ایران

رونمایی از تازه‌ترین برنامه‌های همکاران سیستم در حوزه کلاد

همکاران سیستم و رمیس یک شرکت جدید در عرصه زیرساخت کلاد تاسیس کردند

همکاران سیستم امروز صبح در رویداد رایانش ابری خود که با عنوان باهم 98 در برج میلاد برگزار شد از سرویس‌های تازه خود در راهکاران ابری رونمایی کرد و از تاسیس یک شرکت جدید خدمات کلاد به نام «ابرآمد» با همکاری شرکت رمیس خبر داد.

فرید فولادی مدیرعامل همکاران سیستم  در ابتدای این مراسم به ارائه برخی از مزایای سیستم‌های ابری پرداخت. به‌گفته فولادی تنها 15 درصد از منابع دیتاسنترها در دنیا استفاده می‌شوند و بقیه ظرفیت آنها خالی و بی استفاده است. فولادی معتقد است صرفه‌جویی عامل مهمی است که می‌تواند فرایندهای شرکت را تحت تاثیرقرار دهد.

وی در خصوص توسعه خدمات کلاد در ایران گفت: «رایانش ابری رشد خود را در دنیا انجام داده ولی ما در ایران عقب افتاده‌ایم. به گفته گارتنر، 75 درصد سازمان‌ها امروزه از سرویس‌های ابری استفاده می‌کنند.»

مدیرعامل همکاران سیستم ادامه داد: «در ایران سرویس‌های رایانش ابری پیشرفت نکرده‌اند. در مقابل می‌توان دید که چقدر دیتاسنتر در ایران خریداری شده؟ بسیاری از سازمان‌ها با دلار گران سخت افزار خریده‌اند اما این منابع را به اشتراک نگذاشته‌ایم و بعید است همان متوسط جهانی ۱۵ درصد راهم داشته باشیم.»

همچنین فولادی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد و شرکت‌ها اطلاعاتشان را بر اثر حوادث یا باج‌افزارها از دست می‌دهند افزود: «امروزه کسب و کارها در دنیا با رایانش ابری هزینه‌ها را کاهش می‌دهند و به جای نگرانی برای حفظ امنیت اطلاعات و تخصص‌های مربوطه، بیشتر به هسته کسب و کار خود می‌پردازند. امروزه 93 درصد کسب و کارها معتقدند که مهاجرت به کلاد امنیت اطلاعات آنها را بالا برده است.»

مدیرعامل همکاران سیستم در خصوص هزینه‌های اضافی برخی شرکت‌ها برای راه‌اندازی دیتاسنترهای شخصی گفت: «نتفلیکس، کوکا کولا و جنرال الکتریک طی سال‌های گذشته دیتاسنترهای خود یا برنامه‌هایشان را برای ساختن دیتاسنترهای شخصی را کنار گذاشتند و به سمت سرویس‌های کلاد رفتند. این یعنی نرم‌افزارهای سازمانی هم به سمت کلاد رفته‌اند.»

فولادی در ادامه مزایای سرویس‌های کلاد گفت: «80 درصد عملیات سازمان‌ها تا 2025 روی کلاد می‌رود. همچنین در سال 2020 بیش از 70 درصد بودجه آی‌تی سازمان‌ها صرف کلاد خواهد شد.»

البته مدیرعامل همکاران سیستم می‌گوید با وجود اینکه وضعیت رایانش ابری در ایران چندان پیشرفت خاصی نداشته و زیرساخت مناسبی برای آن راه‌اندازی نشده است، اما همکاران سیستم به سمت به‌کارگیری این تکنولوژی رفته و استراتژی همکاران سیستم پس از تجربه دو ساله در بخش کلاد، سیستم «Cloud First» خواهد بود. این یعنی راهکارهای آتی همکاران سیستم به صورت کامل بر بستر کلاد ارائه خواهد شد.

تازه‌های راهکاران ابری

در ادمه این رویداد «محسن طلایی»، معاون توسعه محصولات همکاران سیستم، روی صحنه آمد و تازه‌ترین امکانات راهکاران ابری ERP مبتنی بر کلاد همکاران سیستم را تشریح کرد. او در سخنرانی خود از راه‌اندازی از اپلیکیشن «فرسان» گفت. این اپلیکیشن به منظور ایجاد فرآیند سفارش آسان برای صنعت خرده فروش طراحی شده است.

محسن طلایی گفت با تاکید بر اینکه استراتژی شرکت از ابتدای سال «Cloud First» بوده گفت: «از ابتدای سال ERP خود را روی کلاد پیاده‌سازی کرده‌ایم و مشتریان را تشویق می‌کنیم که به جای رویکرد کلاسیک خرید نرم افزار، روی سرویس کلاد خدمات بگیرند.»

طلایی ادامه داد: «با همکاری شرکت سرو نو، از ابتدای امسال CRM  و همچنین هوشمندی تجاری را را هم به دیگر سرویس‌های کلاد راهکاران ابری خود اضافه کرده‌ایم. همچنین با همکاری شرکت فرابوم، موفق شدیم ERP خود را به شبکه بانکی کشور متصل کنیم.»

محمد عزیرالهی، معاون توسعه بازار همکاران سیستم نیز با تاکید بر اینکه ارائه خدمات بر بستر کلاد یک مرحله جدید در توسعه کسب و کارها است افزود: «اعتماد به تکنولوژی و به‌کارگیری صحیح آن می‌تواند یکی از مزیت‌های رقابتی کسب و کارها باشد. سیستم‌های ابری در مقایسه با سیستم‌های غیر ابری تا 77 درصد هزینه‌ها را کاهش می‌دهند.»

عزیزالهی ضمن اشاره به اینکه همکاران سیستم امروزه بیش از 10 هزار مشتری دارد، مدعی شد که بیش از 550 مشتری این شرکت از «راهکاران ابری» استفاده می‌‌کنند. این 550 مشتری طبق گفته او شامل 3400 کاربر می‌شوند.

در ادامه این مراسم مدیران عامل همکاران سیستم و رمیس ( یک شرکت فعال در حوزه تجهیزات و ایجاد دیتاسنتر )  از راه‌اندازی شرکت جدید «ابرآمد» خبر دادند. به گفته آنها ابرآمد قرار است ضمن عرضه زیرساخت به راهکاران ابری همکاران سیستم، سرویس‌های متنوع زیرساخت ابری را هم در اختیار مشتریان قرار دهد.

پورمند، مدیرعامل رمیس هم در این رویداد گفت: «اگر می‌خواهیم زیرساخت قدرتمند و همتراز جهانی را در حوزه سرویس‌های ابری به مشتریان ارائه دهیم بیش از هر چیزی به همکاری قدرتمند نیاز داریم. ابرآمد خدمات رایانش ابری را ارائه می‌کند و سرویس‌های متنوعی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد.»

گفتنی است در حاشیه این رویداد سه کارگاه و نمایشگاهی از محصولات جدید ابری همکاران سیستم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

رونمایی از تازه‌ترین برنامه‌های همکاران سیستم در حوزه کلاد

رونمایی از تازه‌ترین برنامه‌های همکاران سیستم در حوزه کلاد

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. این بخش متن اشتباه است:
    – همچنین با همکاری شرکت فرابوم، موفق شدیم CRM خود را به شبکه بانکی کشور متصل کنیم.
    در اصل همکاران سیستم erp خود را وصل کرده است.

    ب

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا