اپل

اپل تولید آیفون 11 پرو را تا 25 درصد کاهش می‌دهد

پیش‌بینی‌ها در خصوص آیفون‌های 2020 اپل همچنان ادامه دارد و هرچه به جلو می‌رویم اطلاعات بیشتری در خصوص این مدل‌ها یعنی آیفون 12 و حتی آیفون SE 2 که اخیرا نام آیفون 9 برای آن شایعه شده، به بیرون درز می‌کند.

اما اخیرا جون ژانگ، از محققان مرکز تحقیقاتی Rosenblatt عنوان کرد که اپل تولید آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس را برای شش ماه آتی تا 25 درصد کاهش خواهد داد. طبق پیش‌بینی ژانگ، تولید سه مدل گوشی‌های آیفون 11 در سه ماهه منتهی به ماه مارس، با افتی 60 درصدی همراه خواهد بود. وی معتقد است که این کاهش تولید، به دلیل تقاضای پایین خریداران برای گوشی‌های تحت فناوری 4G خواهد بود.

در آن طرف ماجرا اما کیتی‌هابرتی، تحلیلگر مرکز مورگان استنلی با نظر ژانگ مخالف است و گفت که اخیرا ملاقاتی با لوکا ماسرتی، مدیر ارشد مالی اپل گفت‌وگو و با برخی از تولیدکنندگان قطعات محصولات اپل نیز در طی دو هفته اخیر دیدار داشته که همه شواهد نشان از تقاضای بالای خریداران برای تمامی‌مدل‌های آیفون 11 حکایت دارند.

البته این نکته را نیز باید توجه داشت که شرکت Rosenblatt همواره با نگاهی سخت‌گیرانه به اپل و محصولات این شرکت می‌نگرد چراکه بسیاری از تحلیلگران معتقدند که فروش سری آیفون 11 در بازار فراتر از انتظارات اپل بوده و حتی استقبال کاربران از آیفون 11 پرو در آمریکا، همه را غافلگیر کرد.

با این حال، Rosenblatt همچنین مدعی شد که اپل در فصل پاییز سال آینده میلادی از شش مدل آیفون جدید رونمایی خواهد کرد که شامل مدل 4G آیفون 12 مجهز به نمایشگر 6.1 اینچی و دوربین دوگانه پشتی و نسخه‌های جدید آیفون 11 می‌شوند. همچنین دو مدل آیفون 12 پرو با نمایشگر 5.4 اینچی اولد تولید خواهد خواهد شد که در نسخه‌های 4G و 5G عرضه خواهند شد. پیشرفته‌ترین مدل سال بعد آیفون 12 پرو مکس نام خواهد داشت که در دو مدل 4G و 5G قابل خرید خواهد بود.

در همین رابطه، مینگ-چی کو نیز چندی پیش اعلام کرد که اپل چهار آیفون مجهز به نمایشگر اولد را در سال 2020 عرضه خواهد کرد که البته مدل ارزان‌قیمت آیفون SE 2 را نیز در کنار این مدل‌ها جای خواهند گرفت.

 

منبع
9To5Mac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا