ایران

فرید فولادی :‌ استراتژی اصلی همکاران سیستم ۹۸ توسعه کلاد و فرایار است

صاحب ERP راهکاران با ۵۲ هزار مشتری در رتبه ۲۳۳ از ۵۰۰ شرکت برتر ایران است

شرکت همکاران سیستم در جلسه مطبوعاتی که روز گذشته در خانه کارمان برگزار شد دو استراتژی اصلی خود در سال ۹۸ را Cloud First و توسعه فرایار اعلام کرد.

مدیران همکاران سیستم در غروب روز شنبه در حالی روبه روی خبرنگاران قرار گرفتند که دو روز قبل در مجمع عمومی سال ۹۷ عملکرد مالی خوب شرکت را به اطلاع سهامداران رسانده بودند. توزیع ۶۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم نشان دهنده آن بود که همکاران سیستم بر خلاف تصور عموم در شرایط اقتصادی متلاطم عملکرد خوبی داشت. این شرکت تنها در سال گذشته بیش از ۶۰ هزار مشتری جدید داشته است.

همکاران سیستم با توزیع سود ۶۰۰ ریالی به ازای هر سهم سال مالی ۹۷ را با موفقیت مالی به پایان برد

 

شهریار رحیمی بنیانگذار و مهدی امیری مدیرعامل سابق همکاران سیستم که حالا هر دو بر صندلی هیات مدیره این شرکت نشسته‌اند یک عامل موفقیت شرکت را مدل مدیریت آن دانستند. رحیمی در سخنانی کوتاه از  استراتژی تداوم در کنار توسعه گفت و امیری هم از مدل خاص مدیریتی شرکت سخن به میان آورد. مدلی که نه فقط بر اساس بزرگی نفرات که موفقیت مدیران بر اساس ایجاد ارزش برای مشتریان تعریف می‌شود.

آمارهای مالی به روایت مدیرعامل جدید

فرید فولادی مدیرعامل جدید همکاران سیستم هم در آغاز صحبتهایش شرکت را با چند آمار معرفی کرد. او گفت اکنون همکاران ۵۲ هزار مشتری دارد ، ۱۲ شرکت تخصصی، ۱۹ شرکت منطقه‌ای و ۲۷ شرکت تحت لیسانس در این مجموعه مشغول به کارند. ۱۰ نماینده فروش راهکاران ابری و ۲۳۲ نمایندگی سپیدار و دشت دارد. تیم کارکنان شرکت ۱۱۰۰ نفر است و سرمایه فعلی آن ۱۲۶۰ میلیارد ریال است . شرکت همکاران به گفته فولادی سال گذشته با ارتقای ۳۰ پله‌ای در رتبه ۲۳۳ از لیست ۵۰۰ شرکت برتر ایران قرار دارد.

همکاران سیستم در یک نگاه

همکاران سیستم از ۹۳ تا ۹۷ با رشد ۲۸ درصدی درآمد روبه رو بوده در حالی که هزینه‌های عملیاتی آن ۱۷ درصد و سودعملیاتی آن ۴۷ درصد و سود خالص آن ۳۷ درصد رشد داشته است.

حاشیه سود همکاران سیستم ۴۴ درصد است.

راهکاران اولین و بزرگترین ERP ایران همچنان بزرگترین محصول همکاران سیستم است بیش از ۳۰۰۰ مشتری از آن استفاده می‌کنند و رشد فروش ۵۱ درصدی را در طی یک سال به ثبت رساند. به گفته فولادی رشد ۹۰ درصدی فروش ریالی در پروژه‌هایبزرگ و توسعه در بخشهای کارخانه‌ای، سیمان و خرده فروشی باعث شده که این محصول استراتژیک شرکت سهم ۳۰ درصدی پروژه‌های بزرگ از کل فروش همکاران سیستم را به خود اختصاص دهد.

 

کلاد :‌استراتژی اصلی همکارن سیستم

فرید فولادی گفت که استراتژی اصلی شرکت حالا حرکت به سمت توسعه کلاد است. محصول جوان همکاران سیستم در سال ۹۷ رشد ۷ برابری فروش را تجربه کرد و حالا بیش از ۱۰۰۰ مشتری دارد و ۲۵ درصد از مشتریان جدید همکاران سیستم مربوط به بخش کلاد هستند. مدیرعامل همکاران معتقد است که مزیت‌هایی که کلاد برای مشتریان به همراه دارد باعث استقبال از آن شده است از جمله دسترسی به سیستم از هر نقطه و در هر زمان ، رفع نگرانی تامین امنیت و پشتیبانی و هزینه معقول. فولادی بعدا در بخش پرسش و پاسخ توضیح داد که استراتژی کلاد این شرکت یک راهکار خوب برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسطی است که شرایط اقتصادی فعلی امکان توسعه فنی را برای آنها بسیار دشوار کرده اما در همین شرایط و با مدلهای پرداخت ماهانه شرکتها قادر به صرفه جویی هزینه قابل توجهی خواهند بود.

توسعه فرایار

همکاران سیستم روی شبکه یا مارکت‌پلیسی هم مشغول به کار است.  فرایار را خود این شرکت قبلا برای توسعه راهکاران ایجاد کرده بود اما حالا به طور مستقل آن را به شکل یک محصول به بازار عرضه کرده است. حالا توسعه ماژول‌ها می‌تواند توسط خود مشتریان یا سایر شرکای تجاری صورت گیرد و همچنین امکان تعامل دو طرفه با نرم‌افزارهای سایر شرکتها هم به این اضافه شده است.

به کمک فرایار میتوان ابزارهای متناسب با نیاز سازمان را توسعه داد و آن را با ERP راهکاران تلفیق کرد این مدلی است که میتواند جامعه‌ای از برنامه‌نویسان و مدیران تکنولوژی را به حضور در این مارکت پلیس ترغیب کند به خصوص آنکه بر اساس مدلی توسعه داده شده که کار کردن با آن بسیار ساده باشد.

فولادی توضیح داد که متناسب سازی و توسعه نرم‌افزار در دنیا حالا به سمت پلتفرمهای توسعه Low -Code در حال حرکت است.

مرتبط: Low Code چیست و چرا شرکتها به آن علاقه پیدا کرده‌اند؟

توسعه فرایار در همکاران سیستم

به گفته فولادی هدف شرکت ایجاد شبکه‌ی همکاری با توسعه دهندگان نرم‌افزار است که هم باعث افزایش ظرفیت توسعه نرم‌افزار می‌شود هم چابکی در پاسخگویی به نیازهای متغیر بازار را در مشتریان ایجاد می‌کند و هم اینکه در فرآیندپیاده سازی انتقال دانشی انجام می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل همکاران سیستم فرایار در سال ۹۷ بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال درآمد داشته و بیش از ۲۵۰ مشتری جدید از آن استفاده کرده‌اند.

صنایع دیگر

فرید فولادی در حلسه مطبوعاتی ۹۸

مدیرعامل همکاران سیستم همچنین اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مشتری در صنعت پخش دارند که از ERP همکاران استفاده می‌کنند و این به معنی این است که از تامین کالا تا پخش مویرگی را به کمک این سیستم انجام می‌دهند. هدف همکاران سیستم به توسعه سهم خود در بازاری است که رقابت شدیدی در آن وجود دارد. همکاران سیستم گفته است که محصولی کوچک برای بازارهای کوچک هم در دستور کار امسال این شرکت است.

به گفته فولادی ERP یکپارچه همکاران برای صنعت خرده فروشی فعلا در حال استفاده پایلوت است اما امسال تکمیل می‌شود.

او گفت که ویژگی کلیدی خرده فروشی راهکاران پوشش فرآیندهای زنجیره ارزش خرده فروشی است ضمن اینکه مدیریت صندوقهای فروشگاهی با فرآیندهای منعطف و سهولت کاربری فراوان هم از دیگر مزیتهای آن است. همچنین امکان متناسب سازی بالا با فرا«یندهای سازمان مشتری و مکان بهره‌گیری از فرایار و در نهایت امکان برقراری ارتباط باانوع سخت افزارهای فروشگاهی هم به این مجموعه اضافه می‌شود.

حفظ نیروی انسانی ، تاثیر تحریم‌ها

جلسه مطبوعاتی همکاران سیستم ۹۸

همکاران سیستم در جریان پاسخ به سوالات خبرنگاران تاکید کرد که روی سرمایه انسانی‌اش بسیار حساس است. محمد عزیزاللهی عضو هیات مدیره شرکت در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی حفظ نیروی انسانی متخصص در شرایط فعلی اقتصادی توضیح داد که شرکت برنامه‌های متنوعی را برای بالابردن انگیزه تدارک کرده و مدلهای درآمدی مختلفی را تهیه دیده تا نیروی انسانی را مشتاق به ماندن کنیم. مدیران همکاران سیستم گفتند که به طور متوسط ۴۰ درصد حقوق کارکنان خود را برای سال جاری افزایش داده اند.

فولادی نیز در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر تحریم‌ها بر مشتریان این شرکت گفت که طبیعتا تحریم بر شرایط اقتصادی شرکتها تاثیر می‌گذارد اما اتفاقا در این شرایط نیاز به سیستم‌های همکاران سیستم و بهره‌ور کردن بیشتر شرکت ضروری‌تر جلوه میکند و به همین دلیل شرکتهای بزرگتر در این شرایط نیاز بیشتری به محصولات همکاران پیدا کرده‌اند. او گفت که بیشترین فروش محصول ما بهای تمام شده است که خود نشان دهنده نیاز بازار در این شرایط به سنجش دقیق بهای تمام شده است.

دولت می‌تواند در زمینه کلاد مشتری همکاران باشد و اماده‌ایم  که برای حفظ اطلاعات دولتی Private Cloud راه‌اندازی کنیم فرید فولادی

 

در بحش امنیت کلاد هم مدیران همکاران سیستم بر این نکته تاکید کردند که با توجه به تجمیع محصولات شرکت و بهره‌گیری از استانداردهایی چون  ISMS اطمینان بسیار بیشتری نسبت به مدلهای دیگر توسعه فنی توسط خود شرکت دارد.

در بخش سیستمهای دولتی هم فولادی توضیح داد که دولت نسبت به نرم افزار آگاه‌تر شده است . او اعلام کرد که دولت هم می‌تواند در زمینه کلاد مشتری همکاران باشد و این شرکت آمادگی این را دارد که برای حفظ اطلاعات دولتی برای مشتریان دولتی‌اش Private Cloud راه‌اندازی کند.

فولادی همچنین در پاسخ به پرسش آی تی ایران درباره امکان استفاد از بلاکچین در آینده برای افزایش ضریب امنیت که اخیرا هم توسط برخی شرکتها مثل سلزفورس مورد استفاده قرار گرفته گفت که استفاده از بلاکچین برای امنیت دیتا مبحث جدید و مهمی است و ما روی توسعه آن در آینده فکر میکنیم.

مرتبط: سلزفورس و ایجاد بلاکچین برای مشتریانش

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا