خودرو الکتریکینمایشگاه 2020 CES

خودروی تمام الکتریکی شرکت فیسکر با قیمتی کمتر از تسلا Y عرضه می‌شود

پس از ماه‌ها انتظار، شرکت خوردوسازی «فیسکر» بالاخره قیمت نهایی خودروی تمام الکتریکی و پر سر و صدای خود را اعلام کرد. این شرکت روز گذشته اعلام کرد که خودروی تمام الکتریکی مدل «اوشن» با قیمت 37 هزار 499 دلار عرضه خواهد شد. البته 7 هزار 500 دلار از این مبلغ در اصل مالیات بوده و قیمت واقعی این خوردو زیر 30 هزار دلار است. این قیمت حتی از 42 هزار و 700 دلاری که تسلا برای خودروی مدل Y جدید خود در نظر گرفته نیز پایین‌تر است و در مقایسه با قیمت خودروی مدل XC40 Recharge شرکت ولوو بسیار مناسب‌تر است. قیمت پیش ثبت‌نام این خودرو هم  250 دلار است.

فیسکر روش‌های پرداختی متنوعی را برای اوشن در نظر گرفته است. اگر قصد اجاره خودرو را داشته باشید، می‌توانید با پرداخت ماهانه 479 دلار این کار را انجام دهید که این مبلغ شامل سرویس‌ها و هزینه‌های نگهداری نیز می‌شود. شرکت فیسکر وعده داده که به زودی امکان انجام پرداخت‌ها از طریق اپلیکیشن موبایل شرکت فراهم خواهد شد. همچنین گفته شده که دارندگان خودرو از طریق اپلیکیشن قادر خواهند بود برای گرفتن نوبت سرویس و تعمیر و پرداخت حق بیمه نیز اقدام کنند.

گفته شده که فیسکر اولین نسخه نهایی اوشن را اواخر 2021 عرضه می‌کند و تولید انبوه خودرو نیز از سال 2020 آغاز خواهد شد. این مدت زمان برای شرکت تولیدکننده خودروهای الکتریکی که گذشته قابل قبولی هم ندارد، کمی طولانی است. البته امکان بازدید از این خودرو در مراکز شرکت از امسال وجود خوهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن برای رانندگی آزمایشی با اوشن هم  ثبت نام کنند. ظاهرا شرکت اطمینان دارد که خریداران مجذوب اوشن خواهند شد و با این اقدام قصد دارد افراد را به اطمینان کامل برساند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا