اپلرویدادهای خارجیموبایل

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس اپل معرفی شدند

دوربین سه گانه و چیپ A13

اپل در مراسم امشب از پرچمداران جدید خود رونمایی کرد: آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس که به ترتیب به نمایشگرهای 5.8 و 6.5 اینچی مجهز شده‌اند و از لحاظ سایز و طراحی شباهت زیادی به آیفون 10اس و 10اس مکس سال گذشته دارند.

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس طبق گفته تیم کوک برای افرادی طراحی شده‌اند که به دنبال پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز در قالب یک گوشی هستند. این پرچمداران در سه رنگ سبز تیره، اسپیس گری (طوسی) و رنگ طلایی تولید خواهند شد. ضمنا نمایشگر آیفون‌های پرو جدید شرکت اپل به پنل نمایشگرهای جدید اولد مجهز شده‌اند که شدت روشنایی تصویر به 1200 نیت و ضریب کنتراست به 2میلیون به1 ارتقاء پیدا کرده است و همچنین مصرف بهینه انرژی در این دو دیوایس تا 15 درصد افزایش پیدا کرده است. اپل این نمایشگرهای جدید خود را سوپر رتینا XDR نامیده است.

طراحی و نمایشگر

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس هردو دارای بدنه مات هستند که شاسی دور بدنه آنها از جنس استیل ضدخش ساخته شده است. آیفون‌های سری پرو اپل در 4 رنگ عرضه می‌شوند که در این میان رنگ سبز نیمه شب (Midnight Green) رنگ جدیدی است که اپل امسال برای آیفون‌های سری پرو انتخاب کرده است. رنگ‌های اسپیس گری (طوسی)، نقره‌ای و گلد هم دیگر رنگ‌های آیفون‌ پرو هستند. همچنین این دو پرچمدار به مقاوم‌ترین و محکم‌ترین گلس ساخته شده برای گوشی در دنیا مجهز بوده و استاندارد IP68 اعمال شده در این گوشی‌ها این امکان را می‌دهد که از دیوایستان تا عمق 4 متر زیر آب به مدت 30 دقیقه بدون مشکل استفاده کنید. بنابراین دیگر نگران ریختن آب و قهوه بر روی آیفون ارزشمندتان نخواهید بود.

اپل واچ سری ۵ عرضه شد

نمایشگر سوپر رتینا XDR که یک پنل اولد ارتقاء یافته محسوب می‌شود، تجربه بی‌نظیری را هنگام تماشای ویدیو و تصاویر به‌وجود می‌آورد چراکه روشنایی نمایشگر تا 1200 نیت افزایش پیدا کرده. این نمایشگر با داشتن نسبت کنتراست 2 میلیون به 1 و نمایش رنگ‌ مشکی به بهترین شکل، بهترین تصاویر ممکن را با کیفیت HDR برای کاربر فراهم می‌کند. ضمنا این نمایشگر سوپر رتینا از لحاظ مصرف باتری هم بسیار مقرون به صرفه‌تر عمل می‌کند.

بهترین عملکرد با بالاترین ظرفیت باتری

چیپ بیونیک A13 که سریع‌ترین چیپ اسمارت‌فون ساخته شده در دنیا محسوب می‌شود، بهترین و سریع‌ترین عملکرد ممکن را هنگام اجرای برنامه‌ها در آیفون 11 پرو و پرو مکس به ارمغان می آورد. سرعت این چیپ در مقایسه با مدل A12 سال گذشته 20 درصد افزایش پیدا کرده است. این چیپ همچنین برای یادگیری ماشین طراحی شده و به پردازنده امکان انجام بیش از 1 تریلیون محاسبه در ثانیه را می‌دهد. به عبارت دیگر آی‌اواس 13 به همراه چیپ بیونیک A13 بهترین پلتفرم یادگیری ماشین را رقم می‌زنند.

این قدرت و سرعت پردازش بالا اما نه تنها باعث افزایش مصرف باتری نشده بلکه سبب شده باتری 11 پرو 4 ساعت بیشتر از 10اس سال گذشته در طول روز دوام بیاورد و 11 پرو مکس نیز در مقایسه با 10اس مکس پارسال تا 5 ساعت دوام باتری بیشتری دارد.

سیستم دوربین حرفه‌ای برای همه

آیفون‌های سری پرو اپل به سیستم دروبین جدید سه گانه مجهز شده‌اند که این سیستم از یک لنز اولترا واید با زاویه دید 120 درجه، لنز واید و یک لنز تله تشکیل شده است و قادر به ثبت تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن است. قابلیت‌های این سیستم دوربین به نحوی است که عکاسی حرفه‌ای را برای افراد عادی و حرفه‌ای فراهم ساخته است.

همه چیز درباره آیفون 11

این سیستم همچنین یک قابلیت جدید را برای اولین بار در دنیا برای علاقه‌مندان به فیلمبرداری با دوربین به ارمغان آورده است: فیلمبرداری با کیفیت 4K و لرزش گیر سینمایی حرفه‌ای. سنسور اولتراواید دوربین آیفون پرو امکان فیلمبرداری در حالت اکشن را به شما می‌دهد و همچنین امکان زوم کردن با استفاده از هر یک از این 3 لنز نیز در حین فیلمبرداری وجود دارد. جالب اینکه صدای ضبط شده در حین فیلمبرداری حین سوییچ کردن بین لنزها نیز تغییر می‌کند. ضمنا با آی‌اواس 13، امکان ویرایش حرفه‌ای ویدیوها با امکانات متعدد برای تمامی کاربران فراهم می‌شود. استفاده از تنظیمات ویرایش ویدیو در آی‌اواس 13 بسیار ساده است و حتی تازه ‌کارها هم می‌توانند از این امکانات استفاده کنند و پروژه‌های ویدیویی خلق کنند.

ضمنا در تصاویر نمایش داده شده در این کنفرانس، اپل نشان داد که حالت شب در آیفون‌های پرو ارتقاء چشم گیری داشته و تصویربرداری و فیلمبرداری در حالت شب در این دو پرچمدار ارتقاء بی‌نظیری داشته است. عکاسی در شب با فعالسازی این ویژگی موجب تولید تصاویر با نور بیشتر، رنگ‌های طبیعی‌تر و نویز خیلی کمتر می‌شود.

تصاویر پرتره حرفه‌ای‌تر

همچنین عکاسی پرتره با معرفی آیفون 11 پرو اپل وارد یک مرحله جدید و حرفه‌ای تری شده است. از این به بعد کاربر هنگام گرفتن عکس‌های پرتره می‌تواند از بین سنسور واید و تله یکی را انتخاب کند. در صورت انتخاب لنز واید شما می‌توانید تصاویر پرتره را با زاویه دید خیلی گسترده‌تری ثبت کنید. ویژگی که تا به امروز در هیچ اسمارت‌فونی دیده نشده بود.

سنسور TrueDepth 12 مگاپیکسلی که در جلوی گوشی به‌کارگرفته رفته نیز امکان ثبت تصاویر سلفی با زاویه بازتر را فراهم کرده و همچنین نسل جدید تکنولوژی Smart HDR هم باعث شده تصاویر با شباهت خیلی بیشتری به واقعیت ثبت شوند. همچنین این دوربین سلفی امکان تصویربرداری در حالت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 120 فریم بر ثانیه را در حالت اسلو موشن فراهم کرده است.

آیپد 10.2 اینچی نسل 7 معرفی شد

دیگر امکانات

افزایش سرعت و کارایی سیستم AirDrop

افزایش سرعت شناسایی چهره در فیس‌آیدی تا 30 درصد نسبت به آیفون 10اس و قابلیت شناسایی چهره از زوایای مختلف و فواصل دورتر

مودم LTE جدید با پشتیبانی از سرعت دانلود تا حداکثر 1.6 گیگابیت در ثانیه و مودم وای‌فای 6

قیمت و تاریخ عرضه

آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس از 22 شهریور آماده پیش خرید خواهند بود و عرضه رسمی آنها نیز از 29 شهریور آغاز خواهد شد.

قیمت پایه آیفون 11 پرو 999 دلار و قیمت پایه آیفون 11 پرو مکس نیز 1099 دلار است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا