لپ‌تاپنمایشگاه 2020 CES

نسل دوم لپتاپ «Elite Dragonfly» شرکت اچ‌پی با پشتیبانی از 5G معرفی شد

لپتاپ «الایت دراگون‌فلای» (Elite Dragonfly) شرکت اچ‌پی یک از دیوایس‌های پرطرفدار برای کاربران کسب و کارها بود که امسال در جریان نمایشگاه CES 2020، نسخه به‌روزرسانی شده آن نیز معرفی شد: الایت دراگون فلای جی2.

نسخه جدید این لپتاپ از چیپ‌های قدرتمندتر، حافظه داخلی بیشتر و دو ویژگی جدید بهره می‌برد: مودم 5G و چیپ بلوتوث «Tile Tracker» که برای اولین بار در یک لپتاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از نمای بیرون، دراگون‌فلای جی2 شباهت زیادی به نسخه قبلی خود دارد که البته خبر خوبی است چراکه نسخه قبلی هم ظاهر جذابی داشت. بیشترین تفاوت این دو لپتاپ به قابلیت‌های سخت افزاری برمی‌گردد؛ جایی که اچ‌پی از پردازنده نسل دهم اینتل 6 هسته‌ای استفاده کرده است. این لپتاپ همچنین با دو حافظه داخلی 1 و 2 ترابایت عرضه می‌شود.

تفاوت جذاب بعدی، به‌کارگیری مودم X55 LTE به همراه مودم 5G شرکت کوالکام است که از نسل جدید دیتا و استانداردهای وایرلس پشتیبانی می‌کند. البته جزئیات زیادی در این رابطه وجود ندارد چراکه اچ‌پی فعلا اپراتورهای پشتیبانی کننده از این مودم و همچنین قیمت‌‌‌گذاری نسخه‌های مجهز به این مودم را اعلام نکرده است. در کل به‌کارگیری این چیپ و پشتیبانی از سریع‌ترین نسل اینترنت در یک لپتاپ می‌تواند برای کاربران جذاب باشد.

قابلیت بعدی، به‌کارگیری چیپ بلوتوثی Tile Tracker است. این چیپ به شما امکان ردیابی لپتاپ را می‌دهد. در گذشته افراد چیپ‌های شرکت  Tileرا روی لپتاپ متصل می‌کردند اما برای اولین بار شرکت اچ‌پی این چیپ را مستقیما درون لپتاپ به‌کارگرفته است تا کاربران دیگر نیازی به نگرانی از گم شدن چیپ نداشته باشند.

متاسفانه اچ‌پی این لپتاپ را به عنوان یک بیزنس دیوایس عرضه می‌کند و احتمال اینکه کاربران عادی بتوانند این لپتاپ را خریداری کنند پایین است. همچنین شرکت هنوز تاریخ عرضه و قیمت این لپتاپ را اعلام نکرده است.

منبع
Th Verge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا