گوناگون

بهترین شرکت نصب دوربین مداربسته در تهران

چکیده : چنانچه می‌خواهید نصب این دوربین‌ها را به درستی انجام دهید، به یک سری لوازم و تجهیزات نیاز دارید تا کارتان درست و اصولی پیش برود. تجهیزاتی که در ادامه معرفی می‌کنیم، برای نصب مورد نیاز است.

خرید دوربین مداربسته برای مکان‌هایی که در آن کسب و کاری دارید یا حتی برای منزل مسکونی، یکی از بهترین اقداماتی است که می‌توانید برای حفظ امنیت به انجام برسانید. البته که دوربین مداربسته یک سری نکات برای خرید و نصب دارد که باید به آنها آگاه باشید اما به هر حال اگر به مراکز معتبر مراجعه کنید، آنها تمامی این اقدامات را به شما توضیح می‌دهند و یک دوربین با کیفیت را در اختیارتان قرار می‌دهند که بتوانید حفاظت حداکثری را رقم بزنید. ما در این مقاله می‌خواهیم راجع به نصب دوربین مداربسته اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه شوید.

تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته

چنانچه می‌خواهید نصب این دوربین‌ها را به درستی انجام دهید، به یک سری لوازم و تجهیزات نیاز دارید تا کارتان درست و اصولی پیش برود. تجهیزاتی که در ادامه معرفی می‌کنیم، برای نصب مورد نیاز است.

  • اولین مورد همان دوربین مداربسته است که تعداد آن بستگی به پروژه و کاربری دارد؛ اما معمولاً اکثرِ افراد از ۲ یا ۳ دوربین مدار بسته برای یک جای متوسط استفاده می‌کنند.
  • دستگاه ضبط هم یکی دیگر از لوازمی است که برای نصب این دوربین‌ها مورد نیاز است که شامل nvr یا دی وی آر است. اگر شما بتوانید آنها را در سیستم آنالوگ و آنالوگ hd نصب کنید؛ یعنی باید به سراغ دی وی آر بروید و برای نصب nvr باید از سیستم تحت شبکه یا آی پی استفاده کنید.
  • از دیگر لوازم مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته استفاده از هارد دیسک hdd است که باعث تشکیل حافظه سیستم مدار بسته می‌شود. از این طریق تصاویر و فیلم‌ها داخل هارد ذخیره سازی می‌گردد. شما می‌توانید آنها را داخل دستگاه ضبط قرار دهید و طبق مشخصاتی که در اختیارتان می‌گذارند، با ظرفیت مشخص می‌توانید آنها را در دستگاه استفاده کنید و تمامی مواردی که نیاز دارید داخل آن‌ها ثبت و ضبط خواهد شد.
  • کابل تصویر دوربین مدار بسته هم برای دوربین پی آنالوگ و آنالوگ hd مورد استفاده قرار می‌گیرد که حتماً باید از نوع با کیفیت باشد. اگر بخواهید کابل‌های ارزان بخرید؛ کارتان اصولی پیش نمی‌رود.
  • منبع تغذیه آداپتور هم یکی دیگر از تجهیزات بسیار مهم است که از طریق آن برق دوربین مدار بسته تامین می‌شود.
  • فیش‌های BNC که برای نصب دوربین مداربسته آنالوگ و همچنین سیم کشی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد، کانکتور برق، سوکت‌ها، نمایشگر یا مانیتور، میکروفون، سوئیچ و مودم هم جزو موارد دیگری هستند که برای نصب دوربین مدار بسته به آنها نیاز است.

تنظیم جهت دوربین حین نصب دوربین مداربسته

از مراحل مهمی که برای نصب دوربین مداربسته باید به آن اشاره شود، تنظیم جهت دوربین است. یعنی شما باید محدوده‌ای را مشخص کنید که قرار است تحت نظارت افراد قرار بگیرد. خیلی از دوربین‌های مداربسته هستند که بعد از اینکه آنها را نصب می‌کنید، قابلت چرخش دارند. بعد از اینکه آنها را می‌چرخانید، جهت دید تغییر پیدا می‌کند. حال دست خودتان است که چه زاویه دیدی را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

معمولاً دوربین‌های مداربسته با عنوان بولت، یک سری پایه‌ها برای خودشان دارند که باعث می‌شود حرکت دوربین خیلی راحت‌تر باشد. در صورتی که در دوربین‌های دیگر چنین شرایطی را کمتر مشاهده خواهیم کرد. مثلاً در دوربین دام چنین حالت کمتر وجود دارد. علت هم این است که این دوربین‌ها در حالت معمولی قابلیت چرخش ندارند.

در چنین شرایطی، زمانی که می‌خواهید آنها را نصب کنید، اول از همه جهت دوربین را به درستی تنظیم کرده تا دیگر نیازی به چرخش آنها پیدا نکنید. یک سری دوربین‌های مداربسته با عنوان دوربین‌های تورت هم هستند که قابلیت حرکت در آنها وجود دارد. یعنی بعد از اینکه نصب‌شان می‌کنید، می‌توانید اقدام به چرخش آنها کنید و خودتان به صورت دستی دید دوربین را به طور کامل تنظیم کنید.

نکته بعدی اینکه زاویه دید دوربین‌های مداربسته اهمیت بسیار زیادی دارد؛ یعنی اگر زاویه دید را درست تنظیم کرده باشید، می‌توانید در نظر بگیرید که با وجودِ دوربین امنیت حداکثری را تجربه خواهید کرد. این موردی است که نیاز به تخصص کافی دارد. یعنی اگر شما به مراکزی مراجعه کنید که در زمینه نصب دوربین مداربسته سابقه طولانی دارند و به صورت حرفه‌ای می‌توانند کار را برایتان انجام دهند، همه چیز به درستی پیش خواهد رفت.

البته که شما باید روی موقعیت و سوژه‌ای که مد نظرتان است، حساسیت بیشتری به خرج دهید. به هر حال اگر دوربین‌تان لنز وریفوکال یا متغیر دارد، می‌توانید خودتان اقدام به کم کردن یا زیاد کردن زاویه دید نمایید.

البته باید این موضوع را هم به یاد داشته باشید که اگر زاویه دید دوربین کم شود، پهنا و وسعت کمتری را می‌توانید از محیط مشاهده کنید. در نتیجه دید دوربین روی اشیایی متمرکز می‌شود که در فاصله دورتری قرار گرفته‌اند.

باز هم تاکید می‌کنیم همه چیز بستگی به هدف شما از استفاده از دوربین مداربسته دارد. یعنی اگر احتمال می‌دهید که در یک زاویه، افراد بیشتری رفت و آمد دارند، خودتان با توجه به چیزی که فکر می‌کنید، می‌توانید زاویه را تغییر دهید. البته افراد متخصصی که قرار است نصب دوربین مداربسته را برایتان انجام دهند، حتماً در این باره از شما سوال کرده و طبق نظری که ارائه می‌دهید، کار را برایتان پیش می‌برند.

با انجام تمامی موضوعاتی که گفتیم، شما می‌توانید عمق دید بالاتری داشته باشید. اگر تشخیص بدهید که نیاز به استفاده از دوربین واید یا دوربین باز دارید، می‌توانید کاری کنید که اشیای نزدیک قابلیت دید بهتری داشته باشند و وسعت محدوده تحت نظارت دوربین هم افزایش پیدا کند.

مسئله بعدی ارتفاع دوربین مداربسته است که باید موقع نصب؛ به خوبی رعایت شود. زمانی که می‌خواهید نصب دوربین‌ها را به طور استاندارد، صحیح و اصولی به انجام برسانید، باید به ارتفاع دقت کنید. در حقیقت تعیین ارتفاع مورد نیاز می‌تواند نتیجه کار را تا حد زیادی تغییر دهد. معمولا دوربین‌هایی که ۳۶۰ درجه هستند که دوربین چشم ماهی هم در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد، می‌تواند به خوبی محیط را پوشش دهد. از آن‌ها در محیط‌هایی استفاده می‌کنند که سقف بلند داشته باشد.

البته یک سری پنل‌های انبار و قفسه‌ها هستند که باعث جلوگیری از دید وسیع از طریق این دوربین‌ها می‌شوند؛ اما دوربین ۶۰ درجه می‌تواند نظارت کلی و خوبی را در محیط به وجود بیاورد. برای خرید این دوربین‌ها و بهره‌وری از حداکثر امکانات‌شان، کافی است به مراکزی مراجعه کنید که می‌دانید دوربین‌های اصل و اورجینال را به شما عرضه و ارائه می‌کنند.

جمع‌بندی

بدون شک خرید دوربین مداربسته یک طرف ماجرا است. اگر شما بخواهید استفاده درستی از آنها داشته باشید، باید نصب دوربین مداربسته را به صورت اصولی پیگیری کنید. ما در این مقاله به طور کامل راجع به این موضوع صحبت کردیم و اطلاعات مفیدی را برای نصب این دوربین‌ها در اختیارتان قرار دادیم تا اگر قصد استفاده و نصب آنها را دارید، بدانید که دقیقاً باید چه نکات کلیدی را رعایت کنید و پروسه کارتان را درست پیش ببرید.

منبع: imenbashi.com

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا