تکنولوژیلپ‌تاپ

اچ‌پی از کروم‌بوک‌های جدید برای دانش آموزان رونمایی کرد

شرکت اچ‌پی ساعاتی پیش رسما از چند مدل کروم‌بوک جدید که عملکرد قابل‌قبول و مقاومت بالای بدنه از جمله ویژگی‌های این محصولات به شمار می‌روند، پرده برداشت.

این مدل‌ها ویژه استفاده دانش آموزان و همچنین معلمان طراحی شده‌اند و تحت عناوین کروم‌بوک 11 G8 EE، کروم‌بوک 11A G8 EE، کروم‌بوک 11 X360 G3 EE و کروم‌بوک 14 G6 روانه بازار خواهند شد. این چهار دستگاه با در نظر گرفتن شرایط استفاده در مدارس طراحی شده‌اند به طوری که در برابر سقوط از میز و نفوذ قطرات آب و یا هر نوشیدنی دیگری مقاوم‌اند و سیم شارژ آن نیز از مقاومت نسبتا خوبی در برابر پاره شدن و یا هر گونه آسیب احتمالی دیگری برخوردار است.

همچنین، ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته‌ای در دل این چهار کروم‌بوک تعبیه شده که می‌توانند به نیازهای کاربران از یک محصول باکیفیت پاسخ دهند و زمینه را برای استفاده از کارهای خلاقانه، همکاری‌های جمعی و یا بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های یادگیری مبتنی بر فضای کلاد فراهم کنند.

به گفته اچ‌پی، نسل جدید کروم‌بوک‌های آموزشی این شرکت از کیبوردهایی با بدنه و دکمه‌هایی مقاوم برخوردارند و حتی کیبورد مدل‌های کروم‌بوک 11 G8 EE و کروم‌بوک 11A G8 EE در برابر نفوذ آب تا 340 گرم نیز مقاوم‌اند. همچنین می‌توان به راحتی کیبوردهای این دستگاه‌ها را تمیز کرد.

از طرفی دیگر، در تست‌های بعمل آمده مشخص شده که هر دو کروم‌بوک می‌توانند در برابر سقوط از ارتفاع 76 سانتیمتری روی سیمان و یا 122 سانتیمتری روی چوب نیز جان سالم به در ببرند. در خصوص مشخصات سخت افزاری نیز باید گفت که هر دو کروم‌بوک نام‌برده را می‌توان با پردازنده‌های اینتل و یا AMD خریداری کرد و قابلیت Extended Range Wireless LAN شرکت اچ‌پی نیز برای ارتقای قابلیت‌های ارتباطی در این دو دستگاه قابل استفاده است. قیمت مدل پایه کروم‌بوک 11 G8 EE حدود 256 دلار تعیین شده است.

در رابطه با مدل سوم یعنی کروم‌بوک 11 X360 G3 EE نیز باید گفت که این دستگاه به نسل جدید پردازنده‌های سلرون اینتل و پوشش محافظ صفحه کونینگ گوریلا گلس مجهز شده است. این دستگاه از سیستم دوربین دوگانه و یک لولا با قابلیت چرخش 360 درجه ای بهره می‌برد و می‌تواند از آن همانند یک تبلت نیز استفاده کرد. قیمت پایه این دستگاه حدود 299 دلار عنوان شده است.

و بالاخره مدل چهارم یعنی کروم‌بوک 14 G6 نیز یک محصول با طراحی جدید و نمایشگری بزرگ است. در این نسخه از باتری بزرگ‌تر، سرعت شارژ بیشتر، قدرت انتقال اطلاعات سریع‌تر و طراحی جدید آنتن استفاده شده و کاربران می‌توانند پردازنده‌های سلرون اینتل را در دل این کروم‌بوک، تعبیه کنند. اچ‌پی قیمت پایه این محصول را برابر با 289 دلار در نظر گرفته است.

بلانکا آوری، از مدیران ارشد اچ‌پی در این رابطه عنوان کرد: تمامی‌این محصولات با قابلیت‌های یادگیری و با تمرکز روی خلاقیت، طراحی شده‌اند و می‌توانند در برابر شرایط مدارس و کلاس‌های درس و آسیب‌هایی که ممکن است به آن‌ها وارد شود، دوام بیاورند. در حال حاضر، بیش از 30 میلیون دانش آموز و معلم از کروم‌بوک برای تدریس و یادگیری استفاده می‌کنند و ما بسیار خوشحالیم که شرکت اچ‌پی، برند نخست این بازار به شمار می‌رود.

منبع
ZDNET

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا