تکنولوژی

برنامه بزرگ همکاران سیستم برای توسعه راهکاران

شرکت همکاران سیستم روز گذشته ساعاتی پس از مجمع عمومی و  در یک جلسه مطبوعاتی تازه‌ترین عملکردهای فروش و برنامه‌های توسعه خود را ارایه کرد. 

همکاران سیستم امسال سی‌امین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد روی دیوار جلسه مطبوعاتی  نقاط عطف شرکت در سال‌های گذشته مورد تاکید قرار گرفته بود و در خود جلسه تمام بنیانگذاران و مدیران ارشدش حضور داشتند . مدیرانی که به خبرنگاران گفتند شرکت به رغم شرایط دشوار اقتصادی عملکرد مالی مطلوبی داشته است. 

همکاران سیستم پس از ۳۰ سال هنوز یکی از مطرح‌ترین نام‌ها در زمینه نرم‌افزار و تکنولوژی در بازار ایران به شمار می‌رود. شرکتی که اکنون 95 میلیارد تومان سرمایه دارد و قرار است امسال آن را به 120 میلیارد تومان افزایش سرمایه دهد. همکاران سیستم حدود ۴۶ هزارکسب و کار کوچک، متوسط و بزرگ را جزو مشتریانش دارد که حدود ۲۵۰۰ شرکت از آن میان ERP راهکاران را دارند که شامل ماژول‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی است.

مدیران شرکت  صبح دیروز در پاسخ به سوال سهامدارن و عصر در پاسخ به خبرنگاران بخش عمده موفقیت آن را مدیون ثبات مدیریتی و تنوع بخشیدن به سبد محصولات در صنایع مختلف می‌دانند موضوعی که باعث می‌شود در شرایطی که احیانا یک صنعت دچار مشکل شود شرکت به فعالیت خودش در صنایع دیگر ادامه دهد. از طرف دیگر به گفته مدیران شرکت نرخ خرید محصولات جدید توسط مشتریان فعلی نشان دهنده وفاداری بالای آنها به این شرکت است.

عمکردهای مالی، بلوغ سپیدار 

مهدی امیری مدیرعامل همکارن سیستم رشد ۳۶ درصدی سود و تحقق ۱۱۶ درصدی بودجه همکاران را عملکرد مالی یکسال گذشته این شرکت معرفی می‌‌کند. همکاران که صبح دیروز اعلام کرد ۴۵۰ ریال سود به ازای هر سهم توزیع کرده می‌گوید در زمینه کسب و کارهای کوچک با محصول «سپیدار» در هین یک سال موفق به جذب ۵۰۰۰ مشتری جدید در حوزه کسب و کارهای کوچک شده است. ده سال قبل استراتژی حضور در بازار کسب و کارهای کوچک برای شرکتی محصولاتش برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ شناخته شده بود کار پر ریسکی به حساب می‌آمد اما سپیدار سیستم که حالا مدیرانش می‌گویند در حال مذاکره اولیه برای ورود به بورس است یکی از منابع اصلی سودآوری همکاران سیستم است.

راهکاران، راهکاران ابری

ERP همکاران سیستم به گفته مدیران این شرکت همچنان در حال بزرگ شدن است و ۲۵ درصد از درآمد شرکت در سال گذشته حاصل از فروش آن بوده است. مهدی امیری می‌گوید که سال گذشته علاوه بر ۲۵۰۰ مشتری که از این  ERP استفاده می‌کنند ۴۶ پروژه نیز به کمک آن در ابعاد بزرگ با موفقیت اجرا شده است. در کنار این از سال گذشته همکاران سیستم راهکاران ابری ( پلت‌فرم رایانش ابری ) خود را نیز به صورت پایلوت راه‌آندازی کرده بود که به گفته فرید فولادی عضو هیات مدیره سال گذشته توانست هدف‌های مشخص شده را محقق کند. حالا مدیران همکاران می‌گویند این شرکت به دنبال توسعه نقش خود به عنوان رهبر بازار رایانش ابری در حوزه راهکارهای ERP است.

پلت‌فرم مدیریت کسب و کار فرایار

همکاران سیستم در بخش توسعه راهکاران حالا به دنبال ایجاد زیرساختی کمک گرفتن از شرکای نرم‌افزاری دیگر هم هست. به همین دلیل این شرکت از سال گذشته روی این زیر ساخت که آن را «فرایار» نامیده، کار کرده و امسال قرار است آن را آماده فعالیت کند. مهدی امیری در این زمینه می‌گوید :‌یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های راهکاران همکاران سیستم، تکمیل زیرساختی است که مسیر توسعه‌ی محصولات راهکاران را با کمک کارشناسان مستقل نرم‌افزار خارج از شرکت و همکاری با شرکت های فعال در صنعت فناوری اطلاعات میسر می‌سازد. این زیرساخت می‌تواند این امکان را برای مشتریان همکاران سیستم فراهم ‌سازد تا با کمک تیم‌های مجاز توسعه‌دهنده بر بستر راهکاران محصولات ویژه خود را تولید و با سیستم‌های راهکاران یکپارچه کنند

استارت‌آپ‌ها و همکاران سیستم

بحث درباره حضور همکاران در فضای استارت‌آپ‌ها بخشی از جلسه مطبوعاتی را به خود اختصاص داد به خصوص که این شرکت از سال گذشته یک شرکت سرمایه‌گذاری شرکتی (CVC) را در این زمینه راه‌آندازی کرده بود با این حال به گفته مدیران همکاران هنوز فعالیت قابل توجهی دراین زمینه انجام نشده است. خبرنگار آی تی ایران درباره تفاوت بین ارزش شرکتی مثل همکاران سیستم که بر اساس معیارهای بورس ارزیابی می‌شود با ارزش‌گذاری‌هایی که این روزها در فضای استارت‌آپ‌ها شنیده می‌شود پرسید. محمود نظاری بنیانگذار همکاران سیستم در پاسخ گفت سیستم ارزش گذاری استارت‌آپ‌ها در دنیا متفاوت از ارزش‌گذاری بورس و … است اما تفاوتی که در اکوسیستم‌های دیگر وجود دار این است که ارزش‌گذاری توسط مراجع تخصصی انجام می‌گیرد اما در ایران شاهد آن هستیم که شرکتها و سازمان‌های سرمایه‌گذار خودشان قیمت‌گذاری روی خودشان می‌کنند و یک یا چند مسوولی هم آن را تایید می‌کنند و با آن عکس می‌گیرند. 

نظاری گفت: حضور استارت‌آپ‌ها در فضای امروز کسب و کار ایران بسیار قابل تحسین است اما قیمت در هر فعالیتی عرضه و تقاضای بازار است. 

مهدی امیری نیز با اشاره به علاقه‌مندی همکاران برای شراکت و سرمایه‌گذاری در استارت‌اپ‌ها گفت : از منظر سرمایه‌گذاری به دنبال استارتاپ‌هایی هستیم که نگاه تکنولوژی قوی داشته باشند و محصولات ما را با هم تکمیل کنند اما فعلا در حال فهمیدن این بازار هستیم.

وی همچنین گفت سال گذشته روی استارت‌آپ دلینو – سفارش آنلاین غذا – سرمایه‌گذاری کردیم . 

 

سهامداران سازمانی 

یک خبرنگار هم در جلسه مطبوعاتی درباره خریده شدن سهام همکاران سیستم توسط بیمه مرکزی و شرکت گریفین کپیتال پرسید که محمود نظاری درباره آن گفت ما هم چنین چیزی را شنیده‌ایم اما خرید مربوط به سهم‌هایی بوده که در بازار (سرمایه) عرضه شده و از سمت شرکت نبوده است. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا