اپل

ارتقای دوربین آیفون‌های جدید اپل با خرید شرکت «اسپکترال اج»

شرکت اپل اخیرا با خرید یک استارتاپ بریتانیایی، گام بزرگی در جهت ارتقای کیفیت عکس‌های گوشی‌های جدید آیفون خود برداشت.

این روزها، رقابت میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بسیار جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود چراکه ورود شرکت‌های متعدد و یکسان شدن قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند سبب شده تا شرکت‌های بزرگ، نتوانند همانند گذشته، محصولات خود را به فروش برسانند. یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند نگاهی هر خریداری را به خود جلب کند، دوربین اسمارت فون‌هاست که هرچه پیشرفته‌تر باشد، می‌تواند اثرگذاری بیشتری بر خریدار داشته باشد.

طبق گزارش نشریه بلومبرگ، اپل به‌تازگی شرکت اسپکترال اچ (Spectral Edge) را که یک شرکت بریتانیایی است، خریداری کرده و اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که هم‌اکنون این شرکت، تحت مالکیت اپل است.

شرکت مذکور در زمینه توسعه فناوری پیشرفته‌ای کار می‌کند که قادر است عکس‌های ثبت شده با تکنولوژی مادون قرمز را با کمک فناوری یادگیری ماشینی با عکس‌های معمولی ترکیب کند و عکس‌هایی با کیفیتی به مراتب بالا و رنگ‌هایی دقیق را ارائه دهد.

این فناوری کاربردهای متنوعی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده در عکاسی از محیط‌هایی با نور کم و یا دوربین‌های امنیتی و دوربین‌های تعبیه‌شده در پهپادها اشاره کرد. هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص مبلغ قرارداد میان اپل و اسپکترال اج منتشر نشده اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت بریتانیایی در سال گذشته حدود 5.3 میلیون دلار سرمایه اولیه را برای پیشبرد طرح‌های خود جمع‌آوری کرده بود. بنابراین، نباید انتظار داشت که خرید این شرکت، هزینه سنگینی را روی دست کوپرتینویی‌ها گذاشته باشد.

بلومبرگ در ادامه نوشت که اپل احتمالا از تکنولوژی اسپکترال اج در هوش مصنوعی خود به منظور ثبت عکس‌هایی بهتر استفاده خواهد کرد و البته با توجه به کاربردهای زیاد این فناوری، مشاهده این فناوری در دیگر محصولات اپل نیز دور از ذهن نیست.

 

 

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا