اپل

آیفون‌های امسال اپل بدون «ناچ» عرضه می‌شوند

شواهد نشان می‌دهد که نسل جدید گوشی‌های آیفون، تغییراتی را در طراحی به خود خواهند دید و برخی ویژگی‌های جدید و مدرن نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد. یکی از این موارد، استفاده از فناوری ارتباطی 5G است و گفته می‌شود که از لحاظ ظاهری نیز، شباهت زیادی به آیفون 4 خواهند داشت.

امروز اما اطلاعات جدیدی به دست آمده که نشان می‌دهد تغییر بزرگ دیگر در آیفون‌های 2020، حذف بریدگی بالایی نمایشگر یا همان ناچ خواهد بود. طبق تصاویری که به‌تازگی از پتنت متعلق به اپل منتشر شده، این شرکت قصد دارد تا ناچ را از برخی از آیفون‌های جدید خود حذف کند. این بریدگی در سال 2017 توسط اپل معرفی شد و طولی نکشید که بسیاری از شرکت‌ها از آن الگوبرداری و در گوشی‌های خود استفاده کردند.

اما نبود ناچ می‌تواند بیانگر دو چیز باشد؛ نخست، دوربین سلفی باید به زیر نمایشگر انتقال یابد چرا که با حذف ناچ، دیگر جایی را نمی‌توان برای دوربین سلفی در نظر گرفت. دوم، قابلیت فیس آیدی نیز به زیر صفحه نمایش منتقل خواهد شد. همچنین، تصاویر نشان می‌دهند اسپیکر جلویی نیز که در ناچ جای داشت، اکنون در حاشیه بالایی نمایشگر جای می‌گیرد.

از طرفی دیگر، آیفون‌های جدید به حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر مجهز خواهند بود. قابلیتی که پیشتر برای گوشی‌های آیفون پیش‌بینی شده بود اما از آنجایی که هنوز به طور کامل، توسعه نیافته بود نتوانست این شرکت را به استفاده از آن مجاب کند. برای نمونه، استفاده از این فناوری در گلکسی اس10، مشکلاتی را برای سامسونگ بوجود آورده است.

آیفون‌های امسال اپل بدون «ناچ» عرضه می‌شوند

به نظر می‌رسد که اپل در آینده، تاچ آیدی را به برخی از مدل‌های خود اضافه کند. همچنین، برخی منابع خبری نیز از اضافه شدن تاچ آیدی و فیس آیدی به طور همزمان به گوشی‌های جدید آیفون خبر دادند تا از این طریق بتوان ضریب امنیتی دستگاه را ارتقا داد.

یکی دیگر از مواردی که در تصاویر ارائه‌شده، توجه ما را به خود جلب می‌کنند لبه‌های کناری گوشی است به طوری که از طراحی مستطیلی به جای گِرد استفاده شده است. اپل امسال توجه ویژه‌ای را معطوف گوشی‌های آیفون خود کرده تا بتواند افت فروش خود را در این زمینه جبران کند.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا