابلیتی دارد تحت عنوان Go-to-Sleep Journeys( سفرهایی برای به خواب رفتن) که می‌تواند با موزیک انتخابی کاربر تطبیق داده شده و به فرد کمک کند تا راحت‌تر به خواب رود. قیمت Muse S، سیصد و پنجاه دلار است.

IKuddle کاربردی، برای صاحبان گربه ها

تمیز کردن ظرف خاک گربه‌های خانگی، یکی از سخت‌ترین کارها برای صاحبان گربه‌های ملوس است. iKuddle دقیقا به همین منظور طراحی شده است. این دستگاه تنها با فشار یک دگمه یا فعال سازی از طریق اپلیکیشن مرتبط، ظرف خاک گربه را به صورت اتوماتیک تمیز کرده و فضولات را به ظرف کوچک‌تر منتقل می‌کند و فرد می‌تواند به راحتی آنها را جدا کرده و دور بریزد. این دستگاه همچنین سیستم بوزدایی نیز دارد. دستگاه iKuddle ، سال گذشته از طریق کمپین  Kickstarter توانست 1 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کند.

درک احساسات حیوان ها با Inupathy

شرکت ژاپنی  Langualess، گجتی طراحی کرده که Inupathy نام دارد و  انواع مختلفی از حیوانات می‌توانند آن را بپوشند. از طریق داده‌هایی که این گجت از وضعیت قلب حیوان دریافت کرده و ارائه می‌دهد، احساسات حیوان تحلیل می‌شود. این سخت افزار در 5 رنگ تولید شده و احساسات مختلفی از حیوان را نشان می‌دهد: آرامش، هیجان، خوشحالی، کنجکاوی و استرس. با کمک این دستگاه می‌توان هرچند به صورت اندک، احساسات حیوان خانگی را درک کرد که می‌تواند در بالاتر رفتن کیفیت رابطه حیوان حانگی و صاحبش بسیار کمک کننده باشد.

تصویر سازی اندام بدون نقص با EnvisionBod

EnvisionBod بدون شک یکی از انگیزشی‌ترین ابزارها برای تناسب اندام محسوب می‌شود. این گجت با کمک تکنولوژی واقعیت افزوده به مردم نشان می‌دهد که در صورت کم کردن وزن( یا افزایش حجم ماهیچه)، چه قیافه یا چه اندامی خواهند داشت. یکی از تاثیر گذار ترین پوسترهای مراسم افتتاحیه CES 2020، از آن شرکت سازنده این محصول بود.

کوله پشتی LED دار Pix

این محصول شاید چندان هیجان انگیر به نظر نرسد اما قطعا می‌تواند برای تعدادی از مصرف کننده‌ها به خصوص قشر نوجوان جذاب باشد. شرکت آمریکایی  Pix، کوله پشتی‌های LED داری معرفی کرده که می‌تواند تصاویر مختلف، انیمیشن، ویجت و بازیها را  روی پشت خود نشان دهد. این کوله پشتی، با اپلیکیشن موبایل سینک می‌شود. علاوه بر ظاهر جذاب، این کوله پشتی کاربردهای دیگری نیز دارد مثلا برای جلب توجه دیگران در یک مکان شلوغ یا در تاریکی شب. قیمت این کوله پشتی 259 دلار است.

منبع: geekwire

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا